• Tessa606

**Den stora feta LCHF-tråden**

majskroken skrev 2013-03-19 06:35:23 följande:
    -13,3 kg på 10 veckor, tjoohoo! :D

Grattis till superbra resultat!
  • Tessa606
    Yogamama skrev 2013-03-19 10:33:22 följande:
    Ny här! Kört lchf i perioder och mår bra av det och har gått ner lite. Går upp allt och lite till när jag lägger av och nu går jag t om UPP av lchf! Hjälp! Har jag bantat sönder min kropp och hur "lagar" man den igen?
    Anna Hallen skriver en hel del om detta bl a
    http://www.annahallen.se/svart-att-ga-ner-i-vikt

Lycka till!
  • Tessa606

Snacka om att jag samlar vätska, har gått ner 4,3 kg ( av 5,5) sen i söndags kväll
    Vaknade i natt och hade kramp i benen, så nu är nog vätskan borta och jag får "jobba" för att gå ner resten

• Tessa606
    millifjor skrev 2013-03-31 21:36:06 följande:
    Nu är jag normalviktig! Räknas inte som överviktig längre enligt BMI! Wohooooo heja mig

Grattis!!
  • Tessa606

Efter att ha ramlat dit lite nu och då ända sen jul är jag väldigt nöjd med påsken, inte ett endaste litet felsteg utan LCHF rätt igenom trots gäster och festligheter,  har t o m varit och tränat, nu är jag på banan igen!

• Tessa606
    Paulas mamma skrev 2013-04-13 21:05:35 följande:
    Hej på er!
    Jag tänkte bara meddela (om någon bryr sig:)) att jag idag lämnar denna tråden. Jag har beslutat att sluta med lchf. För ett tag iaf. Har stått still i vikt såpass länge nu och så har mensen inte kommit, den är nästan en hel månad sen. Det ser jag som ett dåligt tecken.
    Nu går jag över till lite mer kolhydrater men fortfarande sparsamt. Drar ner rejält på fettet å försöker äta en balanserad kost istället med naturliga och bra råvaror.
    Kanske återkommer hit om jag beslutar att prova igen.
    Jag har som sagt mått väldigt bra av lchf, gått ner mycket i vikt, blivit piggare, snyggare ja många fördelar. Så det är väldigt ledsamt att avsluta nu. Och ni här i tråden har varit underbara, stöttande å hjälpsamma. Hoppas ni alla når er mål och har det alldeles underbart!
    Kram från mig
    Välkommen tillbaka senare och lycka til!
  • Tessa606
    Loriyana skrev 2013-05-03 08:09:40 följande:

Jag har undvikit laktos under en längre tid nu pga min mage. Äter inte särskilt mycket kokos. Kör mest med ägg, grönsaker och fisk/kyckling/kött. Däremot så dricker jag ibland light-läsk, kan det ha med saken att göra?
    Vissa reagerar väldigt på sötningsmedel och får diarre, men ett glas här och där av lightläsk brukar inte köra igång magen så, äter du kanske annat med sötningsmedel?
  • Tessa606
    Loriyana skrev 2013-05-03 10:03:12 följande:

Nej faktiskt inte. Däremot dricker jag te och kaffe. Har haft det här problemet vääääldigt länge nu. Trodde först det kunde vara alkohol, så jag uteslöt det ur kosten, men det har inte förbättrats :(

Äter mycket fisk/kyckling/kött/ägg/ost/ovan jord grönsaker  

Det är jobbigt när magen strular, själv har jag brist på gallsalt så jag har mycket diarre, inget roligt alls
    Just när det kommer till magen så kan det ju vara så mycket....
  • Tessa606
    Loriyana skrev 2013-05-04 18:56:08 följande:

Jag undvek kaffe idag och lyckades ha "normal avföring". Så misstänker att kaffe är boven. DAMN! Vet inte hur jag ska klara mig utan kaffe!!! Jag har gett upp så mycket annat! Men kaffe....*ångest*

Har du provat Tassimo (kapsel), tycker att jag reagerar lika starkt på det
  • Tessa606
    rödnos skrev 2013-05-03 12:20:17 följande:
    Så jäkla glad!!! Jag är kallad till Polishögskolans fystester!! 3 veckor på mig att komma i form. Ojojoj så nervöst!!!

Men, med bra mat orkar man massor så nu blir det keso och whey80 frulle för hela slanten! Ghaaaaa! Så galet kul!

Grattis!
  • Tessa606
    MTLL skrev 2013-08-05 11:39:16 följande:
    Förstår inte varför man ska lägga sig i! Tycker man inte om idéen med Lchf så bli väck från tråden och låt oss diskutera, stötta varandra och ha det trevligt ihop :) Punkt.

Nu till nåt annat: kan man gå till vårdcentralen och be om att de kollar mitt kolesterol?

På min vårdcentral ville de inte göra det, så jag beställde en hälsoundersökning, hutlöst dyrt, men nu har jag papper på att alla mina värden är på topp, trots LCHF
  • Tessa606
    Lady Maria skrev 2013-08-05 20:56:45 följande:

Jag mätte mitt kolesterol genom företagshälsovården. Vet inte fördelningen mellan det goda och onda kolesterolet men jag sänkte det totala från 6,5 till 4,7 vilket sköterskan tyckte var jättebra och jag var inte hennes första patient som hade sänkt det genom LCHF.

Nu har jag bytt jobb och vet inte när jag kommer att få mäta igen. Funderar på att boka Apotekets Hjärt-kärlkoll för 450 kr till vintern.

Apotekskollen låter ju jättebra, tack för det tipset!
  • Tessa606
    WendyW skrev 2013-08-23 09:40:18 följande:
    Rödnos, angående frukosttristess, har ingen smoothie på lager men väl kesoproteinplättar! Dessa skall jag göra idag! 

56kilo.se/kategori/recept/frukost/

Jag har gjort både på fläsk och ox, otroligt lätt och VÄLDIGT gott Jag gillar ox mest

http://www.ceciliafolkesson.se/2013/05/12/pulled-beef/

Den är jättegod, jag bytte lagerbladen mot sambal olek, ville inte ha känslan av kalops   

• Tessa606
    rödnos skrev 2013-08-23 22:54:14 följande:
    Wendy - pulled beef? Menade du pork
    Eller funkar det med nötkött oxå? Gott?

Funkar kanon med nötkött!
  • Tessa606
    LillfisenE skrev 2014-02-19 15:34:44 följande:
    -40 kg med lchf! Förutom feber och flunsan så mår jag toppen!!

Starkt jobbat!!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**