• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Annaliz

Idag flyter jag bort alltså och sväller gör jag om både händer och fötter... Hjärtklappning får jag ibland också. Idag har det varit olidligt varmt och sommaren har precis börjat. Hur ska jag orka?? Ska till bm imorgon...

• Arbetsmyran

Sitter på jobbet, svullna stela fingrar/händer o det har de senaste dagarna börjat pirra i fötterna(de vätskar nog på sig)....känns inte som jag kan jobba så många fler pass.

Igår kväll blev det ett ordentligt åskväder och det var skönt med den friska luften som blev efteråt.

I morgon dags för BM igen...känns att vi närmar oss slutet eller hur ?

Ha en bra dag!!

• SamsonS

Jag har lite små funderingar....min sambo jobbar extra som brandman/sjukvårdare på olika events runt om i södra sverige nu på sommaren. Den 1-3 juli ska han till High Chaparall och jobba. Jag är beräknad till den 25e juli och har sagt att det är helt ok att han åker den helgen, om han kör egen bil upp ifall det skulle vara något. Kör man lagligt tar det ca 2 timmar från Chappis och hem till oss. Nu ringde han för en stund sen och undrade om det är ok att han åker iväg helgen efter också den 8 juli, fast denna gången till Hultsfred som är en ganska bra bit längre ifrån.
    Vad hade ni gjort/tyckt?

Jag har en period nu när jag känner mig superkänslig och tar mycket på "fel" sätt och ororar mig för allt! Men när han ringde så kändes det bara som att det var så mycket viktigare att jobba....Rynkar på näsan 

Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • Annaliz
    SamsonS skrev 2011-06-08 13:06:47 följande:
    Jag har lite små funderingar....min sambo jobbar extra som brandman/sjukvårdare på olika events runt om i södra sverige nu på sommaren. Den 1-3 juli ska han till High Chaparall och jobba. Jag är beräknad till den 25e juli och har sagt att det är helt ok att han åker den helgen, om han kör egen bil upp ifall det skulle vara något. Kör man lagligt tar det ca 2 timmar från Chappis och hem till oss. Nu ringde han för en stund sen och undrade om det är ok att han åker iväg helgen efter också den 8 juli, fast denna gången till Hultsfred som är en ganska bra bit längre ifrån.
    Vad hade ni gjort/tyckt?

Jag har en period nu när jag känner mig superkänslig och tar mycket på "fel" sätt och ororar mig för allt! Men när han ringde så kändes det bara som att det var så mycket viktigare att jobba....Rynkar på näsan 
    Det där är lite av en prioriteringsfråga tror jag. Behöver ni pengarna ekonomiskt sett så tycker jag också det är rätt att han åker för du har ju ändå två veckor kvar innan det blir dags för dig. Jag förstår samtidigt dig att du vill ha din käraste hemma, särskilt under den sista tiden då det är så nära. Men om det inte skulle spela sån stor roll ekonomiskt sett om han jobbar eller inte helgen efter så kan du ju fråga honom om han inte vill stanna hemma med dig istället. Nu vet ju inte jag heller vad han har för typ av jobb och om det går att tacka nej till det bara sådär, men jag utgår ifrån det eftersom han ändå vill samråda med dig före. Jag hoppas det löser sig på bästa sätt :)
  • Annaliz

Idag har jag varit hos bm. Är i v.33 och sf måttet var 32. Blodtrycket var som det brukar, 110/65. Sockret var ganska högt men kanske berodde på att jag hade ätit timman innan, 8,3. Järnvärdet trodde jag skulle vara katastrof sen jag slutat med järntabletter, men jag har mina rabarber att tacka för ett jättebra värde, 129. (frossar rabarber) Bebis låg med huvudet nedåt, men är fortfarande rörlig såklart. H*n var väldigt pigg och glad och ville inte ligga still då hon skulle mäta hjärtljudet.

• Bebbe011
    Annaliz skrev 2011-06-08 15:19:32 följande:
    Idag har jag varit hos bm. Är i v.33 och sf måttet var 32. Blodtrycket var som det brukar, 110/65. Sockret var ganska högt men kanske berodde på att jag hade ätit timman innan, 8,3. Järnvärdet trodde jag skulle vara katastrof sen jag slutat med järntabletter, men jag har mina rabarber att tacka för ett jättebra värde, 129. (frossar rabarber) Bebis låg med huvudet nedåt, men är fortfarande rörlig såklart. H*n var väldigt pigg och glad och ville inte ligga still då hon skulle mäta hjärtljudet.
    Kan ju bero på att du ätit som du skrev, ja råkade trycka i mej en festis innan ja
    gick in till BM haha skyhögt va det! Men då visste vi att det va därför!
  • Bebbe011
    Hej hej tjejer!!

Nu är man bra less!!

Igår så åkte vi ju in när ja förstog att nått va på tog, massa sammandragningar och redan nu är livmodertappen påverkad tydligen...
    Mjuk och inte så mkt kvar av. Så läkaren sa strikt att det va vila som gällde
    och direkt när ja får sammandragningar måste vi komma in! Plus att vi skulle åka bort på midsommar
    det fick vi dock inte. Om ja skulle få förtidigt nu så ville han att vi skulle vara nära sjukhuset så inte bebisen skulle
    födas utanför sjukhuset. 

Och idag så kom en bit av slemmisen (EHH)

JAAA va säger man?! Kan ju som sagt komma vilken dag som helst nu då.
  • Ofeigur
    Bebbe011 skrev 2011-06-08 15:38:02 följande:
    Hej hej tjejer!!

Nu är man bra less!!

Igår så åkte vi ju in när ja förstog att nått va på tog, massa sammandragningar och redan nu är livmodertappen påverkad tydligen...
    och direkt när ja får sammandragningar måste vi komma in! Plus att vi skulle åka bort på midsommar
    det fick vi dock inte. Om ja skulle få förtidigt nu så ville han att vi skulle vara nära sjukhuset så inte bebisen skulle
    födas utanför sjukhuset.

Härligt! Lycka till nu!
  • Ts Mamma
    Bebbe011 skrev 2011-06-08 15:38:02 följande:
    Hej hej tjejer!!

Nu är man bra less!!

födas utanför sjukhuset. 

Underbart - då är det förhoppningsvis inte så lång tid kvar...:)

Sist gick dock min slemmis tre veckor innan hon kom så någon garanti är det ju inte...;)
    SamsonS skrev 2011-06-08 13:06:47 följande:
    Vad hade ni gjort/tyckt?

Visst kan den komma då - men den kan ju i princip lika gärna komma helgen innan och det kan ju gå fort - även om det är första barnet eller det kan ta flera dygn, jag tycker att det är en fråga ni måste diskutera - jag hade låtit min sambo åka men så är jag inte så orolig och det är inte första barnet för mig - eller honom, svårta tt ge ett klart och tydligt svar - gör det som känns bäst för dig/er...:)
  • SamsonS
    Ts Mamma skrev 2011-06-08 17:09:15 följande:
    Visst kan den komma då - men den kan ju i princip lika gärna komma helgen innan och det kan ju gå fort - även om det är första barnet eller det kan ta flera dygn, jag tycker att det är en fråga ni måste diskutera - jag hade låtit min sambo åka men så är jag inte så orolig och det är inte första barnet för mig - eller honom, svårta tt ge ett klart och tydligt svar - gör det som känns bäst för dig/er...:)
    Ja visst är det så! vi har pratat lite om det, men vi bestämmer nog inget om han ska åka eller inte just nu. Får se hur det känns längre fram och om jag får mycket förvärkar eller så, då stannar han hemma Glad
    Pyret beräknad 25/7-11 <3
Svar på tråden bebis juli 2011 =)