• Anonym (Orolig)

Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?

Igårkväll for min man iväg för att spela tv-spel med några kompisar och dricka lite öl. Eventuellt skulle de sen ut på krogen. Jag har inte hört av honom sen klockan nio igår kväll. Har ringt och ringt och ringt men ingent svar och inget svar på sms som jag skickar heller.

De flesta såna här trådar brukar handla om par som bråkat, men det har inte vi. Det var en helt normal dag och vi sa puss och kram när han for iväg. Han kan ibland bli lite sen när han är ut och ha roligt, vilket jag inte har nåt emot. Men nu är klockan SEX och jag har ingen aning om var han är, om nåt har hänt eller vad som står på?

Tänkte först att jag skulle ringa och kolla om han hamnat i fyllecell, men insåg att jag inte ens vet var jag ska ringa.

Vad ska jag göra? Är skitorolig, och snart vaknar sonen och jag måste ju hålla ansiktet för honom...

• Svar på tråden Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?
  • snöflingan84
    DreamBitch skrev 2011-02-19 22:39:27 följande:
    Underbart typo :D
    Ja, visst är det. Haha
    Så fungerar det här i Stockholm iallafall, men jag tror nog att det är så i restan av landet också..
  • DreamBitch
    snöflingan84 skrev 2011-02-19 22:47:09 följande:
    Ja, visst är det. Haha
    Så fungerar det här i Stockholm iallafall, men jag tror nog att det är så i restan av landet också..
    Syftade mest på att du skrev "ful" istället för "full" :)
  • snöflingan84
    DreamBitch skrev 2011-02-19 22:49:50 följande:
    Syftade mest på att du skrev "ful" istället för "full" :)
    Ojdå, det var inte meningen, ser nu att det blev lite fel. Haha
    (Men å andra sidan finns det säkert någon polis där ute som tycker att ett visst utseende är så fult att det stör ordningen och då kan man säkert hamna i fyllecell fast man är ful och inte full.skämt åsido.)
  • Anonym (................)
    Anonym skrev 2011-02-19 20:25:58 följande:
    Fyllecell hamnar inte normala människor i, bara människor med alkoholproblem!
    Nja... håller inte med där!
    Man hamnar där pga alkohol, men man behöver inte ha problem med alkoholen.
    Det kan räcka med otur....
    Min sambo satt ute på en trapp för han mådde illa, en polis går och ställer sig framför honom och sambon kräks på hans skor, då blev det cellen.
    Så det han gjorde fel var att gå ut och ta luft pga illamåendet.
    Han hade ju bara kunnat fått skjuts hem, om de nu ville ha bort honom från 'festen'...
  • Anonym (Ordningsvakt)

Jag brukar resonera som så, att om jag inte hör något, så har det inte hänt något :) 

Men jag förstår din oro.

Till er som snackar om fylleceller och annat kan jag gärna förklara läget. De flesta som hamnar där är nog vanliga svenssons. Lika många tjejer som killar. Jag arbetar som ordningsvakt och omhändertar ofta personer som är berusade. De är inga "alkoholister" eller liknande, oftast är det helt vanliga människor som fått lite för mycket att dricka, och som har dåliga kompisar som inte tar hand om dem.

Sen undrar jag hur f-n ni resonerar när ni säger att hon ska slå honom för att han ska fatta. Är det verkligen okej att slå en annan för att få denne "att fatta"? I så fall kan man ju puckla på varandra lite när som helst. 

• snöflingan84
    Anonym (................) skrev 2011-02-19 23:34:29 följande:
    Nja... håller inte med där!
    Man hamnar där pga alkohol, men man behöver inte ha problem med alkoholen.
    Det kan räcka med otur....
    Min sambo satt ute på en trapp för han mådde illa, en polis går och ställer sig framför honom och sambon kräks på hans skor, då blev det cellen.
    Så det han gjorde fel var att gå ut och ta luft pga illamåendet.
    Han hade ju bara kunnat fått skjuts hem, om de nu ville ha bort honom från 'festen'...
    Kan bara instämm. Det var det det jag försökte få fram i mitt inlägg.
    Och man kan ju då också ha sådan otur att man inte ens har druckit utan bara har "bråkat".
  • snöflingan84
    Anonym (Ordningsvakt) skrev 2011-02-19 23:50:35 följande:
    Jag brukar resonera som så, att om jag inte hör något, så har det inte hänt något :) 
     Ja, så resonerar jag också!
  • Auctoritas
    Anonym skrev 2011-02-20 00:11:51 följande:
    det luktar otrohet!
    Varför tror du det?
    Argumentum ad rem
  • tompatiger

Gick du på "somna på sovan utan att höra telefonen tricket"???

Skämtar du nu TS???

Han har gjort något annat? 100% säkert!

Svar på tråden Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?