• Annaliz

bebis juli 2011 =)

Arbetsmyran skrev 2011-07-27 15:28:08 följande:

Grattis till er som fått bebis i helgen!!

Här kom det ut en liten/stor tjej kl 1.26 natten till söndag (24 juli), hon vägde 4075 g o var 53 cm lång.

Trodde hon skulle komma natten innan men värkarna som var mellan 7-10 minuter höll i sig ett dygn innan det small till och blev en enda lång värk o vi fick bråttom.

Allt gick bra men när vi i måndags skulle åka hem upptäckte dom att hon var för gul så nu har vi solat 1 1/2 dygn, det var inte uppskattat av tösen och inte av mig heller. Så skönt att slippa den där sollampan nu o vara hemma, iallafall till i morgon då nya prover ska tas.

Hoppas det är bra med alla er andra!!   O fina bilder ni satt in föresten Glad

Åh grattis! :) Hoppas förlossningen gick bra.

Var på BVC idag med vår kille för vägning och koll av tungbandet och han hade gått upp hela 300g på tre dagar! Från att ha gått ner ca 200g de första dygnen. Så det känns jättebra!! Tungbandet såg för övrigt okej ut. De tyckte på förlossningen att det såg kort ut men ville avvakta med klippning eftersom amningen funkade så bra. Men barnmorskan på BVC tyckte att det såg bra ut så det blir nog att låta det vara.
  • Annaliz
    Kiira skrev 2011-07-28 20:10:30 följande:
    vad var knasigt med hans tungband?  allt bra annars?
    Dom tyckte att tungbandet under tungan var för kort så att han kan få problem med amning och med talet längre fram, som svårt att säga R t.ex. men hon på BVC tyckte ändå inte att det var nog så kort så det behövdes klippas. Allt var bara fint annars.
  • Annaliz

Vet inte hur mycket jag berättat om det som drabbade mig under förlossningen men jag tog ju Eda och narkosläkaren la den fel så jag fick durapunktion med migrän/nackspärr som biverkning. Har legat utslagen i sängen i 9 dagar tills jag imorse fick nog och åkte upp för en bloodpatch. Den hade fin effekt på mig så idag är första dan jag kan sitta och stå upprätt mer än när jag gjort toabesök tidigare. Vilken plåga! Men nu kan jag verkligen slappna av och ta hand om min son till fullo! Var ut på första promenaden med vagnen idag :)

• Annaliz

Ja superskönt!! Är så lycklig. Här är min lilla knodd Glad

• Annaliz

Ja även om den hjälpte mig på travet under förlossningens gång så var det här värre!

• Annaliz
    Ts Mamma skrev 2011-07-30 10:00:52 följande:
    ANNALIZ: Vilken sötnos!!! Å vilken piss upplevelse av Edan - har en kompis som var med om det samma å jag hade bestämt mig för att inte ta Eda den här gången men ändrade mig ju under FL men är väldigt glad att jag aldrig hann få den så här efteråt...:) Skönt att du svarade bra på behandlingen och mår bättre i alla fall...:)

Här borde någon låsa in mitt kontokort - det är tok kul att shoppa nu när Agnes är ute och jag vet vad det är...:P Å Tova får en massa nya höstkläder, on my way to stan nu, har en känsla av att de jag köper idag inte kommer få plats i deras garderober ens, men inte kan man väl ha för mycket snygga kläder när man är 7 år eller 2 veckor...
    Tack. Jag kommer då aldrig mer be någon sticka mig i ryggen. Så avskräckt blev jag! :P Ja, det känns roligare att köpa till sitt/sina barn än till sig själv, men trots det slängde jag iväg en liten beställning åt mig själv också häromdan Flört Känns som roligare nu när magen är borta.
  • Annaliz
    Momii skrev 2011-07-31 12:10:09 följande:
    andra...
    Håller tummarna för dig att det drar igång idag. För mig släppte slemproppen och värkarbetet drog igång bara på en handvändning så det går fort då det väl sätter igång! :) Jag förstår att du är gode less nu... Gick du över med första barnet också eller?
  • Annaliz
    Ts Mamma skrev 2011-07-31 22:16:04 följande:
    Har era små fått någon "fungerande" dygnsrytm än?!

A äter vid 22:30 å somnar sen, sen vaknar hon ca 03:30 och snabb äter, sover sen till 05:30 då hon äter längre och sen är vaken till 08:00 ca då hon äter igen å somnar, sen är dagarna väldigt olika men oftast har hon ett ätrace från 15:30 till 19:45 ca med lite vaken tid emellanåt...:P
    Man hade kunnat tro att det var jag som skrev för sådär ser mina nätter ut, ganska exakt! :P och eftersom jag är förstföderska så har jag ingen större erfarenhet av bebisars dygnsrytm än. Brukar de sova längre senare eller?
Svar på tråden bebis juli 2011 =)