• Anonym (Orolig)

Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?

Igårkväll for min man iväg för att spela tv-spel med några kompisar och dricka lite öl. Eventuellt skulle de sen ut på krogen. Jag har inte hört av honom sen klockan nio igår kväll. Har ringt och ringt och ringt men ingent svar och inget svar på sms som jag skickar heller.

De flesta såna här trådar brukar handla om par som bråkat, men det har inte vi. Det var en helt normal dag och vi sa puss och kram när han for iväg. Han kan ibland bli lite sen när han är ut och ha roligt, vilket jag inte har nåt emot. Men nu är klockan SEX och jag har ingen aning om var han är, om nåt har hänt eller vad som står på?

Tänkte först att jag skulle ringa och kolla om han hamnat i fyllecell, men insåg att jag inte ens vet var jag ska ringa.

Vad ska jag göra? Är skitorolig, och snart vaknar sonen och jag måste ju hålla ansiktet för honom...

• Svar på tråden Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?
  • Poison82

Fl är helt otroligt. Nu är han hemma och det är åter frid. Men frid får man ju inte lov att ha, då blir bitterittorna här på fl besvikna. Din man MÅSTE ha varit otrogen. Finns inte en man i hela världen som kan slagga hos en kompis, nä han måste ha varit med en annan donna.
    Synd om personerna, dom måste ha varit tillsammans med rena svin eftersom dom direkt drar den slutsatsen. Och ännu mer synd om killarna som kanske är oskyldiga och får stå ut med deras misstro.

Ts. Jag hade också blivit jätteorolig. Inte så att min man inte får lov att å ut men om vi inte innan pratat om att han ska sova borta och han sen inte kommer hem och jag inte får tag på honom. Då hade jag med ringt polis, akut, fyllecell och grejer. Man blir ju orolig för den man älskar

• Lindreas

Men gud, skärpning! Ta era bittra åsikter och lägg dem i något hörn, varför MÅSTE man ha varit otrogen för att man inte hört telefonen?!

• Auctoritas
    Lindreas skrev 2011-02-20 09:53:07 följande:
    Men gud, skärpning! Ta era bittra åsikter och lägg dem i något hörn, varför MÅSTE man ha varit otrogen för att man inte hört telefonen?!
    Låt mig gissa på snäva egna referensramar?!
    Argumentum ad rem
  • Lindreas
    Auctoritas skrev 2011-02-20 09:54:14 följande:
    Låt mig gissa på snäva egna referensramar?!
    Förmodligen! Men vad faaan, bara för att man själv råkat ut för något så behöver det inte betyda att det är samma för alla. Jag blir så trött...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-19 20:19:08 följande:
    när han kommer hem så bankar du lite vett i karln och talar om hur orolig du varit . och att ni har barn tillsammans hur skall  det sluta om det händer fler gånger skulle det ske fler gånger för mej skulle jag lämna karl n - finns ngt som heter ansvar
    Så brukar jag göra med min tjej om hon är ute för länge efter krogen. Stryk ska hon ha... Eller vänta, nu är jag visst ett svin som misshandlar kvinnor... glömde att det är bara killar man får slå för att dom gör misstag. Inte kvinnor, inte hundar, men killar får man slå...
  • Lindreas
    Anonym skrev 2011-02-20 10:58:30 följande:
    Så brukar jag göra med min tjej om hon är ute för länge efter krogen. Stryk ska hon ha... Eller vänta, nu är jag visst ett svin som misshandlar kvinnor... glömde att det är bara killar man får slå för att dom gör misstag. Inte kvinnor, inte hundar, men killar får man slå...
    Klart hon ska ha stryk om hon varit ute och gjort dig orolig! Likaväl pucklar du ju på din hund när den sprungit bort och dina barn när de spiller.

Eller just det, som du säger, det är bara killar man får slå. I alla fall om man räknar med mentaliteten hos en del här på fl.

Vad är det för jäkla sätt att hävda att man ska puckla på sin kille för att man blivit orolig?! Skärpning!
  • Anonym (Orolig)

Oj så många inlägg det blev.

Jag tror definitivt inte att han varit otrogen. Mest för att han är så extremt korkad när det gäller sånt att han varken kan ragga själv eller fattar när nån brud raggar på honom (jag vet, jag försökte vara subtil när vi träffades men jag var i princip tvungen att säga rakt ut att jag tyckte vi skulle ha sex...) Däremot tycker ag synd om alla kvinnor här på FL som verkar tro att deras män är otrogna så fort de går utanför dörren.

Det var ju som sagt ingen fyllecell, men hade han hamnat där hade det faktiskt inte varit hela världen. Som många skriver så behöver man inte ha alkoholproblem bara för att man åker in för tillnyktring, om man tror det vet man nog inte vad fyllecellen är för nåt...

Nej, han hade somnat på soffan hos en kompis, jag träffade honom häromdan och fick höra att maken tydligen hade snarkat så att alla andra hade tyckt så synd om honom och gått ut och tagit en öl för att komma tillbaka och hitta honom fortfarande sovandes på soffan...

Han säger själv nu i efterhand att han borde ha stannat hemma istället eftersom han var så trött redan innan han for dit. Han hade inte druckit många öl innan han hade somnat ifrån de andra. Dock är det en kompis som han sällan hinner träffa pga jobb och varannanvecka-barn så han ville inte säga nej.

Hans andra polare vill bjuda honom på en liten "baby-shower" nästa helg men han har vänligt men bestämt tackat nej...

• Lindreas
    Anonym (Orolig) skrev 2011-02-20 12:32:38 följande:
    Oj så många inlägg det blev.

Jag tror definitivt inte att han varit otrogen. Mest för att han är så extremt korkad när det gäller sånt att han varken kan ragga själv eller fattar när nån brud raggar på honom (jag vet, jag försökte vara subtil när vi träffades men jag var i princip tvungen att säga rakt ut att jag tyckte vi skulle ha sex...) Däremot tycker ag synd om alla kvinnor här på FL som verkar tro att deras män är otrogna så fort de går utanför dörren.

Det var ju som sagt ingen fyllecell, men hade han hamnat där hade det faktiskt inte varit hela världen. Som många skriver så behöver man inte ha alkoholproblem bara för att man åker in för tillnyktring, om man tror det vet man nog inte vad fyllecellen är för nåt...

Nej, han hade somnat på soffan hos en kompis, jag träffade honom häromdan och fick höra att maken tydligen hade snarkat så att alla andra hade tyckt så synd om honom och gått ut och tagit en öl för att komma tillbaka och hitta honom fortfarande sovandes på soffan...

Han säger själv nu i efterhand att han borde ha stannat hemma istället eftersom han var så trött redan innan han for dit. Han hade inte druckit många öl innan han hade somnat ifrån de andra. Dock är det en kompis som han sällan hinner träffa pga jobb och varannanvecka-barn så han ville inte säga nej.

Hans andra polare vill bjuda honom på en liten "baby-shower" nästa helg men han har vänligt men bestämt tackat nej...
    Vad skönt att allting ordnat sig! Du verkar ha en sund syn på det hela.
  • Anonym (ulf)

Jag har själv gjort samma sak

Har man glömt telefon hos kompisen innan man drog på krogen och någon ringer tusen gånger
    Då har man inget batteri kvar i telefonen
    Och istället för att låna en telefon, så somnar man på soffan

Numera sover jag alltid över hos någon kompis
    tjejen ringer inte. Jag ringer bara om det hänt något

• Majaajasvensson

Jösses vilka slutsatser folk drar.
    Flickorna här har nog aldrig haft en jobbig vecka på jobbet, vart super trötta och tagit ett glas vin och somnat sten hårt på soffan för att sedan vakna dagen efter!!!
    Jag har iallafall gjort samma sak mängder av gånger!

• Anonym

Det som slår mig är vilka låga krav många har på sina karlar. Att han öht går ut och festar när hans fru skall föda vilken dag som helst...vilket svin! Sedan är det ju otroligt ansvarslöst att "råka" somna hemma hos någon annan när man har fru och barn hemma som väntar. Jag har aldrig bara "råkat" somna någon annan stans än hemma. Känner man sig trött så åker hem hem...så svårt är det inte...han är väl vuxen? Sånt gjorde man väl bara när man var fjortis?

• Anonym (Fjantig?)

Hej!
    Vill egentligen bara höra att jag är naiv och barnslig och överdrivet misstänksam!! Jo, faktiskt...
    Såhär är storyn.. Träffade en kille i höstas. Vi har det URbra! Jag älskar honom mer än livet och vi har det helt fantastiskt tillsammans. Han överöser mig med smicker och rör vid mig hela tiden och allt är rosenrött och lull-lull och allt det där ni vet... Jättebra helt enkelt!
    Redan när vi träffades visste jag att han fått jobb i en stad 20 mil härifrån och det är hans hemstad. Visst vred jag på det ett par gånger. Han ville gärna att jag följde med. Han pratade mycket med mig om det och kom med blommor en kväll och halvfriade och bad mig bli hans sambo osv. Skit gulligt..
    Så, jag bestämde mig för det och han skaffade en trea där. Han har flyttat i förväg för jag har lite uppsägningstider osv att klara av innan flytt. Mitt lass går i maj/juni.Jag har inte hunnit se lägenheten än för det gick lite snabbt då han fick den och han flyttade i onsdags...
    Nå... Han har (såklart) gamla X i sin hemstad. Konstigt vore ju annars tycker jag. Men ett av dem har alltid "hört" av sig till honom och han har erkänt att han "tog henne tillbaka" en gång för ett år sedan ungefär, men det höll inte så länge. Men fjantig som jag är så har jag ändå funderat en aning på det. (Varför är det alltid så?? Varför tillåter man sig inte att slappna av!!? Det var ju slut då vi träffades!)
    Igårkväll då vi talades vid i telefon så berättade han plötsligt att hon varit och ringt på hans dörr innan på dagen. Och han släppte in henne och bjöd på kaffe!!!! Jag blev helt tyst! Fick inte fram ett ljud!! Varför?? VAD hade hon för ärende till honom i hans/vår nya lägenhet som jag dessutom aldrig sett än!! Men HON har minsann sett den! Jag blev så besviken! En blomma hade hon med också!Jodå...
    Jag fick bara fram: Är du dum eller? Ja,det var dumt, svarade han...Men jag blev ställd. Hon ringde inte innan utan bara stod där!
    Men hur hade hon fått din adress då? Frågade jag
    Jag vet inte..hitta.se kanske? (Och det vore ju en rimlig förklaring iofs, men VARFÖR slår man upp ett X:s nr där??)
    Jaha...Vad hände då?Fråga jag
    Absolut inget. Vi drack kaffe. Jag sa att du snart skulle flytta hit och att du fått jobb här och så.. Sen gick hon..Ingen husesyn, ingen kram inget sånt..
    Nähä, sa jag...Men det var ju fint av henne att komma med en blomma.... (Lite sur ton)
    Kanske..Det var en krukväxt...Men den står i soprummet nu...
    Va? Varför? Var den inte fin?
    Jo...Men jag vill inte ha inflyttningspresent av henne!
    Nä...Men du kunde fasen släppa in henne i MIN lägenhet som jag inte ens fått se än!!! Det var inga problem!!
    Ja, det var fel...Jag blev ställd..
    Och det var vad vi sa.Jag sa surt att jag hade annat att göra och vi fick höras sedan.. Han ringde upp efter ung en timme och sa att han hade ringt henne och sagt att han inte ville att hon kom dit igen och att han inte ville umgås alls med henne mer! (Han gjorde detta på eget bevåg..Jag har inte föreslagit det...)
    Jag frågade om han var ledsen för det. Inte det minsta svarade han. Jag vill inte äventyra oss för att hon inte kan släppa taget..
    Gulligt...Eller hur..På nått sätt... Men jag är fortfarande suuur...Inte så han märker det..Men det gnager i mig! Jävla stil!! Min mörka sida tror att hon grep ett halmstrå och åkte dit och testade av läget!
    Jag är orolig...Lite svartsjuk...Lite förbannad på hans "blåögdhet"
    Säg att jag är fjantig och inte behöver oroa mig...Eller vad tror ni...

• Anonym (Fjantig?)
    Anonym (Fjantig?) skrev 2011-02-21 09:49:22 följande:
    Hej!
    Vill egentligen bara höra att jag är naiv och barnslig och överdrivet misstänksam!! Jo, faktiskt...
    Såhär är storyn.. Träffade en kille i höstas. Vi har det URbra! Jag älskar honom mer än livet och vi har det helt fantastiskt tillsammans. Han överöser mig med smicker och rör vid mig hela tiden och allt är rosenrött och lull-lull och allt det där ni vet... Jättebra helt enkelt!
    Redan när vi träffades visste jag att han fått jobb i en stad 20 mil härifrån och det är hans hemstad. Visst vred jag på det ett par gånger. Han ville gärna att jag följde med. Han pratade mycket med mig om det och kom med blommor en kväll och halvfriade och bad mig bli hans sambo osv. Skit gulligt..
    Så, jag bestämde mig för det och han skaffade en trea där. Han har flyttat i förväg för jag har lite uppsägningstider osv att klara av innan flytt. Mitt lass går i maj/juni.Jag har inte hunnit se lägenheten än för det gick lite snabbt då han fick den och han flyttade i onsdags...
    Nå... Han har (såklart) gamla X i sin hemstad. Konstigt vore ju annars tycker jag. Men ett av dem har alltid "hört" av sig till honom och han har erkänt att han "tog henne tillbaka" en gång för ett år sedan ungefär, men det höll inte så länge. Men fjantig som jag är så har jag ändå funderat en aning på det. (Varför är det alltid så?? Varför tillåter man sig inte att slappna av!!? Det var ju slut då vi träffades!)
    Igårkväll då vi talades vid i telefon så berättade han plötsligt att hon varit och ringt på hans dörr innan på dagen. Och han släppte in henne och bjöd på kaffe!!!! Jag blev helt tyst! Fick inte fram ett ljud!! Varför?? VAD hade hon för ärende till honom i hans/vår nya lägenhet som jag dessutom aldrig sett än!! Men HON har minsann sett den! Jag blev så besviken! En blomma hade hon med också!Jodå...
    Jag fick bara fram: Är du dum eller? Ja,det var dumt, svarade han...Men jag blev ställd. Hon ringde inte innan utan bara stod där!
    Men hur hade hon fått din adress då? Frågade jag
    Jag vet inte..hitta.se kanske? (Och det vore ju en rimlig förklaring iofs, men VARFÖR slår man upp ett X:s nr där??)
    Jaha...Vad hände då?Fråga jag
    Absolut inget. Vi drack kaffe. Jag sa att du snart skulle flytta hit och att du fått jobb här och så.. Sen gick hon..Ingen husesyn, ingen kram inget sånt..
    Nähä, sa jag...Men det var ju fint av henne att komma med en blomma.... (Lite sur ton)
    Kanske..Det var en krukväxt...Men den står i soprummet nu...
    Va? Varför? Var den inte fin?
    Jo...Men jag vill inte ha inflyttningspresent av henne!
    Nä...Men du kunde fasen släppa in henne i MIN lägenhet som jag inte ens fått se än!!! Det var inga problem!!
    Ja, det var fel...Jag blev ställd..
    Och det var vad vi sa.Jag sa surt att jag hade annat att göra och vi fick höras sedan.. Han ringde upp efter ung en timme och sa att han hade ringt henne och sagt att han inte ville att hon kom dit igen och att han inte ville umgås alls med henne mer! (Han gjorde detta på eget bevåg..Jag har inte föreslagit det...)
    Jag frågade om han var ledsen för det. Inte det minsta svarade han. Jag vill inte äventyra oss för att hon inte kan släppa taget..
    Gulligt...Eller hur..På nått sätt... Men jag är fortfarande suuur...Inte så han märker det..Men det gnager i mig! Jävla stil!! Min mörka sida tror att hon grep ett halmstrå och åkte dit och testade av läget!
    Jag är orolig...Lite svartsjuk...Lite förbannad på hans "blåögdhet"
    Säg att jag är fjantig och inte behöver oroa mig...Eller vad tror ni...
    Nämen va fan!!!!! HUr hamnade detta här???? förlått!!!!! hUR FÅR JAG BORT DET???? Det skulle ju på en egen tråd ju!!!!!!
  • Anonym (Fjantig?)

Jag ber tusen och tusen gånger om ursäkt!!! Jag har mailat FL för hjälp att ta väck mitt inklampande inlägg här...Jag satt och läste tråden och började skriva mitt eget och på den vägen är det!!!
    Men en tanke till din fråga... Gå på din egen magkänsla.. Fråga honom ordentligt om du är orolig..Se hans ögon...De ljuger sällan!! Men har han tackat mej till baby-showern så..
    Förlåt igen!! (Fan skäms)
    Nu gör jag ett eget inlägg av min egen tråd...(Hoppas jag)

• Anonym (Varning)

TS - din tråd hade lika gärna kunnat ha skrivits av mig angående mannen jag levde med tills för tio år sedan. Jag tror att du måste vara på din vakt angående din man och inte lita på hans ord endast. Hela historien luktar skunk. VARFÖR UTGICK DU IFRÅN ATT HAN KUNDE VARA I FYLLECELL? Det har jag också gjort. Förnekade att han hade alkoholproblem, men tänkte inte först att det hänt en olycka utan att han satt i fyllecell. Och ja, alla som sätts i fyllecell har alkholproblem. Att du trodde han kunde vara där är ändå bästa "beviset" för hans problem. ANDRA KVINNOR. Ja, han har antagligen gjort något du inte gillar. Om det inte är att han har varit med en annan kvinna så kan han ha varit på porrklubb. Kolla hans kvitton. Finns det konstiga kvitton från det datumet med höga summor och utställarens namn låter som ett byggföretag eller liknande så har han varit där. Det är inte helt ovanligt. Det är upp till dig att bestämma vad du tycker är ok i hans beteende, men du kan faktiskt inte lita på hans ord innan du har fått någon slags bekräftelse på att du kan se när han ljuger. JA, alla människor ljuger ibland. FADERN TILL DITT BARN. Tycker du att han är en bra far till ert barn? Ställ krav omgående om du vill ha honom kvar i ditt liv.

• DreamBitch
    Anonym (Varning) skrev 2011-02-21 10:19:38 följande:
    TS - din tråd hade lika gärna kunnat ha skrivits av mig angående mannen jag levde med tills för tio år sedan. Jag tror att du måste vara på din vakt angående din man och inte lita på hans ord endast. Hela historien luktar skunk. VARFÖR UTGICK DU IFRÅN ATT HAN KUNDE VARA I FYLLECELL? Det har jag också gjort. Förnekade att han hade alkoholproblem, men tänkte inte först att det hänt en olycka utan att han satt i fyllecell. Och ja, alla som sätts i fyllecell har alkholproblem. Att du trodde han kunde vara där är ändå bästa "beviset" för hans problem. ANDRA KVINNOR. Ja, han har antagligen gjort något du inte gillar. Om det inte är att han har varit med en annan kvinna så kan han ha varit på porrklubb. Kolla hans kvitton. Finns det konstiga kvitton från det datumet med höga summor och utställarens namn låter som ett byggföretag eller liknande så har han varit där. Det är inte helt ovanligt. Det är upp till dig att bestämma vad du tycker är ok i hans beteende, men du kan faktiskt inte lita på hans ord innan du har fått någon slags bekräftelse på att du kan se när han ljuger. JA, alla människor ljuger ibland. FADERN TILL DITT BARN. Tycker du att han är en bra far till ert barn? Ställ krav omgående om du vill ha honom kvar i ditt liv.
    Haha, men chilla en smula.
    Nej, alla som hamnar i fyllecell har inte alkoholproblem.
    Hur vet du att han "antagligen har gjort något som hon inte gillar"? Känner du ts och hennes man?
    Att uppmana någon att snoka omkring är för övrigt absurt. Gör man det ligger knappast problemet hon mannen utan hos den som snokar.
  • Anonym (Ordningsvakt)
    Anonym (Varning) skrev 2011-02-21 10:19:38 följande:
    Paranoid? Kontrollbehov? Otur i kärlek? 

Långt ifrån alla som hamnar i fyllecell är alkoholister... tro mig. De flesta är helt vanliga tjejer och killar som antingen uppvisar en attityd eller är för berusade.

Andra kvinnor låter ju inte helt osannolikt, men varför? Dessutom är det ju vanligare att kvinnor är otrogna än män, så rent teoretiskt borde han vara mer orolig för sin fru (TS) än vad hon borde vara orolig för honom.

Att man somnar hos en kompis efter en hård vecka på jobbet är nog inget ovanligt. Det har hänt mig även om jag är nykterist. Att han är en bra fader påverkas ju inte av det... 

Nä, du får tagga ner lite och försöka se på det lite nyktert.  
Svar på tråden Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?