• Tessa606

**Den stora feta LCHF-tråden**

Glass skrev 2012-09-25 14:16:07 följande:
    haha, jag är nog tvärtom. Är det en teknikpryl som jag använder så ska den ersättas direkt, på minuten. Spisen däremot, ja det ordnar sig nog, vi kan laga annan mat ett tag...typ

Haha, jag är oxå mycket för teknik, men spis, kyl o frys kommer ändå först för mig, matgalning som jag är!
  • Tessa606
    TomMon skrev 2012-09-25 18:06:20 följande:
    Definiera "teknikpryl", då jag var under uppfattningen att även köksutrustning går in under denna kategori! ;)

Nej nej nej, det i köket är vitvaror
    Teknikprylar är tv, dator och ifånen
  • Tessa606
    RebornEve skrev 2012-09-25 20:53:55 följande:
    Mm cocosfett med smak av cocos, smör, kakao, lite sötningsmedel och hett vatten!
    Så jävla gott :)
    Det smakar som en chokladboll !

Ungefär hur mycket tar du av varje, är all kakao ok?
  • Tessa606
    Linda5 skrev 2012-09-26 11:04:09 följande:

Stavmixer, assistent, äggkokare, brödrost m.m. är för mig teknikprylar inte vitvaror det är kyl o frys m.m

Hoppas du såg min smiley, detta är alltså min sambos definition..
  • Tessa606
    spökplumpen skrev 2012-09-28 09:40:38 följande:
    Idag hade jag ny lägsta notering! 62,8 kg, minus 15,3 kg! Fan vad härligt det är att komma ner på en ny siffra!

Då väger vi exakt lika mycket )
  • Tessa606

Har nu varit på hälsoundersökning
    ALLA prover låg perfekt!! Jag är fullt frisk )

Känns härligt att ha papper på detta så man kan trycka upp det i fejjan på alla negativa människor!

• Tessa606

Jag har varit grymt beroende av lightläsk, framförallt olika sorters cola i 25 år, vi snackar ett par, tre liter om dagen, jag har nu kommit så långt att jag bara dricker på fredag o lördagkväll till go-middagen/Fredagsmyset, ca 1 1/2liter per vecka, kommer aldrig någonsin ta ett glas vanlig dricka, det skulle verkligen dra igång mitt sockermonster vilket lightläsken inte gör, sen om lightläsk inte är LCHF, so what, det är inte vanlig dricka med en massa socker i heller...

Jag har gått ner i vikt trots mitt "drickande" och jag mår bra och är tillfreds, jag dricker inte kaffe o the, jag dricker sällan alkohol så min dricka är det festligaste jag har, när de andra myser med chips o godis med öl eller läsk tar jag lite nötter, ölkorv och PepsiMax.

Det gäller att hitta det sättet man funkar bäst på och alla är vi olika

• Tessa606
    Glass skrev 2012-10-22 09:45:59 följande:
    Jag ska på fest i slutet av november. Vi kommer att ha barnvakt och sova borta den natten, så med andra ord vill jag dricka lite. Jag har inte druckit på... typ 2 år, inte alls alltså. 
    När borde jag börja äta lite mer kolhydrater innan, för att det ska funka någorlunda? Jag tänkte mig typ någon dag innan, så att jag faktiskt fyller upp med kolhydrater och vatten innan.

Vad tror ni? 

Jag dricker väldigt sällan, och jag laddade inte med kolhydrater utan åt som jag brukar, men sen under kvällen, ihop med alkoholen så åt jag kolhydrater (alldeles för mycket   ) men jag mådde jättebra, både på kvällen och dagen efter, ingen huvudvärk eller illamåeende, magen var svullen bara men det är ju smällar man får ta.

Jag drack en hel del vatten under kvällen också 
  • Tessa606
    RebornEve skrev 2012-10-25 07:16:03 följande:
    Kunde inte hålla mig !
    Vägde mig i morse :)
    1 oktober vägde jag 66,7 kg
    Idag väger jag 61,9 kg
    Så -4,8 kg hittills.
    Får se om de händer något mer fram till söndag, kanske minskar något/ några hekton till !

Bra gjort!! Grattis
  • Tessa606
    skånetös78 skrev 2012-10-25 11:03:50 följande:
    Igår var jag på konsultation angående bukplastik. Den 10:e januari är det dags att lägga sig under kniven! Känns otroligt nervöst och spännande på samma gång!
    Läkaren tror att det är nästan 2 kg hud som kommer tas bort. Magmusklerna ska sys ihop lite också så jag får en midja. Som läkaren sa "Din mage passar inte riktigt ihop med resten av din kropp". Jag är smal nu, men det är svårt att inse för magen ser ut som en hängande degklump efter två graviditeter och en viktminskning på 26kg. Tittar man bara på min mage skulle man nog tippa på att jag fortfarande vägde de där 84kg jag startade på i julas..

Vad härligt att bli av med det!! Lycka till!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**