katja74 skrev 2011-05-24 06:40:00 följande:
Hej tråden! Jag skriver inte så ofta men hänger med (hyfsat i alla fall-det skrivs ju en del om man så säger!) och läser. I veckan nådde jag normalvikt enligt bmi, och har hållt på sen slutet på Februari. Så jädra stolt så jag blev tvungen att skryta lite!

Jag tänker fortsätter äta såhär, men kanske låter jag en och annan potatis slinka ner nu.
God morgon och grattis till minskningen!
Jag skryter lite jag också, efter en vecka med LCHF så har jag tappat 1,3 kg.

(har gått på GI fram tills dess och tappat antal graviditetskilon men i sakta takt) Jag vet att det mest är vätska så här i början men det gör inget för det sporrar att köra vidare. Ska ner ca 5 kg till. Nu ska jag bara lära mig mer ang hur mkt fett/kolhydrater/protein jag ska äta per dag. Ligger på ca 73-75 % fett, 2-6% kolhydrater och 19- 21% protein nu så helt fel är det väl inte. Däremot har jag lite dålig koll på hur man lättast får in kolhydraterna på ett bra sätt. Vill testa att äta lite LCHF-bröd ibland.
Jag har läst "Ät fet mat" av Lars-Erik Litsfeldt och den var bra men jag skulle behöva lite mer råd hur jag ska tänka kring kosten. Nu har jag ätit som jag tyckt och ändå fått ihop det hyfsat bra men det känns som om det blir mycket grädde av det fett jag äter. Det kanske är bra att inte få allt fett från mejeri till exempel.
Några tips vad jag ska tänka på?