• Duntoffla

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jucea- Låter som en riktigt killermaskin! Min är ju väldans basic  med bara en ratt för att reglera motstånd och sen en klocka som räknar tiden och lite mer. Gav 700 spänn på Blocket. Men jag kommer sälja den sen.

Trist med ögoninflammation. Ofta är ju barnen pigga och tycker kanske inte det är så kul att vara hemma heller.

MTG skrev 2011-06-07 11:26:53 följande:
    Vägning imorse visade -0.1 kg. Låter väl inte så mkt men jag är nöjd med tanke på att det blev lite sött och gott till dopet i söndags. Råkade ju bli lite mörk choklad på kvällen där oxå....
    Grattis, allt minus är ju bra (om man nu vill gå ner i vikt förstås )
    Heisan skrev 2011-06-07 11:36:15 följande:
    Hej, jag har testat detta, nu i en vecka. Jag provar därför att jag inte går ner i vikt när jag minskar kcal-mängd o att jag har problem med ibs-är som Pumba.
    Efter två dagar så försvann ibsbesvären O första veckan ledde till 3,7 kg i viktnedgång.
    I söndags så fyllde min dotter 8 år o jag tog en smal skiva tårta-o inget sockersug satte igång:-O
    Hon gjorde en chokladpudding, med socker o på mörkchoklad, jag smakade 3 tsk, o inget sötsug satte igång
    Jag tror att jag har hittat boven i mitt magliv=kolhydraten. Jag har inte plockat bort den till 100% men till 95% o det känns så jäkla bra. 
     Vad skönt att du fått bukt med dina IBS-besvär!  Och grattis till viktminskningen!

Jag är så enformig och gör typ bara omelett till lunch. Har så dålig fantasi och hittar inga bra lunchrecept som lockar. Snart sprutar det ägg ur öronen på mig.  
  • Duntoffla

Som Sara frågade, finns det ngn vikttråd kopplat till denna tråd? Andra vikttrådar svämmar det ju över av. Det är roligare att hänga med bekanta ansikten

• Duntoffla

Ett tips är lchf tabellen som app också om man vill få sig en uppfattning. Den markerar med grönt, rött och gult tror jag

• Duntoffla

Idag är jag stolt öve rmig själv . Åt något annat än omelett till lunch
    Det blev rökt (sambon har någon nojja med att röka allt på grillen numera, kockfasoner ) kyckling, Eriks bea och gurka. Lite andefattigt men rätt gott.

Smygvägde mig i morse fast jag inte borde och vikten är på väg neråt igen vilket gör att jag får lite motivation att köra ännu mer strikt. Dock så "överkonsumerar" jag fortfarande fett. Obestämd I går låg jag på;

81,82 E% fett  (219 gram)
    16,55 E% protein (100 gram)
    1,63 E% kolhydrater (9 gram)

Kanske inte helt bra då proteinet bör vara högre. Måste få till den där fördelningen på ett bra sätt.

Ang kokosfett så använder vi Biofoods ekologiska utan smak. Det tycker jag funkar bra. Är det gott att ha i smak i kaffet? Kanske är bra ersättning för grädden?

• Duntoffla
    Beckaa skrev 2011-06-08 20:07:08 följande:
    jag försöker mig på pannkakor, men de verkar mystiska. Gjorde det förra veckan och de blev kalas, men jag fick nog tag på ett annat recept nu. Hoppas att de rättar till sig (första pannkakan blir väl aldrig bra, eller?!)Obestämd
    Nej, det är något med första pannkakan alltid. Det spelar verkligen ingen roll om man har rätt värme i pannan. Första blir alltid misslyckad
  • Duntoffla

Är Death by chocolate samma sak som Lindas choklad/kladdkaka i recepttråden? 

Har en till fråga, funderar på att göra oopsies. Hur är dem? Eller rättare sagt vad använder ni dem till? De ser lite mer ut som något slags förrättsgrejer typ blinier. Eller äter ni dem som frukostbröd? 

• Duntoffla

Linda- ja din ligger i recepttråden. Ska testa den ngn gång och googla death by chocolate för den måste jag med testa

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**