• Annaliz

bebis juli 2011 =)

Axel har börjat somna tidigare för natten numera så istället för att han tidigare somnade 23.30 somnar han nu mellan 21-22. Vissa gånger sover han 5-6 timmar i stöten men oftast vaknar han efter 4 timmar och vill äta innan han somnar om. Det gör mig då inget då både han och jag somnar om fort efter det. Jag känner mig riktigt bortskämd faktiskt :) han har gjort stora framsteg. Han fokuserar, ler och jollrar och orkar näst intill hålla upp sitt huvud själv. Jag är en riktigt stolt mamma :)

• Annaliz

Upplever ni att era små underverk kräver mer mat? Axel kan typ äta 10 min per bröst, låta det smälta typ en halvtimme och sedan äta 10 min per bröst igen och kanske en timme senare igen Tungan ute Idag har det iallafall varit så!

Annars har Axel börjat prata för fullt. Sitter och ser true talent med mig och lyssnar på dom som sjunger och emellanåt babblar han som bara den

• Annaliz

Tack! Kan inte ni lägga ut bilder på era små(större) underverk?

• Annaliz

Haha men Gud så söt :) kul med lite bilder :)

• Annaliz

Var på BVC igår. Han är 9 veckor. Vägde 6030g och var 59,5 cm lång. Stora killen! Vi hade läkarbesök efter det och alla undersökningar var fina. Visade dock upp en knöl han har haft vid ögonbrynet sedan han var nyfödd i princip och BVC sköterskan som jag visade det för först vid 2 veckors ålder sa att det var ben och att han var byggd så. Men denna läkare sa att det absolut inte var ben eftersom den gick att flytta och visste inte alls vad det kunde vara. Hennes förslagsalternativ var antingen en lymfkörtel som var malplacerad men att den inte ska vara så stor och sen att det kunde vara en fettknöl men att det är ytterst sällsynt på så små bebisar. Så hon skulle föra detta vidare och jag känner mig nedstämd. Jag ber till gud att det inte är något allvarligt :( Blir lite irriterad över att BVC sköterskan bagatelliserar allt.. för de har hon gjort med andra saker jag har tagit upp också. ÅH!

• Annaliz

Axels bajs är precis som Indras :) får jag fråga dig lite om delamning? Hur ser din dag ut med amning? Pumpar du ut bröstmjölk eller kör du ersättning? Funderar själv lite över delamning :)

• Annaliz

Aha okej :) jag tror nämligen att jag kan behöva ge Axel lite ersättning efter amning kvällstid innan han ska sova för han verkar inte riktigt nöjd med det jag har. Hon på BVC blev typ arg när jag nämnde det men hon är typ 100 år och har ett riktigt gammeldagstänk. Så fick inga tips från henne... Frågade bl.a. om det är stor risk för förstoppning osv. Men fick bara en utskällning typ så jag ska byta sköterska om jag får

• Annaliz

Vad köper du för mjölkersättning?

Svar på tråden bebis juli 2011 =)