• Duntoffla

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-06-10 21:08:36 följande:
    Hehe, jag går ju runt med styva bröstvårter nu nästan 24/7 haha Oskyldig brukar inte känna av brösten, inte ens runt mensen/ÄL, drf jag blev så chockad när jag hade så ont idag :P Nu bara...dunkar det lite i brösten och..aa..dom KÄNNS liksom bara :P dessutom haft mensvärk i närmare tre veckor och lite som ÄL-smärtor och varje dag tänker ja "ja men det är ju för mensen ska komma, eller ja det är ju för jag har ÄL", men inte fankens kommer mensen :P
    Det låter ju onekligen som grav.symptom men konstigt att du inte får utslag på test. Låghormonare låter det som.. håller tummarna!

Tar tillbaka ang kakan, den var faktiskt vidrig! Nästa gång blir det all by the book OCH med sukrin. Sambon trodde att det skulle hjälpa att blanda allt varmt (nu blev ju äggen kalla) så att det inte skär sig som det uppenbarligen gjorde. 
  • Duntoffla
    yena89 skrev 2011-06-10 21:20:59 följande:
    Japp, sist tog jag ett test hos BM 4 veckor efter ÄL men det var neg så hon sa att jag definitivt inte var med barn, lårghormonare fanns visst inte enligt henne (heller kunde man itne känna sin ÄL påstod hon) så jag litade ju på henne dum som jag var och fortsatte leva som vanligt, rökte mkt och drack och festade och åt dåligt. Men grav symptomen försvann ju itne så några veckor efter köpte jag ett test och det visade plus, men sen fick jag missfall helgen efter när jag var hos min morbror :/ Så visst kan jag vara låghormonare :)
    Inte känna sin ÄL? Det känns mer en mens ju! Du får helt enkelt vänta och se och leva som om du är gravid (inte dricka etc). Eller göra ett blodprov.

Nu ska jag ta 2 lembas i stället för päckelkakan och sen slänga mig på soffan.

CU 
  • Duntoffla

Lillabebben- med tanke på att allt smör antingen rann ut eller hamnade uppepå på min kaka var det ju inget mkt smak kvar i den utom 90% bitter choklad. Du har ju gjort som man ska och om den är fluffig blev den nog bra. Min skar sig och blev platt och ful. Tror även att 70% choklad gör sitt till. Håller tummarna!

• Duntoffla
    jeng skrev 2011-06-11 08:47:19 följande:
    Och öl förresten, det smakar ju alltid skit
    På drickafronten brukar jag aldrig ha några problem, men nu kom ju min man hem med 3 flak av min favoritcider från Tysklandsresan för en vecka sen.... *mutter*
    Nej, öl är ju såååå gott! En iskall veteöl när det är varmt ute. När jag var gravid var det just öl som jag saknade. Jag har aldrig druckit mycket men jag dricker nästan aldrig numera trots att jag är icke-gravid och kan. "kom av mig" lite under graviditet och amning. Jobbar inom vin/öl/spritbranshen men det blir som sagt sällan nu när man inte är på jobbet och provar vin.

Vet dock att det troligen blir lite när vi är uppe hos svärisarna på semester i sommar. Nu låter de som värsta alkoholisterna (det är dem inte) men det är betydligt vanligare att dricka där än vad vi gör hemma eller vad mina föräldrar gjort.

Känns som om det kommer bli lite bökigt med maten i sommar men jag kommer göra så gott jag kan. Kan jag hoppa över potatissallad och sånt gör jag det, däremot vet jag att det kommer blir ngn hamburgare på Donken på väg upp till Norrland. Orkar inte in och leta efter ett perfekt matställe när man bara vill komma fram fort.  Jämfört med hur man KAN äta och ibland har ätit förut så kommer det ändå vara bättre trots att jag fuskar lite. 

• Duntoffla

Jucea- jämfört med många andra länder i Medelhavet dricker nog svenskar sällan. Eller rättare sagt vi har andra dryckesvanor. Här är det mer legitimt att helgdricka än varje dag trots att mängden ofta blir mer vid "helgsupandet". Jag har inga åsikter i ämnet så länge folk mår bra och inte är beroende och skadar sig själva eller omgivningen.

Hoegaarden är en fräsch blommig veteöl, sen gillar jag Erdinger också. Sen är jag nog mest en ale-människa. Mums! Vanlig lager är inte min melodi oftast.

Long drinks och cocktails på småflaska blir allt vanligare även på Systembolaget.

Nu har vi precis ätit lunch och det blev lite småplock från sambons catering. Löjrom, avokado, ägg, lax, pastrami och lite bea. Lite av varje. Pallar inte att tokäta i denna värme.

• Duntoffla

Systembolaget har för flera år sen efterfrågat just Lowcarb så det är inget nytt. Däremot har det kanske inte marknatsförts så hårt. Eller rättare sagt har mottagandet varit ljumt. Folk var inte riktigt redo. 

Vi lanserade för flera år sen en öl med just argumentet att det var Lowcarb . Dock var vi nog för tidiga med den för den sålde inte särskilt bra och plockades till slut bort på marknaden. NU hade nog varit rätt tidpunkt för den produkten.  

• Duntoffla
    jeng skrev 2011-06-11 15:14:51 följande:
    Hehe, Hoegaarden och Erdinger är nog typ det som oftast kommer hem här...

Belgisk öl gårdet mycket av här hemma, vet inte vad skillnaden med den är... Leffe kan jag också få för mig att smaka av, men DRICKA öl gör jag aldrig!

Ang alkoholvanor så tror jag det är lite som med mat om man jämför med Frankrike tex också. Man njuter av mat och vin, man hetsäter inte eller super sig full lixom. Klart att folk super sig fulla även i Frankrike, men den bilden man har. Hur kan de vara smala när de äter både brieost och chokladtårta lixom, men dom tar ju en mindre bit och njuter istället för att äta hela tårtan, som jag tror är betydligt vanligare i många andra länder  
    Precis! De dricker och äter mer moderat i de länderna. Här är det lite allt eller inget-mentalitet som gäller. Nu generaliserar jag såklart men det känns så. 

• Duntoffla
    Teskedsmamman skrev 2011-06-11 19:09:11 följande:
    Trevlig helg på er flickor!!

Här åt familjen en skitsmarrig efterrätt till middagen medan jag tänkte till och micrade lite hallon, vispade grädde med vaniljpulver och blandade ihop varm hallonsås med vispad vaniljgrädde, fattar ni hur gott det var?!
    Det låter smarrigt!

Jag gav revansch på Death by chocolate idag  och den blev godkänd. Sonen tog om 3 ggr

Hade 70% choklad (kanske inte helt strikt LHCF men ändå bättre än mjölkchoklad), ½ dl sukrin melis istället för 1 dl strösocker samt att jag rostade hasselnötterna i ugnen innan. (hade i en  nypa salt också) Mycket godare! 
  • Duntoffla

Nej men säljer kanske bättre nu än för några år sen. Personligen skippar jag hellre öl än dricker Low carb alt fuskar. Den vi hade var ingen höjdare. Man känner liksom att något saknas. Lite som Lätta mot Bregott

• Duntoffla

Moiraine- inte kul att må skit förstås men ibland är det verkligen peppande att därefter ta nya tag.

Yena- det är väl underbart att kunna få bejaka en "ny" sida av sig själv. Lycka till med att berätta och på nya sidan .

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**