• dotson

**Den stora feta LCHF-tråden**

Bebis87- har gått ner 7.1 sedan nyår. Min målvakt har alltid varit 56 kg men inser att det är nog att ta i så runt 63 tror jag. Är 167. Siktar på att kunna ha stl 38-40 och det ligger där. Sedan skulle jag nog behöva öka muskelmassan för att känna mig nöjd på 63 :)

• dotson

ellen2008 - under februari gick jag bara ner 0.9 kg trots att jag åt strikt lchf. (Började i januari). Jag var superfrustrerad och jättestressad. Men till slut släppte det och jag gick ner 1.7 kg på en vecka och veckan efter 0,5 kg. Så jag skulle inte hålla på med att förändra kosten utan bara fortsätta som du gjort. Snart lossnar det!

• dotson

ellen2008 - om du vill chocka kroppen tror jag mer på att öka kolhydraterna i några dagar och sedan äta strikt igen. Det funkade för mig.

• dotson
    millifjor skrev 2013-03-27 19:02:43 följande:
    Jag är normal! Enligt BMI iaf
    Har stått still på vågen i en månad ungefär, men efter en veckas fuskandes i fjällen så tog det fart! Vågen visar 64.5 imorse
    Grattis! Min viktminskning tog också fart efter lite fusk. Tror att man är för strikt ibland.
  • dotson

Sjukt godissugen idag. Och massor av godisfyllda påskägg på jobbet. Har inte tagit en minsta bit men tryckt i mig en liten påse Natusal mandlar på vägen hem. Måste bita ihop men känner att det kommer bli en tuff påsk :(. Har ni lyckats att motstå påskgodiset?

• dotson

Fattar inte vad som är fel på min mage. Denna vecka har jag varit helt uppblåst magen låter och har sig. Känns mig gasig men inget kommer ut, ja ni fattar vad jag menar :). Här ätit som vanligt förutom i tisdags då jag åt lite väl mkt mandlar och choklad. Vikten denna vecka visar också + 1 kg. Idag har jag räknat kolisar för att kolla att de inte sticker iväg. Landade på 18 stycken.

• dotson

LillfisenE - tack för svar men skött magen det har jag senast idag men känner mig lika orolig, lite ont och uppblåst. Har dessutom gått upp ytterligare 0,3 sedan igår. Funderar om det är gallproblem. Jag har op gallan 15 år sedan men man kan få problem i alla fall. Fast skumt om det skulle komma nu efter tre månader...

• dotson

Är det någon här som löptränar? Jag har nystartat min löpträning och har sprungit 3-4 ggr i vår. Jag är nybörjare och klarar typ 20 min innan jag dör. Det är benen som känns tunga. Jag springer bäst på morgon före frukost men funderar om jag ändå borde äta något före löpningen som en halv banan eller så. Provade att dricka en celsius men mådde bara dåligt av den. Vad tror ni? Skulle en banan hjälpa mig att orka bättre? Skulle det skada min ketos. Har ätit LCHF i tre månader nu.

• dotson

Oj, såg att en banan innehåller 30 kolhydrater! Inga bananer här inte!

Men ett ägg som ni föreslår funkar nog bättre. Eller kanske lite kaffe med äggmjölk? Hur långt tid innan bör man äta/dricka det? Om jag ska vara ärlig mot mig själv så tror jag att det är psykologiskt. Jag skyller nog lite på lchf att jag blir trött när det egentligen nog beror på kondisen ...:)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**