Anonym (Fjantig?) skrev 2011-02-21 09:49:22 följande:
Hej!
Vill egentligen bara höra att jag är naiv och barnslig och överdrivet misstänksam!! Jo, faktiskt...
Såhär är storyn.. Träffade en kille i höstas. Vi har det URbra! Jag älskar honom mer än livet och vi har det helt fantastiskt tillsammans. Han överöser mig med smicker och rör vid mig hela tiden och allt är rosenrött och lull-lull och allt det där ni vet... Jättebra helt enkelt!
Redan när vi träffades visste jag att han fått jobb i en stad 20 mil härifrån och det är hans hemstad. Visst vred jag på det ett par gånger. Han ville gärna att jag följde med. Han pratade mycket med mig om det och kom med blommor en kväll och halvfriade och bad mig bli hans sambo osv. Skit gulligt..
Så, jag bestämde mig för det och han skaffade en trea där. Han har flyttat i förväg för jag har lite uppsägningstider osv att klara av innan flytt. Mitt lass går i maj/juni.Jag har inte hunnit se lägenheten än för det gick lite snabbt då han fick den och han flyttade i onsdags...
Nå... Han har (såklart) gamla X i sin hemstad. Konstigt vore ju annars tycker jag. Men ett av dem har alltid "hört" av sig till honom och han har erkänt att han "tog henne tillbaka" en gång för ett år sedan ungefär, men det höll inte så länge. Men fjantig som jag är så har jag ändå funderat en aning på det. (Varför är det alltid så?? Varför tillåter man sig inte att slappna av!!? Det var ju slut då vi träffades!)
Igårkväll då vi talades vid i telefon så berättade han plötsligt att hon varit och ringt på hans dörr innan på dagen. Och han släppte in henne och bjöd på kaffe!!!! Jag blev helt tyst! Fick inte fram ett ljud!! Varför?? VAD hade hon för ärende till honom i hans/vår nya lägenhet som jag dessutom aldrig sett än!! Men HON har minsann sett den! Jag blev så besviken! En blomma hade hon med också!Jodå...
Jag fick bara fram: Är du dum eller? Ja,det var dumt, svarade han...Men jag blev ställd. Hon ringde inte innan utan bara stod där!
Men hur hade hon fått din adress då? Frågade jag
Jag vet
inte..hitta.se kanske? (Och det vore ju en rimlig förklaring iofs, men VARFÖR slår man upp ett X:s nr där??)
Jaha...Vad hände då?Fråga jag
Absolut inget. Vi drack kaffe. Jag sa att du snart skulle flytta hit och att du fått jobb här och så.. Sen gick hon..Ingen husesyn, ingen kram inget sånt..
Nähä, sa jag...Men det var ju fint av henne att komma med en blomma.... (Lite sur ton)
Kanske..Det var en krukväxt...Men den står i soprummet nu...
Va? Varför? Var den inte fin?
Jo...Men jag vill inte ha inflyttningspresent av henne!
Nä...Men du kunde fasen släppa in henne i MIN lägenhet som jag inte ens fått se än!!! Det var inga problem!!
Ja, det var fel...Jag blev ställd..
Och det var vad vi sa.Jag sa surt att jag hade annat att göra och vi fick höras sedan.. Han ringde upp efter ung en timme och sa att han hade ringt henne och sagt att han inte ville att hon kom dit igen och att han inte ville umgås alls med henne mer! (Han gjorde detta på eget bevåg..Jag har inte föreslagit det...)
Jag frågade om han var ledsen för det. Inte det minsta svarade han. Jag vill inte äventyra oss för att hon inte kan släppa taget..
Gulligt...Eller hur..På nått sätt... Men jag är fortfarande suuur...Inte så han märker det..Men det gnager i mig! Jävla stil!! Min mörka sida tror att hon grep ett halmstrå och åkte dit och testade av läget!
Jag är orolig...Lite svartsjuk...Lite förbannad på hans "blåögdhet"
Säg att jag är fjantig och inte behöver oroa mig...Eller vad tror ni...
Nämen va fan!!!!! HUr hamnade detta här???? förlått!!!!! hUR FÅR JAG BORT DET???? Det skulle ju på en egen tråd ju!!!!!!