Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag som har en fettvåg kan varna om att den alltid visar plus i fett på mig när mensen är på g och till fyra dagar in i mensen ungefär. Sen brukar både vikt och fett börja sjunka igen.

• spökplumpen

Det där köpebrödet, är det mer som vanligt bröd eller blir det som lchfbröd som man bakar själv? Jag längtar så efter ett bröd med tuggmotstånd! Alla lchfbröd jag har testat är som att äta ljust bröd à la källarfranska, vilket jag inte saknar ett dugg.

• spökplumpen

Finns det lchfbröd som är utan ägg? Och en sak jag har funderat över, varför finns det inga brödrecept med jäst i? Är det för att jästen i sig är dålig eller att man behöver tillsätta socker för att jäsningen ska funka bra? Allt med mat känns så jobbigt nu med allergiska ungar som inte tål ägg, vete eller mjölkprotein.

• spökplumpen

Jag äter 4 gånger om dagen, det får jag bäst resultat med. Äter frukost, lunch, middag och kvällsfika.

• spökplumpen

Bara en liten fundering, men kan man ligga konstant på lite för låga sockervärden? Jag hade ganska låga värden när jag var gravid, trots att jag ofta ätit före provtagningarna. Och när jag nu med lchf bara åt 2 gånger om dagen så var jag alltid på dåligt humör, fast jag inte kände mig hungrig. När jag sen väl blev hungrig så föll jag avgrundsdjupt och det var inte tal om att ställa sig att laga mat, det var bara att plocka småmat bums som gällde...annars hade varken jag, barnen eller sambon överlevt.

• spökplumpen

Jag började på 28,7 och är nere på 23,8. Eller det var iaf där som det tog stopp och istället började gå uppåt efter att ha tappat lite gravkilon. Hur räknar ni andra, har ni ett datum ni utgår från eller räknar ni från den högsta vikten som gravid?

• spökplumpen
    Tessa606 skrev 2012-07-17 10:04:51 följande:
    Jippie!!! I dag är mitt BMI 24.9 = NORMAL!!!! Jag startade på 32,8 så det har hänt en del, hoppas kunna landa på ett BMI runt 22 när jag är klar och nu känns det som målet finns i siktet!

Woho!! Grattis, härligt jobbat! . Det är en sånunderbar känsla när man passerar gränsen!
  • spökplumpen

Jag försöker gå mina 10 000 steg om dagen men i övrigt hinner jag inte med någon motion. Längtar dock som en tok att få börja träna. Måste bara lösa det där med vem som kan ta hand om barnen när jag tränar...  :-/

• spökplumpen

Ollebulle: Att man pendlar upp och ner i vikt dagligen är helt normalt och det är därför man bara "ska" väga sig en gång i veckan så att man inte ser allt plus och minus emellan. Själv väger jag mig dagligen och jag pendlar ofta 0,3-0,5 kg men trenden går åt rätt håll och det är det viktiga. Du kanske skulle sluta väga dig varje dag och plocka fram måttbamdet istället?

• spökplumpen

Jo, och kokosfett finns i vanliga mataffären också. Kung markatta har kokosfett, på mitt Ica maxi står det i en yttepytteliten glasbruk bland de andra oljorna. Igår hittade jag äntligen lchfbrödet när jag handlade. Jag har kollat såååå många gånger tidigare men aldrig hittat, men så igår hittade jag det av en slump. De hade lagt det bland korv- och hamburgerbrödet!!! Tänkte ta med mig några skivor ikväll när vi åker till landet, förhoppningsvis blir det en bra bas till kantarelltoaster....förutsatt att vi hittar lite svamp.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**