• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • SamsonS

Någon mer än jag som har fruktansvärt ont av värmen? Vi har ca 30 grader här idag, får nästan panik för det är så varmt

• Arbetsmyran

Jag tycker det går ganska bra med värmen....men jag tänka mig att det blir jobbigt om det är varmt för länge.

• Ofeigur
    SamsonS skrev 2011-06-06 13:48:50 följande:
    Någon mer än jag som har fruktansvärt ont av värmen? Vi har ca 30 grader här idag, får nästan panik för det är så varmt
    Här har du en till! usch man får ju ångest nu när det väl är varmt ute. Men vi får väl klaga va? =)
  • Ofeigur

Hett i dag också. Men det verkar som att det är åska påväg upp hit i dag. Tycker synd om hunden som är jätterädd för åska bara annars får det gärna åska. Det blir ju så skönt efter.

Ringde BM idag om mina svullna fötter och händer. Fick ont i mellangärdet imorse och var tvungen att kliva upp ur sängen för att det skulle lätta. Hon tyckte jag skulle komma in och kolla blodtryck och ta ett urinprov. Skulle egentligen inte dit förrän i morrn men hon sa att det var bra om jag kunde komma idag för det kan gå fort om det är havandeskapsförgiftning. Så det känns bra att få komma och kolla upp det.

• Ts Mamma
    Momii skrev 2011-06-02 21:32:21 följande:

Köpa kryckor, wtf??? Vad händer med vården?

TS Mamma vart har du tagit vägen? Någon som vet?

Här är jag!!

Har haft fullt upp här hemma med konfirmation, utvecklingssamtal på jobbet å allt vad det är med vårfester till höger å vänster både på jobbet och med ungarna men nu börjar det lugna ner sig igen och jag tror att jag börjar bli människa igen (om man kan bli det i v.36...;)) även om jag e rätt less på att vara preggo nu och vill ha ut Pyret...:P

Var till Bm idag - allt såg fint ut - Pyret har vänt sig nedåt men är rörligt...:)

Sf: 35
    tryck: 125/75
    hjärtljud: 148
  • Momii

TS Mamma: Var ett tag sen man såg något inlägg från dig så man börja ju undra! Härligt att alla värden såg bra ut!

• Momii

Normalt sett älskar jag värmen och tycker sommaren är den bästa årstid som finns! Dock gäller inte det nu som gravid...jag blir helt svettig för minsta lilla och det är så långt ifrån mitt normala jag då jag är en väldigt frusen person. Plocka undan dubbeltäcket och bädda med ett enkeltäcke åt mannen och endast påslakan åt mig, trots det är det varmt om nätterna och vi har ett väldigt svalt sovrum som alltid står i skugga.

Idag fick jag även tummen ur och ringde vårdcentralen. Har varit dunderförkyld nu i en vecka och det vill verkligen inte ge med sig. Fick nog av det när jag inte kunde somna i natt av det enorma trycket i öronen och det enda som hjälpte var att ta en panodil. När jag och tösen väl vakna var mina ögon helt kletiga, uuuh! Känns lagom roligt att vara hemma själv idag med tösen när man är helt orklös. Jag hoppas det finns något jag kan få för att bli av det detta snabbare! Antar att det kan vara bihålsinflammation som jag får då och då.

• Bebbe011

Hej hej!

Är det någon fler som har sjukt mycke hjärtklappningar?
    Nu sista 3dagarna har ja haft det så gott som hela tiden nästan...
    Usch jag börja fundera om ja ska ringa barnmorskan, jätte hemskt är det!

• Ofeigur

Hemma från bm besök pga mina fötter som bara sväller och så hade jag ont långt uppe i magen i morse när jag vaknade och var rädd för hf. Så här såg det ut:

Järn 124 (jättenöjd)

socker 4.2

fd mått 37

blodtryck 160/85 ( Inte så bra enligt bm. Lite för högt med 160 men 85 var ok iallfall. Nu ville hon ha koll så jag ska komma på torsdag igen så får vi se hur trycker är då.

Lite protein i urinet men vara en etta så det var ju bra.

Nu ska jag vila så mkt som möjligt men ändå röra på mig lite sparsamt. Så får vi se hur det ser ut på torsdag.

Svar på tråden bebis juli 2011 =)