Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

tiiitti skrev 2012-05-09 16:04:34 följande:
    Hur länge har man omställningsbesvären igentligen? för jag har haft konstant huvudvärk i en vecka, och varit super yr och lite illamående. Är det verkligen pga av lchf eller borde det va något annat?

Tror det är väldigt olika, för mig har det handlat om ca 1,5 månad....riktigt drygt. Och min mage har fortfarande inte blivit bra...på ca 2,5 månad.
  • spökplumpen

Tjohoo, idag är första dagen på en och en halv vecka som jag har varit sugen och kunnat äta äggfrukost. Skönt att kunna lämna yoghurten bakom sig, för visst är det gott men jag står mig inte alls länge på det. Fettade upp med färskost och grädde men blev ändå hungrig efter 2-3 timmar. Nu hoppas jag att det ska vända med förkylningen, väntar svar idag på om jag har lunginflammation eller bara en jäkligt seg förkylning. Ska bli spännande och se om man kommer "djupare" i ketos nu när man återgår till äggen. Låg på låg nivå nu för några dagar sen, ändå ganska imponerande med tanke på all honung jag har druckit.

• spökplumpen

Jag har också delade magmuskler, men har inte tagit några före/efter bilder. Däremot vet jag att det finns en bild på mig från storebrors första sommar, det är den bilden som fick mig att långsamt börja ändra mitt liv. Gud, vilken fläskhög som satt där i poolen. När jag såg bilden lovade jag mig själv att aldrig se ut så mer. Och idag kan jag rapportera en ny och jättehärligt sak. Jag känner mig som en ny människa...jag känner mig mindre! Jag har passerat gränsen.....jag ÄR en ny, och MINDRE, människa!

• spökplumpen

Jag är inte så känslig för kolhydraterna har jag märkt, får varken ont i magen eller huvudet av att äta "vanlig" mat. Men kastas ut ur ketos gör jag givetvis. Som igårnär vi oväntat hamnade på grillning med korv och hamburgare, svinhungrig som jag var slank 3korv med bröd ner och det syns på vågen idag. Usch, förkylningen och mensen har inte varit snälla....0,7 kg upp den senaste veckan. Hoppas kunna slippa honung och andra förkylningsgrejer snart och få tillbaka orken att laga riktig mat. Om 2veckor är vi bjudna på bröllop och då kommer vi äta det som serveras och inte ha dåligt samvete för det. Små snedsteg måste man kunna tillåta sig, annars tror jag inte att det kommer hålla i det långa loppet.

• spökplumpen

Fan vad lite korv med bröd kan ställa till det. Åt det i söndags och är fortfarande inte i ketos. Trodde inte att så lite fusk skulle ge resultat fortfarande, särskilt inte som jag gick massor igår och borde ha bränt fett till tusen.

• spökplumpen

3 korv med bröd kostade 2 dygn innan jag var tillbaka i ketos. Galet hur så lite kan ge såna resultat, men det känns ändå bra att veta för då kommer jag inte göra om det misstaget iaf. Idag är jag äntligen tillbaka under 70 kg, hoppas trenden är bruten nu så att jag fortsätter neråt. 7 hekto kvar till delmål 2.

• spökplumpen

Tjohoo, delmål 2 är nått!! 68,7 kg visade vågen imorse. 9,4 kg har jag gått ner sen 6:e mars. Nu är det bara 11,7 kg kvar till målet!

• spökplumpen
    tobiq skrev 2012-05-18 21:54:44 följande:
    Vad äter ni om ni ska äta ute? Jag pluggar och är iväg flera dar i veckan, känner mig helt lost när det är lunchdags och det slutat bara med att jag trycker i mig några baby bell-ostar istället för mat. Känns ju inte så kul att lägga 70-80 spänn på en måltid och kanske bara kunna äta hälften? Hur är det med thaimat? Vårrullarna får man väl skippa men grytor och dyl? Hur är det med kokkosmjölk?

Enklast är väl att ta med en matlåda med gårdagens middag?
  • spökplumpen
    Hon den där skrev 2012-05-19 08:54:12 följande:
    Idag stod vågen på 99,6 kg, fattar inte att jag kan pendla så mycket på bara 2-3 dar. Var ju nere i 99,4kg sen dagen efter gick jag upp till 100,8kg och idag ner till 99,6kg. Jag fuskade igår, åt ca 200g godis, nåt nytt skummgodis som hette Juliskum, skitgott såklart :P och åt nya GB glassen 88:an. Trodde jag skulle väga mer idag. Ikväll kommer jag fuska igen för vi ska äta på min favvo restaurange. Men på söndag blir det att köra som vanligt     

Jag pendlar också upp och ner i vikt från dag till dag, vilket säkert är anledningen till att det sägs att man bara ska väga sig en gång i veckan...för att slippa de dagliga variationerna. Men jag är nyfiken och tävlar mot sambon och han väger sig varje dag så då gör jag det med. Jag är dock medveten om att jag pendlar så jag hänger inte upp mig på det, trenden är nedåtgående och det är det viktiga.
  • spökplumpen
    dotson skrev 2012-05-19 07:50:20 följande:
    Jag har körde lchf fram till 1 april (från 25 jan) och gick ner från 79 till 71,5. Hade inga problem att följa dieten. Så nöjd, kände mig smal och hyn var fin och jagköpte en massa snygga blusar att ha på mig då jag räknade att ligga på 67-68 nu. Men nu har jag spårat ur. Frukost går bra men sedan vräker jag i mig mackor och godis och skräp. Är hungrig hela tiden och värst av allt. Vågen stod på 75,6 igår så jag är snart tillbaks där jag började. Snälla peppa mig alla ni som är så duktiga. Mår så dåligt av av att vakna varje morgon och vara så här svullen med stora påsar under ögonen.

Släng det som finns kvar av onyttigheter och köp hem bra mat. Vill och behöver du fuska så gör det med tillåtna saker. Lämna det gamla bakom dig och börja om idag. Är det något i frukosten som triggar suget eller äter du för lite så att du blir hungrig?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**