• Tessa606

**Den stora feta LCHF-tråden**

mörlin skrev 2012-06-13 19:36:19 följande:
    Jag är 164 cm och väger ca 68-69 kg nu.. startade på 73 och har 62 som mål men vid 65 är jag mer än nöjd!=)

Har ni läst boken "matrevolutionen"?? Om inte kan ag rekomendera den STARKT!!=)

Men nu ville jag eg ställa en annan fråga till er.. Hur planerar ni er midsommarmat?? Sill och potatis är en självklar lunch! Vi bruckar ha lite köttbullar och ägghalvor till men inte så mkt mer. Vad kan jag äta av det mer än ägg?? Vad kan jag byta ut de andra sakerna till? Vill verkligen försöka att inte fuska då jag denna helgen mer eller mindre badat i kolhydrater med vin, hotellfrukostar och suchi.. hmm.. hjälp någon?? Obestämd
    Jag tänkte äta köttbullar, prinskorv och Zuccinisallad (falsk potatissallad) och ägghalvor med räkor o majjo. På kvällen blir det grillat med en god sallad, ska jag ta något extra så blir det jordgubbar
  • Tessa606
    PikkuMyy skrev 2012-06-13 21:03:30 följande:
    mmm typ en burk med nutella..o en sked! Läskigt va mycket som kunde försvinna så snabbt! =/
    Drömde i natt att min sambo varit och handlat och kom hem med en 1kg burk med Nutella, jäklars så arg jag blev, var fortfarande arg när jag vaknade

Mammelie 1891: Jag beklagar graviditeten.. Bröllopet lät väldigt mysigt, så skulle jag oxå vilja ha det, Grattis!
  • Tessa606
    Spana skrev 2012-06-15 06:24:46 följande:
    var iväg på middag med jobbet igår. Buffè..

Mycket bröd, lax, kallskuret, potatissallad och bulgursallad.
    Tog en lite potatissallad på tallriken för att jag inte visste om jag kunde äta mig mätt på köttet och fisken. Men det kunde jag!! :) Tog bara en tugga på potatissalladen.

Desseren bestod av en himmelskt vacker fruktpaj med mousse i. Som jag suktade.. Jag tog en kaffe och en ruta mörk choklad som även fanns.

Känner mig så jäkla stolt över mig själv! Kollegorna tjatade att visst kan jag väl unna mig lite nu, men nej!

Vill spara mig till ett bättre tillfälle i så fall :)

Brukar inte skryta om mig själv, men är tamig sjutton duktig tycker jag! :D

Dessutom börjar folk runt omkring mig se att magen minskat. Underbart!!!            
    Bra gjort!!

Blir så irriterad på folk som tjatar, man står ju inte och trycker upp cigg i ansiktet på någon som slutat röka eller viftar med en grogg vid en nykter alkoholist, men så fort man tackar nej till mat så är man lite besvärlig..
  • Tessa606
    TomMon skrev 2012-06-15 17:02:02 följande:
    Oj, vågen stod på 59 kg idag, det trodde jag inte till mina 173 cm, nu vill jag nog stanna!
    F-n va bra!!! Grattis till lyckat resultat
  • Tessa606
    tiiitti skrev 2012-06-16 15:12:42 följande:
    Jag äter kött sallad och grönsaker, men väldigt sällan fett till. Enda fett jag får i mig är avokado, det smör jag steker i, i ibland lite nötter. Är det för lite? Eller kan jag äta så? Jag klarar inte av för fett blir äcklad å illamående av det.
    Jag har också dragit ner på fettet, min mage klarar inte av för mycket fett, för mig har det funkat, har lagt till något litet mellanmål på eftermiddagen för visst märker man hur mycket fettet faktiskt mättar.
  • Tessa606
    Postis skrev 2012-06-19 08:32:06 följande:
    www.alvestaglass.se/SockerfriIngredienser.htm... Vatten som första ingrediens på några av dem, några är baserade på mjölk (varför inte grädde?) plus diverse stabiliseringsmedel. Och sötningsmedel, jag kan inte komma ifrån att jag är emot det. Använder aldrig det här hemma.

Sedan jag blev liberalare i min LCHF och samtidigt minskade lite på portionerna så går jag stadigt neråt. Idag stannade vågen på 62,6 kg, så lite har jag inte vägt i vuxen ålder tror jag. Förvånad 
    Jag har smakat glassen, den är ju inte jättegod heller direkt... Mycket godare att mixa frusna bär med grädde o lite sötningsmedel
  • Tessa606

Idag slog äntligen vågen om!!! Har nu en 6:a som startsiffra ) Har gått ner 19 kg och det känns jättebra, fortfarande en bit kvar, men det kunde inte ha kommit lägligare, nu vill jag verkligen inte "fuska" under helgen.

Önskar er alla en trevlig Midsommarhelg!

• Tessa606
    Boost skrev 2012-06-25 20:39:17 följande:
    Arbetar hemifrån :) Så alla mellanmål, fika osv är eliminerat för mig automatiskt. Annars vettekatten om det hade fungerat. Inge skoj att sitta med ett glas vatten när andra dukar upp till kakbuffé :)
    Jag arbetar oftast själv, så jag "slipper" oxå fikan. Jag försöker hålla mig ifrån mellanmålen då det är mitt småätande som gett mig min övervikt, dock äter jag 3ggr/dag

Måste tipsa om ett recept på frallor, jättegoda!!!

http://56kilo.alltforforaldrar.se/ellies-frukostbullar-lchf/
  • Tessa606
    Spana skrev 2012-06-29 18:57:38 följande:
    jaha, barnen år sitt fredagsgodis nu. Lätt som en plätt... NOT!!!!!!!! Vill också äta godis!! :( Har smakat en salt fisk, men ska försöka låta bli resten.

Fan vad jag tycker allt känns orättvist ibland. Vill vara en normalbygd tjej som kan unna mig gott på helgen utan att gå upp tjugo kilo. *bitter ikväll* 

Hejja er som är så jäkla duktiga! Är riktigt avis på er som aldrig har nåt sug på sötsaker. Kolla på Leila bakar är ett helvete än, trots mina två månader av lchf.      
    Det är helt ok att vara bitter ibland, jag har dagar när det är såååååå synd om mig och efter det brukar jag känna mig ännu duktigare )

Jag tittar ofta på Leila bakar, min sambo hävdar att jag gillar tortyr, brukar även lukta på barnens godis, allt för självplågan
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**