Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

EEE skrev 2012-05-03 00:27:04 följande:
    Låter som min senaste beställning! Är det "baby foot" så kan jag säga att det ÄR en mirakelkur!

Ohhh hoppas det funkar lika bra för mig! Hade du mycket förhårdnader eller ville du bara göra fötterna lite sommarfina? Jag har förhårdnader och massa självsprickor så jag håller verkligen tummarna för att det ska funka för mig. Läste omdömena och det var typ 50/50 mellan bluff och himmelrike.
  • spökplumpen

Vet ni någon annan bra sida än matdagboken? Den innehåller lite buggar så att det tex inte går att lägga in kokosfett eller Hårdost. Har mailet henne men jag vet inte om den uppdateras längre?

• spökplumpen

Är det någon mer än jag som fått väldigt ont i magen av kokosfettet? Det kommer utan förvarning och smärtar till som en magkramp, kortvarigt men ont gör det likförbannat.

• spökplumpen

Hmm, jag vägde det kokosfett jag använde igår och man kommer lätt upp i 50 gram. Igår använde jag det när jag stekte frukost och lunch, samt drack 3 koppar te...det blev 62 gram. Iofs tog jag ganska mycket, en dryyyg tsk med fast olja i teet, eftersom jag behövde öka på fettet då jag druckit honung också. Har galet ont i halsen och honungen lenar så skönt, men jag försöker hålla mig till en kopp om dagen.

• spökplumpen

Nu tjejer så behöver jag hjälp! Jag är dunderförkyld och har väldigt dåligt med aptit och när jag väl är hungrig så är det bara på kolhydrater som tex ljust bröd. Vad äter ni när ni är sjuka?? Att äta ägg lockar inte alls, så frukost idag blev ty med färskost och grädde i. Men det kan jag inte äta 3 gånger om dagen. Åt lite kycklingsås som jag gjorde igår men det gjorde mig bara illamående. Har gjort avkok på ingefära men jag får så ont i magen av det. Ja när magen inte gör ont för att mensen kommer imorgon. Usch, känner mig inte bra alls och motivationen är nere på noll.

• spökplumpen

Mammeli: acetonlukten försvinner på ett par veckor. Kanske inte så kul att lukta skunk, men samtidigt tycktejag att det var lite belönande att känna att jag brände fett. Minns särskilt ett tillfälle när det var guld värt. Vi var på födelsedagsfika och att stå emot bullarna och kakorna var inget problem även om de såg väldigt goda ut, men när tårtan kom fram...jag ville bara gråta för guuuud vad jag också ville ha tårta. Då var det jätteskönt att jag kände acetonet i munnen, det var fortfarande det svåraste jag gjort att avstå från den där tårtbotten men det hjälpte definitivtatt veta att jag satt där och brände fett medan de andra bara moffade i sig massa onödiga kolhydrater och kalorier.

• spökplumpen

Ego: Igår kväll var jag alldeles galet utmattad och kom i säng redan vid 00 och fick sen sova till 9. Minns inte ens när jag fick sova så länge.... Hur som helst,, vilken skillnad det gör på vågen när man har fått sova ordentligt! Minus 1 kg sen igår! Och då blev det ändå 2 mål med ty igår och 1 mål med tomatsoppa, så ganska mycket kolhydrater. Och när jag ändå håller på och är självgod och skryter ( ) så kan jag även säga att jag nu har passerat gränsen, med 0,5 cm, med midjemått för vad som är påtaglig risk för sjukdomar relaterade till det. 79,5 cm i midjemåttet minns jag inte ens när jag hade sist. . Ja och så är jag inne på nytt tiotal på vågen, 69,9 kg...trots att det är mensvecka. Det känns som en väldigt välkommen och uppiggande present när jag fortfarande känner mig skit och fryser och svettas om vartannat.

• spökplumpen
    PikkuMyy skrev 2012-05-08 10:44:07 följande:
    Hej! Tänkte hoppa in här på tråden....har kört ca 2mån med lchf. I början gick jag ner ca 1kg/vecka, men nu de senaste 3 veckorna har jag mer eller mindre stått still. Jag har dock fuskat en helg med tårta på ett kalas,men ändå... Jag inser ju att jag gör nåt fel med maten,men kan inte komma på vad...Skulle va intressant att höra vilka "vanliga" misstag alla gör/har gjort i början...Jag äter mejeriprodukter,men har minskat rejält. Jag har funderat på om jag har ätit för mycket kalorier...kan det va en orsak? Eller spelar det ingen roll? Sen undrar jag också hur ni tänker kring "fusk"...Är det bättre att småfuska lite "då o då", säg en gång/vecka eller varannan vecka, eller ordentligt lite mer sällan? Typ en gång/månad eller varannan månad? Och med fusk menar jag typ en "vanlig" måltid med kanske efterrätt, eller nåt sånt. Och hur är det med rosévin? Är det ok, eller ska man hellre hålla sig till rött?......Åh,jisses va många frågor....Hoppas nån förbarmar sig över en tjockis dröm att bli smal och orkar svara på nån fråga iaf,haha!....

Jag tror inte att det går att göra så mycket fel i början, men däremot kan det ta tid, för vissa upp till månader, innan vikten börjar lossna. Dt beror mycket på om man tidigare har pendlat mycket upp och ner i vikt, antingen med dieter eller sjukdomar. Ge det lite tid! Och ska man fuska så fuska med tillåtna saker. I början sitter ofta kvällssuget kvar, och det är helt okej, men byt ut det onyttiga mot tillåtna grejer. Ät ost, korv, grädde m hallon, eller lite turkisk yoghurt. I början är det vanligt att man är väldigt hungrig och äter enorma mängder, men det är helt okej så länge man äter rätt saker. Jag minns också hur fel det kändes att äta så mycket när de som hållt på ett tag klarade sig på två små mål mat om dagen, men det går över. För mig tog det några månader om jag inte minns fel innan min mage hade vant sig och jag började äta mindre. Ett tips när man går bort är att ta med sig mörk choklad så att man också har något att fika på. Och bättre att ta för många rutor mörk choklad än att frossa på vanligt fika.
  • spökplumpen

Smetana är mumsfillibabba! Men jag köper det sällan eftersom det är så små burkar. Jag blandar min ty med färskost och grädde istället.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**