jeng skrev 2011-06-11 08:47:19 följande:
Och öl förresten, det smakar ju alltid skit
På drickafronten brukar jag aldrig ha några problem, men nu kom ju min man hem med 3 flak av min favoritcider från Tysklandsresan för en vecka sen.... *mutter*
Nej, öl är ju såååå gott! En iskall veteöl när det är varmt ute. När jag var gravid var det just öl som jag saknade. Jag har aldrig druckit mycket men jag dricker nästan aldrig numera trots att jag är icke-gravid och kan. "kom av mig" lite under graviditet och amning. Jobbar inom vin/öl/spritbranshen men det blir som sagt sällan nu när man inte är på jobbet och provar vin.
Vet dock att det troligen blir lite när vi är uppe hos svärisarna på semester i sommar. Nu låter de som värsta alkoholisterna (det är dem inte) men det är betydligt vanligare att dricka där än vad vi gör hemma eller vad mina föräldrar gjort.
Känns som om det kommer bli lite bökigt med maten i sommar men jag kommer göra så gott jag kan. Kan jag hoppa över potatissallad och sånt gör jag det, däremot vet jag att det kommer blir ngn hamburgare på Donken på väg upp till Norrland. Orkar inte in och leta efter ett perfekt matställe när man bara vill komma fram fort. Jämfört med hur man KAN äta och ibland har ätit förut så kommer det ändå vara bättre trots att jag fuskar lite.