Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Boost skrev 2012-05-31 10:23:52 följande:
    Bör ju vara efter man väger dem.

Undrar hur mycket fel det slår. Imorgon ska jag tex laga en skaldjurssås och då kan man ju inte fiska upp alla ingredienser och väga dem efteråt.
  • spökplumpen

Stjierna: När du gör ditt bröd, brukar du alltid ha Chevrette i eller blir det lika gott med vanlig ost? Är Chevrette hårdost eller mjukost och går den att köpa i vanliga affärer? Det börjar dra ihop sig för mens och jag lider helvetes kval efter alla typer av kolhydrater, så jag tänkte unna mig lite lchf-bröd. Det känns farligt och väldigt otillåtet och jag hoppas att suget efter vanligt bröd inte blir för stor efter det.

• spökplumpen

Jag kan iaf ge mig en liten klapp på axeln idag. Har avverkat 30 minuter gående på bandet, med olika intervaller. Sen 15 minuter med gå och springa, även det i intervall och sen 15 minuter och varva ner på 4-5 km/h. I steg räknat är det bara halva dagsransonen men eftersom jag knappt rört mig den senaste månaden så kanske det räcker för idag. Känner mig iaf mör i benen efter springandet.

• spökplumpen
    stjierna skrev 2012-05-31 15:21:55 följande:
    Spökplumpen: det går precis lika bra med lagrad hårdost, typ prästost! Chevrette är hård getost, finns att köpa på ex Maxi eller speceriostaffärer :)

Kör du bara får- eller getost numera eller bakar du det även med koost? Hihi dagens roligaste ord, ko-ost.
  • spökplumpen
    stjierna skrev 2012-05-31 15:25:54 följande:
    Boost: jag försöker intala mig att jag inte är gravid :P

Hur känns det i kroppen då?
  • spökplumpen

Oki, det blir att åka och handla idag med hör jag. En annan fråga, vad bakar man bäst med mandelmjöl?

• spökplumpen
    stjierna skrev 2012-05-31 15:54:46 följande:
    Hoppet: om det är Pumpabrödet så innehåller hela 18 KH, och om man får ut 22 skivor (som jag fick) blir det 0,81 KH/skiva :)

Lite mer än en kopp te då. Insåg idag att alla småsmå kolhydrater snabbt byggs på, även de på 0,1.
  • spökplumpen

När man ger kroppen något nytt att tänka på, hur lång tid måste man hålla på med det innan det ger resultat? Tänker på träning då jag sprang lite imorse...

• spökplumpen

Stjierna: När du gör ditt bröd, använder du då M eller L på äggen? Och sen funderade jag även på det du skriver att man ska vispa kraftigt efter att man tillsätter bakpulver? Blir det inte väldigt kompakt då?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**