• Anonym (Orolig)

Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?

Igårkväll for min man iväg för att spela tv-spel med några kompisar och dricka lite öl. Eventuellt skulle de sen ut på krogen. Jag har inte hört av honom sen klockan nio igår kväll. Har ringt och ringt och ringt men ingent svar och inget svar på sms som jag skickar heller.

De flesta såna här trådar brukar handla om par som bråkat, men det har inte vi. Det var en helt normal dag och vi sa puss och kram när han for iväg. Han kan ibland bli lite sen när han är ut och ha roligt, vilket jag inte har nåt emot. Men nu är klockan SEX och jag har ingen aning om var han är, om nåt har hänt eller vad som står på?

Tänkte först att jag skulle ringa och kolla om han hamnat i fyllecell, men insåg att jag inte ens vet var jag ska ringa.

Vad ska jag göra? Är skitorolig, och snart vaknar sonen och jag måste ju hålla ansiktet för honom...

• Svar på tråden Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?
  • Anonym

Skönt att han är hemma, men är det inte väldigt konstigt att han inte hörde mobilen när han alltid hört den förut? Nån som var med borde väl hört?

Jag får verkligen känslan av att han hamnat i fel säng, annars skulle han säkert inte vara så skamsen.

Sedan tycker jag synd om dig ts, en kille som beter sig så när du snart ska ha barn. Det är ett dåligt tecken. Han verkar inte mogen för att bli pappa igen.

• DreamBitch
    Anonym skrev 2011-02-19 19:08:16 följande:
    Skönt att han är hemma, men är det inte väldigt konstigt att han inte hörde mobilen när han alltid hört den förut? Nån som var med borde väl hört?

Jag får verkligen känslan av att han hamnat i fel säng, annars skulle han säkert inte vara så skamsen.

Sedan tycker jag synd om dig ts, en kille som beter sig så när du snart ska ha barn. Det är ett dåligt tecken. Han verkar inte mogen för att bli pappa igen.
    Men sluta strö salt i såren. Vad som är konstigt för dig är inte konstigt för andra. Du kanske borde ställa dig frågan varför hans beteende verkar konstigt för dig?
  • gladare

Inlägg 96 på vilket sätt hjälper du ts genom att berätta att din känsla är att han hamnat i fel säng? Han kan vara skamsen för att ljudet var av trots att ts är höggravid o för att han när han vaknat ser hur mycket ts sökt han kan vara så simpelt så dra inte förhastade slutsatser

• Anonym
    DreamBitch skrev 2011-02-19 19:17:39 följande:
    Men sluta strö salt i såren. Vad som är konstigt för dig är inte konstigt för andra. Du kanske borde ställa dig frågan varför hans beteende verkar konstigt för dig?
    För att jag är van med förhållanden där man inte gör så? För att man borde kunna lita på sin sambo/man?

För att en normal och vettig man inte skulle göra så när hans sambo kan få värkar? När förlosnsingen är så nära.

DÄRFÖR är det konstigt för mig. Kanske du har det likadant och därför är det inte konstigt för dig?

Och jag menade inte att vara elak mot ts, jag tycker synd om henne som har ett svin till kille.
  • Anonym
    gladare skrev 2011-02-19 19:19:28 följande:
    Inlägg 96 på vilket sätt hjälper du ts genom att berätta att din känsla är att han hamnat i fel säng? Han kan vara skamsen för att ljudet var av trots att ts är höggravid o för att han när han vaknat ser hur mycket ts sökt han kan vara så simpelt så dra inte förhastade slutsatser
    En kille som beter sig så när sambo är hemma och kan föda när som helst är inget att ha. Och att han var skamsen talar för att han hamnat i fel säng. Som sagt tycker jag synd om ts som är tillsammans med en sån kille.
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2011-02-19 19:21:29 följande:
    För att jag är van med förhållanden där man inte gör så? För att man borde kunna lita på sin sambo/man?

För att en normal och vettig man inte skulle göra så när hans sambo kan få värkar? När förlosnsingen är så nära.

DÄRFÖR är det konstigt för mig. Kanske du har det likadant och därför är det inte konstigt för dig?

Och jag menade inte att vara elak mot ts, jag tycker synd om henne som har ett svin till kille.
    Men vad DU är van vid är ju över huvud taget inte relevant.
    Huruvida hon kan lita på sin sambo eller inte kan man inte urskilja av detta.
    En normal man kan fortfarande göra misstag. (Vilket för övrigt faktiskt förklarar varför han verkade så ångerfull.)

Att ts "har ett svin till kille" är DIN skitiga åsikt och inget som hon bör lyssna på.
    Anonym skrev 2011-02-19 19:23:02 följande:
    En kille som beter sig så när sambo är hemma och kan föda när som helst är inget att ha. Och att han var skamsen talar för att han hamnat i fel säng. Som sagt tycker jag synd om ts som är tillsammans med en sån kille.
    Alla ni som resonerar på detta sätt måste ha stött på sjukt dåliga killar i ert liv. Överför inte detta dåliga på ts.
    Jag vet inte vad ni är för pretton men vi övriga kan faktiskt göra misstag utan att det finns någon bakomliggande substans.
  • Wittra
    DreamBitch skrev 2011-02-19 15:00:32 följande:
    Haha, men jag tror ju inte att man "däckar på en soffa" med flit så vad hjälper det att bli sne? Kräver du perfektion av din sambo?
    Ja, han skriver en utförlig rapport varje dag, med klockslag på allt han gör. Minsta avvikelse och det blir utredning av stora mått.

Obestämd

Eller så kanske jag bara uppskattar att få höra att min kille är vid liv trots att han varit ute och svirat? Jag förstod verkligen TS oro och då tänker inte jag på otrohet som folk direkt verkar koppla ihop det med...nej, det finns däremot massa annat hemskt som kan inträffa. Slagsmål, rånöverfall, etc. Världen är full av dårar så hade  min kille bara "försvunnit" en kväll och jag inte hade hört ett pip så hade jag blivit livrädd.  Hade han då sagt att han sov på en soffa hade jag såklart andats ut men även tyckte att NÅGON kunde informerat mig.
  • Wittra

o just det...hade jag då varit höggravid bara dagar ifrån BF så hade jag antagligen blivit halvt hysterisk av oro. Sedan om det uppfattas dumt eller inte, ja det skiter jag i. Anser att det är fullkomligt självklart att inte bara "försvinna" då.

• Anonym

när han kommer hem så bankar du lite vett i karln och talar om hur orolig du varit . och att ni har barn tillsammans hur skall  det sluta om det händer fler gånger skulle det ske fler gånger för mej skulle jag lämna karl n - finns ngt som heter ansvar

• DreamBitch
    Wittra skrev 2011-02-19 19:36:43 följande:
    Ja, han skriver en utförlig rapport varje dag, med klockslag på allt han gör. Minsta avvikelse och det blir utredning av stora mått.

Obestämd

Eller så kanske jag bara uppskattar att få höra att min kille är vid liv trots att han varit ute och svirat? Jag förstod verkligen TS oro och då tänker inte jag på otrohet som folk direkt verkar koppla ihop det med...nej, det finns däremot massa annat hemskt som kan inträffa. Slagsmål, rånöverfall, etc. Världen är full av dårar så hade  min kille bara "försvunnit" en kväll och jag inte hade hört ett pip så hade jag blivit livrädd.  Hade han då sagt att han sov på en soffa hade jag såklart andats ut men även tyckte att NÅGON kunde informerat mig.
    Jag förstod också oron. Det jag motsätter mig är alla otrohetskonspirationer som har flödat här samt att folk har uppmanat henne att "ge honom en omgång".
    Fast om ens egen pojkvän inte hör mobilen kan man inte förvänta sig att någon annan skulle göra det.
Svar på tråden Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?