• Anonym (Orolig)

Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?

Igårkväll for min man iväg för att spela tv-spel med några kompisar och dricka lite öl. Eventuellt skulle de sen ut på krogen. Jag har inte hört av honom sen klockan nio igår kväll. Har ringt och ringt och ringt men ingent svar och inget svar på sms som jag skickar heller.

De flesta såna här trådar brukar handla om par som bråkat, men det har inte vi. Det var en helt normal dag och vi sa puss och kram när han for iväg. Han kan ibland bli lite sen när han är ut och ha roligt, vilket jag inte har nåt emot. Men nu är klockan SEX och jag har ingen aning om var han är, om nåt har hänt eller vad som står på?

Tänkte först att jag skulle ringa och kolla om han hamnat i fyllecell, men insåg att jag inte ens vet var jag ska ringa.

Vad ska jag göra? Är skitorolig, och snart vaknar sonen och jag måste ju hålla ansiktet för honom...

• Svar på tråden Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?
  • Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2011-02-19 06:43:39 följande:
    Jag kollade precis tidningen och det stod att tre män hade åkt in för tillnyktring under natten. Kan ju vara han, kan lika gärna inte vara han...
    Hade han inte varit i fyllecell så hade hon ju bara behövt svara nej. Han kanske är där..
  • Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2011-02-19 06:46:10 följande:
    Hade han inte varit i fyllecell så hade hon ju bara behövt svara nej. Han kanske är där..
    Precis. Han frågade vad han hette och sen hörde jag hur han läste nåt . "Jaha, vad hette den här killen då..." mumlade han.

Sen sa han "Ja, du vet ju att även om han är här så kan jag ju inte säga nåt eftersom det är sekretess, men jag kan prova koppla dig till vakthavande."

Fick dock inget svar av vakthavande.
  • Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2011-02-19 06:42:44 följande:
    Tycker det här med sekretessen känns lite konstig i såna här fall. Visst är det viktigt med den personliga integriteten, men när någons make/maka ringer och frågar så tycker man ju de kan säga 'ja' eller 'nej'. Det är inte så att jag tänker förhöra dem om vad han gjort och sagt. Jag vill bara veta...Ska som sagt klämma ut en unge närsomhelst och det känns ju inte särskilt kul att stressa upp sig så här och bli orolig. Det kan ju leda till både det ena och det andra...
    Men hur ska de veta att det är maka/make/sambo som ringer? Man kan inte precis legitimera sig via telefonen.
    Anonym (Orolig) skrev 2011-02-19 06:43:39 följande:
    Jag kollade precis tidningen och det stod att tre män hade åkt in för tillnyktring under natten. Kan ju vara han, kan lika gärna inte vara han...
    Då är han kanske en av dem?
    Anonym (Orolig) skrev 2011-02-19 06:47:50 följande:
    Precis. Han frågade vad han hette och sen hörde jag hur han läste nåt . "Jaha, vad hette den här killen då..." mumlade han.

Sen sa han "Ja, du vet ju att även om han är här så kan jag ju inte säga nåt eftersom det är sekretess, men jag kan prova koppla dig till vakthavande."

Låter som han såg din killes namn. Annars hade han bara sagt nej.
  • Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2011-02-19 06:47:50 följande:

Då är han ju där, du blev garanterat kopplad till vakthavande för att denne skulle få välja att avslöja, eller inte.  

Va ska du annars prata med vakthavande för om han ändå inte är där?
  • Den allsmäktige

Pröva att ringa igen TS.

• Anonym (Orolig)

Ringde igen och då sa de att han inte fanns där. De sa att det fanns en okänd kille därinne, men honom hade de plockat upp från ett område i stan där jag GARANTERAT vet att han inte varit.

Så nu är jag faktiskt riktigt orolig. Hade han varit där hade man iaf vetat. Vad ska jag göra nu då? Har som sagt inga nummer till nån av hans kompisar.

• Den allsmäktige

Ring akuten som som någon sa. Kan du bege dig ut och köra runt lite och spana efter honom?

• Anonym (Orolig)
    Den allsmäktige skrev 2011-02-19 07:00:29 följande:
    Ring akuten som som någon sa. Kan du bege dig ut och köra runt lite och spana efter honom?
    Nej, jag har ingen bil och dessutom har treåringen precis vaknat...
  • Den allsmäktige

Usch! Vad jobbigt! Men har du ringt akuten? Ingen som kan hjälpa genom att leta? Går det fram signaler på mobilen?

Svar på tråden Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?