• Duntoffla

**Den stora feta LCHF-tråden**

Linda1976 skrev 2011-05-21 22:24:57 följande:
    Efterrättstips:

Vispgrädde och mascarpone vispas halvfast ihop med sukrin melis och vaniljpulver. Lägg upp i portionsskål och riv över 90% Lindts. Minimalt med carbs, men känns som en riktigt lyxig efterrätt. Dessutom rejält med fett = mättande som satan

Maddisen: Jobbigt med morfar! Det är aldrig lätt när släktingar blir dåliga, även om de är äldre...

Jucea. Gorgeous piece of ass! Skål 
    Ang Sucrin melis- vilka produkter tycker ni det är bra att ha hemma? jag ska beställa lite från Lowcarbshop.se och det är ju smidigt om man inte behöver lägga massa olika ordrar. Tänker beställa sucrin melis och ekologiskt kokosfett plus lite kokos. Är det ngt annat som är bra att ha "hemma" när man äter LCHF tycker ni? Självklart förstår jag att man kanske använder olika saker men en del saker kanske används till mycket och av många?
  • Duntoffla
    Linda1976 skrev 2011-05-22 11:48:44 följande:
    kokoflingor (ICAs eko)
    vaniljpulver
    alla sorters frö till frökex
    eko-kokosfett
    smör
    cf
    grädde
    bär
    kött
    fisk
    kyckling
    grönsaker

Sukrin köper jag på Life hälsokost och slipper porto. 
    Det mesta har jag hemma. Vilket sort vaniljpulver är ok?

Eko-kokosfett- finns det på Ica?

Har en Life-butik där jag brukar träna. Får se när jag kommer dit nästa gång. 
  • Duntoffla

Perfekt,alltid lättare att veta vad man letar efter. Undrar om mitt närmaste Ica har sånt, annars är det nästan billigare att beställa via nätet ändå eftersom maxi är 40 min bort tur och retur

• Duntoffla
    Denebola skrev 2011-05-22 13:23:50 följande:
    Min ica supermarket har det så det är inte helt otroligt.
    Ah, perfekt. Ska kolla på Ica Kvantum innan jag lägger en beställning på nätet. Kanske tom att vår lokala VI-affär har det. De har rätt bra sortiment.

• Duntoffla
    Linda1976 skrev 2011-05-22 21:53:40 följande:
    Sukrin kostar runt 85-90:- för 500 gram så det är ju dyrare än socker, däremot så använder man ju inga mängder, och eftersom det är såpass mycket bättre än andra sötningsmedel, så tycker jag det är ok ändå.

Vaniljpulvret kostar runt 45:- har jag för mig. Också väldigt drygt! 
    .
    sasod skrev 2011-05-22 21:56:51 följande:
    Jag köpte sukrin och vaniljpulver på ICA Maxi i Göteborg. De som gör sukrin har en" blogg" där det står vilka affärer det säljs i. Sukrinet kostade ca 75 kr där och vaniljpulvret kanske 40 kr.
    Ok det är ju inte farligt. Tänkte mest om det varit billigare att beställa så hade frakten inte gjort så mycket. Vaniljpulver på lowcarbstore kostar ju 165 kr (visserligen 100 gram)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**