• Tessa606

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej!!
    Tänkte fråga er kloka människor om råd! Jag har kört Lchf sen 9 januari, mår jättebra, har gått ner 6 kg det mesta är alltså frid o fröjd, MEN.... Jag sover otroligt dåligt, är detta vanligt?? Har jättesvårt att somna och vaknar flera gånger under natten, jättejobbigt

Sen har jag alltid haft problem med min mage, har gått på toa MÅNGA gånger per dag och nu har det vänt helt, de första dagarna tyckte jag det var skönt att slippa springa på dass, men nu när jag inte varit på flera dagar är det jobbig, magen är spänd och jag känner mig svullen, vad göra?

• Tessa606
    Nikhita skrev 2012-03-17 20:13:35 följande:
    Nån som vet om Max lowcarb-burgares dressing innehåller socker?
    Ja den innehåller socker, vet dock inte hur mycket. Det är Max originaldressing på Lowcarb burgaren
  • Tessa606
    Glass skrev 2012-03-23 22:42:13 följande:
    tack!
    Jag har hört det från andra också, om detta receptet, så då litar jag på er
    Måste det vara gammeldags mjöl? Det har jag ingen direkt användning av utom i det här receptet... 
    Jag tog vanlig standradmjölk, men lite mindre av den och lite mer grädde
  • Tessa606
    Lolloooo skrev 2012-04-03 08:35:52 följande:
    hej! ny här :)
    Har ätit lchf under en period förut, med bra resultat, men tröttnade fort,
    dels på omgivningens komentarer men oxå på bristen på varirerad mat,
    Men nu ser jag att det hänt grejjer, oj vad mycket supergoda recept det verkar finnas!

Den här gången tänkte jag gå "all in" och köpa hem sånt som behövs för för att kunna
    göra den mesta sortens mat...
    Har ni några tips på "måsten" hemma?
    Fiberhusk har jag sett i många recept, vart köper man det?
    Mandelmjöl, sukrin, osv, köps dom i vanliga affärer eller måste man beställa från nätet?

Tacksam för hjälp så jag kan komma igång på allvar ;)
    Fiberhusk finns i de flesta affärer, vid de glutenfria produkterna
    Mandelmjöl kan finnas, men jag beställde på nätet, har fått tips om att Lidl har, ganska billigt också

Det jag alltid har hemma är ägg, ost, grädde, bregott och smör...
  • Tessa606
    Glass skrev 2012-04-05 11:50:09 följande:
    ja, jag tror det... Jag skulle helst av allt vilja ha någon som lagade maten med/till mig, men det kanske man inte kan hoppas på

Det blir så knas de dagar jag börjar 11 och jobbar till 20, då hinner jag inte med någonting alls, så det gäller att laga mycket de andra dagarna.

Jag är så sugen på bröd, har bakat lite lchf-bröd, men de smakar alldeles för mycket ägg, så jag tappade lusten...

Är så sugen på att bara skita i det här, iallfall nu i påsk och bara vräka i mig godis och god mat... 
    Har du provat det här http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/frukostfrallor-rutor-lchf/

Jag är oxå skittrött på att allt smakar ägg, men detta går bra för min del
  • Tessa606
    Glass skrev 2012-04-05 12:23:29 följande:
    tack! 
    Jag ska ge det chansen i helgen. Får åka och handla lite och ta med mig till svärmor.

Hoppas att det är ok, isåfall har jag åtminstone ett alternativ till den där keson som jag äter jämt (och inte ens gillar) 
    Jag har använt smält smör i stället för coccosfett, går utmärkt!
  • Tessa606
    Tonysflicka skrev 2012-04-06 11:19:26 följande:
    Hej alla... Jag har nyligen börjat med denna kosten.. Det var min sambo som drog igång detta pga mitt sockerbehov.. Har jättesvårt att låt bli om man ex är i butiken att köpa en vaniljmunk eller en cola light ahh detta är skitjobbigt..

Tips nån? Vad gör ni åt det om ni är i butiken och bara vill ha nåt,

Jag skulle egentligen vilja unna mig en flaska 50 cl cola light varje kväll sen kämpa igenom dagarna....

Nej jag behöver verkligen hjälp så tar gärna emot tips och vänner i samma sits som mig

Gärna nån som bo i närheten också så man kan träffas och peppa varandra.

mvh MALIN
    Om du inte blir mer sötsugen av Colan så drick den.
    Jag dricker Pepsi Max och det triggar inte igång mitt sötsug, jag har inte rört något godis eller andra sötsaker sedan i början på januari men har druckit en hel del Pepsi, hade nog inte klarat mig utan, jag har gått ner 12kg under samma tid!
  • Tessa606
    korin skrev 2012-04-18 21:51:43 följande:
    Är det ingen som har något bra recept på annat lchf godis än bountys? jag är inte såååå förtjust i kokos.
    Och, även om ni har nåt bra recept på chips?
    Sugen på något gott till helgen men vägrar kolisarna även om dom lockar just nu =/
    Jag brukar göra ostchips, köper färdigskivad ost, delar i fyra bitar, på med lite krydda och sedan in i ugnen, blir gott men ganska mäktigt

Jag köper även Nutisals påsar med mandlar, perfekta snacks. Fläsksvålar har jag också ätit, men det är något E-ämne i dem så de kanske inte är så LCHF, man ska kolla noga på påsen för i någon sort är det mycket kolhydrat medans de jag åt bara var 1 gram kh/100g

Smält mörk choklad, låt svalna och blanda med vispad grädde
  • Tessa606
    korin skrev 2012-04-19 21:48:02 följande:
    En fråga. Tänkte pröva lchf brödet imorgon men de står ju som sagt att man måste ha i kokosfett, men om jag inte hittar något nu då, går det inte alls att göra utan det  eller kan man prova ändå?
    Vilket bröd menar du?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**