Ja, usch vad sommaren är svår. Glass, färskpotatis, frukt och bär, fika och middagar till höger och vänster, vin och öl en ljummen sommarkväll...Gahhh! Jag kommer göra mitt bästa och sen i höst ta till hårdhandskarna, om det behövs.
Till midsommar tänker jag koka potatis dagen innan som gi-arna gör, vet inte om det blir bättre för oss men det känns iaf personligen bättre att göra så. Och jag kommer att äta senapssill trots att den innehåller 16 g kolhydrater och av sillen äter jag nog ca 100 g. Kommer förvisso att ta glocosanol, men jag kommer inte ha ångest över maten. Jag väljer att göra avkall då och då, annars skulle jag tröttna helt och lägga av.
Jag vet inte hur det är med er andra men jag känner att denna kost är såååå tråkig, längtar så till jag når målvikten och kan börja laborera med att återföra lite kolhydrater. Första vändan med lchf tyckte jag maten var underbar, men nu känns maten som grå och tråkig näring som man måste äta. Ett tag kändes det som om att jag höll på att äta mig till en ätstörning, men efter att ha blivit lite liberalare med maten känns det som att jag kan fortsätta ett tag till.