• dotson

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis - vilka bra tips på övningar. Jag måste komma igång med styrkeövningar men har inte riktigt mäktat med då mitt mål (efter att gått ner i vikt) är att kunna springa 5 km på 30 min. Jag vet att jag borde träna styrka också... Ska försöka få till ett varannan dag upplägg med en dag spring och en dag styrka

• dotson
    rödnos skrev 2013-04-05 13:56:21 följande:
    Jag bor i Göteborg.

Funderar lite på vilket preventivmedel jag ska använda denna gången...

Har haft kopparspiral innan barnen och det funkar ju bra förutom att jag blöder lite väl mycket kan jag tycka...

Fick info om Mirena spiralen men det är ju hormoner i den. Vore skönt att slippa mensen dock. Är det kanske någon här som har en sån eller har haft? Erfarenheter?

Jag satte in spiral (hormon) när jag fortf ammade och inte hade fått mens. Så jag har inte haft mens sefan jag blev gravid sist våren 2004. Så skönt! Bytte den efter 7 år.
  • dotson

Rödnos - tycker att Standby har en poäng. Du har precis fått barn och det finns väl ingen anledning att stressa så med att gå ner i vikt. Håll fast vid LCHF men ät lite mer liberalt ett tag och se vad som händer och se hur du mår.

• dotson

Ang Katrins tips ang sista 5 kg. Läste kapitlet i morse och sim Ninis skriver ska man halvera alla portioner. Äter man vanligtvis två ägg till frukost så ska man äta ett. En kycklingfilé blir en halv kycklingfilé osv. Tufft.

Själv gjorde jag tvärtom. Efter att gått ner 0,9 kg på en månad käkade jag kolisar i tre dagar och sen droppade jag 1,7 på en vecka. Nu har jag stått still i 3 veckor så jag testar att vara superstrikt och har gått ner 1 kg sedan i fredags.

• dotson

Har också ätit Kesella och tycker också att det är mer mättande. Ska köpa ICA s nästa gång. Blandar med lakritspulver som någon rekommenderade. Supergott!

• dotson
    marmelad skrev 2013-04-09 13:30:36 följande:
    En fråga angående pf.
    Brukar ni som kör det göra det flera dagar i rad? Eller ett par gånger i veckan? Eller hur ofta?  
    Jag försöker göra det några gånger i veckan då kör jag 16/8 och hoppar frukosten. Tycker att det ger effekt.

• dotson

Idag regnar det här vilket är bra för det betyder vår! Andra natten utan minusgrader :)

Hur funkar det med marinader? Jag är dålig på att göra egna marinader, tycker inte att de ger lika mycket smak som de färdigköpta. Men de färdigköpta är väl fulla med socker? Fast hur påverkar de maten? Marinaden slänger man ju och köttet torkas ju ändå av lite innan man grillar. Nån som vet? Eller har tips på lchf marinader.

• dotson
    Ninis skrev 2013-04-13 07:52:20 följande:
    Dotson,

Kolla 56kilo.se. Hon lade ut recept på marinad för någon vecka sedan när hon grillade kött.

Tack ska kika.
  • dotson

Usch vet inte vad dom hände men plötsligt hade jag tryckt i mig en halv mörk chokladkaka och en dumlekola. Varför gör man så? Det var ju inte ens gott :(

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**