**Den stora feta LCHF-tråden**
Mitt mål till midsommar var minus 12 kg men det blev 12,9 istället. Fast nu har jag gått upp 1 kg istället, men det var med i planerna så det är inget jag hänger läpp över.
Vi var 14 pers här till midsommar och då krävdes det att man drog igång med maten i tid och vilken skillnad det blev!! För första gången hölls mitt humör på topp hela tiden. Det här med att blodsockernivån skulle hållas jämn med lchf har inte funkat alls för min del. Men från och med nu ska jag försöka få till regelbundna måltider för det var så skönt att vara glad och trevlig. Annars är jag ett åskmoln med noll tålamod så fort jag blir hungrig och sen går jag och fortsätter att vara småsur även ett tag efter maten. Lchf tar effektivt bort hungern men när den slår till rasar jag ner till avgrundsdjup när det gäller sockernivån. Med kolhydrater i kroppen känner jag hungern komma smygande och kan laga mat i tid, men med lchf är det ett minne blott.
Sen har jag även märkt att jag mår bättre av att äta frukost, lunch, middag och kvällsfika.
Igår vaknade lillplutten ovanligt tidigt och kom därmed i säng ovanligt tidigt, vilket ledde till att jag hade klarat av alla dagens sysslor redan 21.30. Det blev en underbart skön kväll! Brasan sprakade och jag kunde sätta mig ner vid det över 100 år gamla köksbordet i massiv ek och ta fram en bok! Och sen läste jag hundra sidor innan ögonen höll på att falla ihop. Gud så jag älskar att vara på landet.