solrosen81 skrev 2012-06-05 11:39:12 följande:
Det går nog inte att byta rakt av till nötmjöl tyvärr.
Jag har gjort ett par saker som jag tycker är riktigt goda.
rombollar
56kilo.alltforforaldrar.se/kategori/recept/so.../ fast jag minskade på mängden rom. Nästa gång tänkte jag testa att ha i arrakessens istället.
Och sen detta recpetet på lch snickers
www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=1533 Men jag gjorde endast halva satsen.
Och sen har jag gjort egen glass. Blir lite isigt utan glassmaskin men det funkar ändå.
Men det blir godare glass utan massa philadelphia ost i. En gång gjorde jag chokladglass med kakao i och andra gången med krossad mintchoklad 70%
Men ni kanske menar mer kakor och liknande? Chokladmousse, pannacotta och morotskaka är ju gott med.
Godis har aldrig varit min grej så lchf-godis lockar inte. Men tårtor och mjuka kakor skulle jag vilja hitta nåt som smakar gott. Brödet tycker jag var ett skämt, det var inte bröd utan det var mjuk kaka. Med lite kardemumma eller pepparkakskrydda i den smeten så hade ingen kallat det för bröd. Fast det saknade naturligtvis saftigheten från en riktig mjuk kaka.
Jag ska nog testa iaf att byta ut mot lchf-vänliga ingredienser men kanske öka på mängden bakpulver lite för att kompensera för mjölet.
Det är ju nästan så att man längtar till hösten för sommaren är så farlig, eftersom det fikas till höger och vänster. Och hellre än att falla för frestelsen vill jag kunna ha ett mindre dåligt alternativ. En bra sak dock med att baka lchf är ju att om inte kolhydraterna skrämmer en så gör priset det definitivt. Bara sukrin kostar 89 kr för 500 g. Kokosmjölet skulle de ha 200 kr för så det köpte jag garanterat inte.