• Annaliz

bebis juli 2011 =)

Jag tycker faktiskt att det blivit bättre. Jag hör ibland att Axel sväljer luft trots att jag försöker förhindra det, men jag tror inte man kommer ifrån det helt och hållet. Hade en pisskväll i fredags, då han skrek i flera timmar med lite pauser, men det lät verkligen hemskt och jag försökte göra allt för att flytta på luften och få honom att rapa/prutta men utan vidare resultat. Det kom av sig självt efter ett tag, vilket det oftast gör. Men då jag försökt förändra och förbättra sen i lördags så har det blivit märkbart mycket bättre. Han är oftast nöjd och kan till och med ligga längre stunder i babysittern eller på mage utan att han blir uttråkad eller ledsen. Han gråter mer kvällstid men jag har fått bukt med det, han gråter max 30 min och sen i lördags har vi fått sova jättebra allihopa! *peppar peppar* Ska till BM imorgon för att väga och mäta. Det ska bli intressant.

Här håller Axel mamma sällskap i köket :)

• Annaliz

Axel är 5 veckor, väger 5150 gram och är 56,6 cm lång. Sååå skönt att han går upp bra i vikt :)

• Annaliz

Börjar era bebisar vara vakna mer under dagarna? Jag tycker min bebis har sovit mest hela dagen idag Förvånad från att ha haft andra dagar då han har varit pigg och alert... men vill han sova får han väl göra det...

• Annaliz

Huvva! Krya på er!! Usch jag skulle också bli irriterad över det. Sjuk är ju det sista man vill att liten ska bli, speciellt då dom är så nykläckta. För övrigt måste jag plussa för mam nappar. Vi hade testat i princip alla innan och vår grabb ratade alla. Men denna går in direkt :)

• Annaliz
    Momii skrev 2011-08-26 18:53:21 följande:
    Tack!

Vår lilla skrutt vill inte heller ta napp men vi har bara testat den man fick från Avent i något gravidpaket. Stora tösen har nappar från mam och hon tog första nappen nästan direkt. Tror vi struntar i att ge lillan napp även om hon är mer skrikig än vad stora tösen var.
    Ja, eftersom Axel i stort sett hade ratat alla nappar jag hade provat (innan mam's) så hade jag i princip gett upp det här med napp och tänkte att det var lika bra. Men sen fick jag massa tips om denna mam napp så jag provade och den tog han mer än gärna och blev verkligen hur nöjd som helst. För han är väldigt tuttig och blir bara arg när han tuttar på mig och det kommer mjölk fastän han inte är hungrig. Så det känns faktiskt skönt då.
  • Annaliz

Jag måste fråga er som ger napp. När ger ni nappen? I ledset tillstånd? Vid magknip? Vid sövning? Bilfärder? Efter amning? Hur ofta är det okej att ge nappen? Påverkar det kommande tänder redan nu?

• Annaliz

Ja precis. Vi ger också endast när Axel är ledsen eller orolig och vill ha den då jag vet att han ätit och sådär!

• Annaliz

Alltså jag kanske är nojig nu, men det knakar typ i Axels leder. Typ överallt. Skitläskigt! Så fort man ska lyfta upp honom så knakar det typ alltid på något ställe. Byter man blöja så knakar det i ben, fötter, höfter. Lyfter man upp honom, ja då knakar det i axlarna. Bör jag oroa mig?!

• Annaliz

Ja, trots att det inte verkar göra ont på nåt sätt så känns det som att man gör illa honom. Känns ibland som att han är överrörlig så att nåt ska hoppa ur led. Men så illa är det ju inte som tur är ;)

• Annaliz

Här börjar det bli inaktivt, men det är ju inte så konstigt Flört Man har fullt upp och särskilt ni med fler barn i hushållet. Men man är ju nyfiken, hur har ni det?

Svar på tråden bebis juli 2011 =)