• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Momii

Köpa kryckor, wtf??? Vad händer med vården?

TS Mamma vart har du tagit vägen? Någon som vet?

• Annaliz

Jag bor i Boden, förort till Luleå. Ja, jag vet inte.. jag håller med om att samhället är på väg åt fel håll. Varför betalar vi skatt över huvudtaget?!

• Kiira
    Annaliz skrev 2011-05-31 15:26:37 följande:
    En fråga, ska man ha med sig egna blöjor? För jag har hört att vissa sjukhus sponsrar med sånt, andra inte. Jag ska föda på Sunderby sjukhus. Har för mig det var någon fler som skulle föda där i den här tråden. Har du/ni några erfarenheter av det?
    hej du måste ha med egna blöjor till bebis på sunderbysjukhus, om barnet inte behövs skrivas in på 56 an, där bjuder de på blöjor men på de vanliga bb måste du ha blöjor mer =)
  • Kiira

hej på er alla! nu är jag tillbaka i norrland, efter tre intensiva dagar med hämtning av stora bilen och en tur till ullared! Ullared ligger 148 mil söder ut från mig. men kul var de =) och bilen vi hämtade var i jönköping så de var ju nära.

min bebis har då legat snett de senaste besöken hon bm och även tillväxultraljudet så vet inte när den ska bestämma sig för att ligga rätt.. men ska på koll nästa vecka med ett till tillväxt.

men oj vad ja är trött o sleten! tur att sambon nu är hemma med de andra barnen så ja får avlastning.

• Ofeigur

Idag gjorde jag ngt som jag inte trodde jag skulle göra. Vi åkte till Eskilstuna zoo! Det var hett och mina fötter såg ut som två klubbor! Det var svårt att gå och jag fick stanna stup i kvarten och sitta i skuggan på någon bänk för att kunna gå vidare. haha Som tur var så hade jag sambon med som fick springa med sonen och titta på djuren och i fantomenland. Köpte lite kläder innan på Tuna park och det var skönt att få lite sommarkläder i värmen.=)

Jag är lite orolig för mina fötter och händer. Jag är så svullen och det försvann inte över natten heller=( Känner inga andra symtom som skulle tyda på havandeskapsförgiftning. Vad tycker ni? ska jag ringa 1177 och höra? Man blir ju lite nojjig

• Bebbe011

Hej hej tjejer!

Nu börja magen växa enormt!
    Fler som kan bjuda på magbild?!

I fredags tog vi denna bild!

V.33

• Kiira
    Ofeigur skrev 2011-06-04 21:04:48 följande:

Idag gjorde jag ngt som jag inte trodde jag skulle göra. Vi åkte till Eskilstuna zoo! Det var hett och mina fötter såg ut som två klubbor! Det var svårt att gå och jag fick stanna stup i kvarten och sitta i skuggan på någon bänk för att kunna gå vidare. haha Som tur var så hade jag sambon med som fick springa med sonen och titta på djuren och i fantomenland. Köpte lite kläder innan på Tuna park och det var skönt att få lite sommarkläder i värmen.=)

Jag är lite orolig för mina fötter och händer. Jag är så svullen och det försvann inte över natten heller=( Känner inga andra symtom som skulle tyda på havandeskapsförgiftning. Vad tycker ni? ska jag ringa 1177 och höra? Man blir ju lite nojjig

ja har me svullna fötter skorna gå knappt på.=) ring o fråga om du är orolig, ja har haft protein i urinen de senaste veckorna men inget högt blodtryck så de känns trygt, men däremot så har ja både natt o dag domningar i ansiktet. riktigt störande.. o sjuktmycket kryp i bena under nätterna..

idag skickade ja sambon o ena dottern till sommarstugan. tösen har velat åka på ensam semester med pappa i felra veckor. så nu fick de passa på. =)
    skönt att bara ha en unge hemma o inga hundar bara lammen =) 
  • Assis

Hur mkt sammandragningar har ni? Jag far HELA tiden, HELA dagarna. Kan ju knappt gor nagot utan att allt drar ihop sig som ett ashart balte. Kan inte vila mer an jag gor... Inte borde man val kolla att bebben inte tagit illa vid sig av alla dessa sammandragningar hela dagarna? Kanske ar for att jag vantar 3e bebben?

• Kiira
    Assis skrev 2011-06-05 21:07:56 följande:
    Hur mkt sammandragningar har ni? Jag far HELA tiden, HELA dagarna. Kan ju knappt gor nagot utan att allt drar ihop sig som ett ashart balte. Kan inte vila mer an jag gor... Inte borde man val kolla att bebben inte tagit illa vid sig av alla dessa sammandragningar hela dagarna? Kanske ar for att jag vantar 3e bebben?
    har oxå rätt mycket samandragningar. väntar med 3 kotten, har inte känns samandragningar de tidigare graviditeterna, men kroppen vet ju mera denna gång så den förbereder sig nog på de som komma skall!

• Ts Mamma

Nu var det väldigt länge sedan jag var inne på FL - är helt tvär slut efter jobbet och däckar i soffan innan ungarna...:P

Har gått in i v. 36 och sist jag var hos BM i v. 35 så såg allt fin fint ut bara att h*n INTE verkar ha några planer på att lägga sig tillrätta - h*n låg fullt rörlig och det tror jag h*n gör fortfarande så som h*n far runt där inne...;)

Hur är det med er andra?
    Har ni alla slutat jobba nu? Har sex dagar kvar å det känns olidligt...;)

Hoppas att ni har det bra alla i värmen...:)

Svar på tråden bebis juli 2011 =)