• Tessa606

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jippie!!! I dag är mitt BMI 24.9 = NORMAL!!!! Jag startade på 32,8 så det har hänt en del, hoppas kunna landa på ett BMI runt 22 när jag är klar och nu känns det som målet finns i siktet!

• Tessa606
    häjhäj skrev 2012-07-17 11:15:52 följande:
    Jag har hållt på med lchf i ungefär 2,5 vecka nu. På sistone har det blivit nån burk cola light om dagen ( är på landet= äckligt vatten) Kan det på nåt sätt påverka viktnedgången eller få den att stanna av? Det är ju inga kolhydrater i så egentligen borde det ju vara fritt fram att hinka i sig om man så ville?! Jag vet att det är en massa skit i men just nu struntar jag i det och fokuserar på viktminskning istället...

Jag dricker (tyvärr) en hel del Pepsi Max, jag har gått ner ca 22 kg sen i januari så jag tror inte att det får din viktnedgång att stanna av, däremot kan du ha ett större sötsug än vad du skulle ha haft utan lightläsk
  • Tessa606
    häjhäj skrev 2012-07-17 11:31:52 följande:

Tack för ditt svar Jag har inget sötsug alls sen jag började med lchf så då borde det vara fritt fram då
    Så har det varit för mig med!

Jag ska dock försöka sluta med lightprodukterna så småningom, min mage mår inte alls bra av dem 
  • Tessa606

I går var jag ute på galej Åt på restaurang, Ceasarsallad, utan krutonger, men väl en starkcider till och en kaffedrink till dessert, kände av alkoholen väldigt fort och tog det lite lugnt en stund.
    Bestämde mig för att köpa mjukglass då det är det jag saknar mest, men väl vid kiosken var det kö så jag struntade i det, det hade aldirg hänt innan LCHF

Senare blev det två cider till och visst var det lite "surr i kupan" men inte så farligt, en liten chokladkaka på Subway blev det innan kvällen var slut, det var mina första avsteg sen i januari och jag var livrädd att vakna med ett jättesug i dag, men allt känns som vanligt, var och handlade och det var inga problem, känns gott!

• Tessa606
    TomMon skrev 2012-07-24 06:58:05 följande:
    Ok, kan ju konstatera att med två nyfådda barn i Taiwan är det inte lätt (läs omöjligt) att tänka lchf... Tror dock ändå inte jag gått upp, glömmer liksom att äta själv... Puh! :)

Men hemma ska det bli bättring!
    Grattis till barnen!
  • Tessa606
    ollebulle86 skrev 2012-07-25 07:20:53 följande:
    Jaaaa, 90,2 kg idag, 0,5 kg ner sen igår nu jäklar släpper det!
    Härligt!! Gott kämpat!
  • Tessa606
    Glass skrev 2012-07-28 11:06:49 följande:
    Nu har jag haft en paus i 3 dagar. 

Jag har insett att jag saknar att få äta, frossa och vräka  i mig. Jag tycker att det blir skittrist av att inte "få" och jag skrev ju tidigare om det. Jag har bestämt mig för att faktiskt tillåta mig själv att göra så, ibland. Att jag under någon/några dagar får äta allt det där som jag är så himla sugen på, att jag får falla tillbaka och köpa en stoor påse godis och äta nybakat bröd och allt det där.
    Jag behöver det för att jag ska må bra, även psykiskt. 

Vilkoret för att jag ska "få" göra det, är att det är planerat. Jag får inte falla och bara börja, utan det måste vara planerat. 

Nu har jag haft mina 3 dagar och det är dags att ta tag i LCHF igen. Jag känner mig helt tillfreds med att ha fått äta allt jag velat ha och hälften av det var inte så gott som jag trodde det skulle vara. 

Nu börjar resan neråt igen

Det är så jag tänkt ha det när jag nått min målvikt, ungefär 5 kg kvar....
  • Tessa606
    Glass skrev 2012-07-29 00:12:47 följande:
    Åh vad nära du är din målvikt!
    Jag har 8-10 kilo kvar och går ner rätt sakta, så jag orkar inte vänta så länge. Jag hoppas att jag går i mål tills nästa år iallafall, men det är inte alls säkert
    Det går inte fort här heller, de första 15 kg bara rann av men nu går det saaaaakta
  • Tessa606

Jag äter när jag är hungrig, ibland innebär det 2 gånger ibland 4 gånger, det är väldigt beroende på vad jag äter

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**