**Den stora feta LCHF-tråden**
Tror det är väldigt olika, för mig har det handlat om ca 1,5 månad....riktigt drygt. Och min mage har fortfarande inte blivit bra...på ca 2,5 månad.
Tjohoo, idag är första dagen på en och en halv vecka som jag har varit sugen och kunnat äta äggfrukost. Skönt att kunna lämna yoghurten bakom sig, för visst är det gott men jag står mig inte alls länge på det. Fettade upp med färskost och grädde men blev ändå hungrig efter 2-3 timmar. Nu hoppas jag att det ska vända med förkylningen, väntar svar idag på om jag har lunginflammation eller bara en jäkligt seg förkylning. Ska bli spännande och se om man kommer "djupare" i ketos nu när man återgår till äggen. Låg på låg nivå nu för några dagar sen, ändå ganska imponerande med tanke på all honung jag har druckit.
Jag har också delade magmuskler, men har inte tagit några före/efter bilder. Däremot vet jag att det finns en bild på mig från storebrors första sommar, det är den bilden som fick mig att långsamt börja ändra mitt liv. Gud, vilken fläskhög som satt där i poolen. När jag såg bilden lovade jag mig själv att aldrig se ut så mer. Och idag kan jag rapportera en ny och jättehärligt sak. Jag känner mig som en ny människa...jag känner mig mindre! Jag har passerat gränsen.....jag ÄR en ny, och MINDRE, människa!
Jag är inte så känslig för kolhydraterna har jag märkt, får varken ont i magen eller huvudet av att äta "vanlig" mat. Men kastas ut ur ketos gör jag givetvis. Som igårnär vi oväntat hamnade på grillning med korv och hamburgare, svinhungrig som jag var slank 3korv med bröd ner och det syns på vågen idag. Usch, förkylningen och mensen har inte varit snälla....0,7 kg upp den senaste veckan. Hoppas kunna slippa honung och andra förkylningsgrejer snart och få tillbaka orken att laga riktig mat. Om 2veckor är vi bjudna på bröllop och då kommer vi äta det som serveras och inte ha dåligt samvete för det. Små snedsteg måste man kunna tillåta sig, annars tror jag inte att det kommer hålla i det långa loppet.
Fan vad lite korv med bröd kan ställa till det. Åt det i söndags och är fortfarande inte i ketos. Trodde inte att så lite fusk skulle ge resultat fortfarande, särskilt inte som jag gick massor igår och borde ha bränt fett till tusen.
3 korv med bröd kostade 2 dygn innan jag var tillbaka i ketos. Galet hur så lite kan ge såna resultat, men det känns ändå bra att veta för då kommer jag inte göra om det misstaget iaf. Idag är jag äntligen tillbaka under 70 kg, hoppas trenden är bruten nu så att jag fortsätter neråt. 7 hekto kvar till delmål 2.
Tjohoo, delmål 2 är nått!! 68,7 kg visade vågen imorse. 9,4 kg har jag gått ner sen 6:e mars. Nu är det bara 11,7 kg kvar till målet!