• Annaliz

bebis juli 2011 =)

Jaha har det hänt nåt mer här sen senast? Tycker tråden blir allt mer inaktiv nu :P

• Annaliz

Grattiiis :) kan inte min bestämma sig för att komma nu? ;)

• Annaliz

Inatt har jag haft en helvetes natt för första gången. Igår började jag få extrem molvärk i ryggslutet. Förstod ingenting, jag har ju inte ansträngt mig. Kändes typ som att ryggen skulle gå av för varje steg jag tog. Nåväl, tänkte jag och inte så mycket mer. Gick och la mig, men har då fan vaknat varje timme av extrem mensvärk och den molande ryggvärken finns kvar än i skrivande stund. Mensvärken vet jag inte hur jag ska tolka, för den kunde vara ihållande många och långa minuter och till slut somnade jag och vaknade åter igen timmen efter med samma jävliga värk som fick mig att sätta mig upp. Känns precis som om jag har fått min mens tillbaka. 07.10 vaknade jag sista gången med extrem mensvärk igen och den höll i sig ca 2 minuter och efter det har jag gett upp sovandet och har väl egentligen inte känt så mycket mer, endast ryggvärken då.

Jag har varit för trött för att känna om magen blir hård under dessa värkar. Jag vet som sagt inte riktigt hur jag ska tolka detta då det är första gången för mig och jag själv finner mig ganska smärttålig.

Någon som känt något liknande? Kan förlossningen vara på gång? Jag har annars inte känt ett enda symptom typ.

• Annaliz
    Momii skrev 2011-07-14 10:54:58 följande:
    Låter som det skulle kunna vara något på G! Kanske det lugnar sig och avtar nu under dagen för att sätta igång på riktigt i kväll?

Mensvärken du beskriver får jag ibland på kvällarna när jag går och lägger mig. Här är det aldrig så ihållande utan jag kan sova ändå.

När har du bf?     
    Det har avtagit nu, så få se vad som händer mot kvällen. Jag har bf 24 juli. Jag kanske håller på att gå in i latensfasen, vad vet jag?
  • Annaliz

Himmelskt söt. Åh vad jag själv längtar <3

• Annaliz
    Bebbe011 skrev 2011-07-18 05:12:41 följande:
    Hej tjejer! Ligger här i sängen med våran lilla Gry som kom till världen den 15/7 kl 14.07 hon kom 2veckor innan bf och väger 3120g 51cm. Blev en snabb förlossning 5timmar från när dom tog hål på hinnorna tills hon va ute. Kryptade 19min dock när jag fick Eda så hade läkaren satt den fel i ryggen så bara halva högra benet va bedövat så jag kände allt ändå. Hade lika gärna kunnat varit helt utan när han klantade sig. Gjorde så mycket ondare när en liten del va bedövad. Men när allt va över så är jag glad att jag kände allt kram på er och grattis till Tsmamma också!
    Åh grattis Bebbe011 Skrattande

Imorse vaknade jag med blod i trosan. Brunt. Så jag tittade givetvis då jag kissade och såg att det droppade lite blod, typ två droppar. Brunt. Är det normalt?!? Ska ringa förlossningen så fort jag har laddat mina telefoner. Både hemtelefon och mobil var utan batteri. Typiskt!!
  • Annaliz

Det var slemproppen och strax efter det har jag haft förvärkar som kommer med 15 mins mellanrum och varar ca 30 sek. Få se om det blir bebis snart då :)

• Annaliz

Det här är ju en jävla plåga, ursäkta mig... Hade värkar 18 timmar igår. Två timmar med riktigt intensiva värkar, 3 värkar på 10 min, onda som fan. For upp till fl och var inte ens öppen. Värkarna började avta så for hem med sömntablett , bricanyl och två panodil för att få sova och det har jag gjort men mår fan sämre idag än igår, men det är väl för att jag tappat hoppet lite....

Svar på tråden bebis juli 2011 =)