• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • limpan

Ofeigur: Härligt att du mår bra:)
    Sååå jobbigt med mf.. fick sj mf i juli -10, v 14 va då tvungen att "föda" fram fostret... hua vilken smärta!!
    Vad står x för??

• Kiira

Oj ni verkar nästan alla varit med om "mindre bra graviditeter" . har klarat mig med två "vanliga" graviditeter med graviditets diabetes som enda "fel".

barnen har nyss fått lite lördags popcorn och är nu smått trötta o nöjda. de brukar som somna vid 19 tiden. Sambon börjar bli sjuk  (synd om han=) .

ja ska förebereda för morgondagens tapetsering av ena hallen.. sen ska ja inte renovera under hela mars månad, bara planera inför kommande köksrenovering.

själv jobbar jag som dagmamma hemma. så min plan är att jobba till sista juni och sen ha semester i juli och sen mammaledig till slutet av januari 2012. sen tar pappsen över och är hemma till bebis är 1 år.  Jag jobbar ju ändå hemma så om ja ännu vill amma så kan ja ju göra det. så även om ja jobbar så kommer hela familjen få vara hemma tillsammans 6 månader. ska bli skönt!! =) 

• limpan

Kiira: Ja och med när jag va gravid med min dotter va jag sååå jädra fräsch, tränade spinning tom slutet på v 38! Lugnade mig då för att alla sa till mig att VILA innan förlossningen :D

Härligt med barn som lägger sig i tid, min dotter ska oxå få knoppa strax.. mamman måste få lugn o ro! Min sambo trottsade kylan för några bärs med kompisar, jag ska snart smaska i mig lite hockeypulver ;P

Älskar att göra om hemma!! Köksrenovering? vad blir det för kök??

• LinnaLi

Å, jag önskar det fanns dagmammor här! Jag är lätt bakteriefobisk och tycker att dagis är sådär kul i det avseendet. Så hade jag möjlighet så skulle jag vilja ha dagmamma ist. Färre barn = mindre bakterier resonerar jag ;P

Skönt att få vara tillsammans så länge =) Jag ammade dottern i 1,5 år, får väl se hur det blir nu =)

...för evigt, för alltid...
  • Ofeigur
    limpan skrev 2011-02-19 18:39:20 följande:
    Ofeigur: Härligt att du mår bra:)
    Sååå jobbigt med mf.. fick sj mf i juli -10, v 14 va då tvungen att "föda" fram fostret... hua vilken smärta!!
    Vad står x för??
    Fy vilken upplevelse! stackare=(  x står för utomkvedshavandeskap. Fick det i juli och fick avbryta grav pga att den satt i äggledaren.
  • limpan

Ofegiur: Fyyy ja, men den här gången går det nog vägen!! Jag glömde skriva att jag blev gravid med kopparspiral den gången oxå..valde att behålla och läk ville inte dra ut den, den satt lite för högt upp dom nådde inte!

Men denna gången är jag ju spiralfri :D

okej då vet jag ;)

• Kiira

ush man kan verkligen vara med om hemskheter när man är gravid. bara att hålla tummarna att allt går vägen denna gången för oss alla!

fick ett sms om en kompis vars bebis skulle komma i maj. den kom igår. Hon fick havandeskapsförgiftning så de var bara o plocka ut bebisen.. 1.1 kg och 38 lång. men hon verkar tuff den lilla tjejjen Stark!  

hela min familj har däckat o ja sitter med en kopp rött the och slöar =)

limpan :Köket är uppritat i  ikeas köksplanering men ja är inte riktigt förtjust i ikeas luckor.. dock så är de närmsta köks lucke tillverkaren därifrån vi bor.  vill få in en vedspisi köket så ja kan laga maten där medans man ändå eldar.. de är typ prio 1 =)

• Bebbe011

Hejsan!

Här är en till som väntar en sommarbebis!

Har mått som en röv ända tills nu sista två veckorna, sängliggandes
    har jag varit och kräkts 16gånger per dag minst...
     (Usch)

Imorn är det dags för RUL, men vi har sett liten innan också
    eftersom dem trodde det va utomkvedes i tidigt skede..
    Men så va det inte, så vi har fått sett liten 2gånger innan, första gången
    va iof bara en liten böna..

Och nu innan RUL så tror vi på 26juli!
    Har en dotter som fyller 2år den 31juli så detta ska bli intressant!

• HejHoppDå

Hej!
    Jag hoppar också in här!
    Bf än så länge 20 juli men ska på UL på onsdag så då får vi se vart det slutar! Är precis som ni andra jätte nervös inför UL... även om jag känner mycket rörelser och har fått lyssna på hjärtat redan.
    Har en dotter ... blev två nu i feb.

Bor i skåne... jobbar som undersköterska i hemvården. Så jag kommer att sluta jobba 2 månader innan, funkar inte att jobba längre inom det yrket.

Svar på tråden bebis juli 2011 =)