• dotson

**Den stora feta LCHF-tråden**

kanske en till - jag har svårt att komma tillbaks om jag fuskar. Om jag var du skulle jag undvika avsteg så långt jag bara kunde. Måste du äta tårta på kalaset? Kan du inte göra tårta och duka fram lite fruktsallad med bär i och vispgrädde med vaniljpulver till. Så tänkte jag göra på vårt kalas och då bara ta bär med vispgrädde.

• dotson

Idag har jag vänligt men bestämt tackat nej till semla inte mindre än tre gånger. För ett år sedan hade jag tackat ja alla tre gångerna :)

Hur går det för er idag på fettisdagen?

• dotson

Jag är också sugen. Tänkte vispa lite grädde med vaniljpulver och kardemumma och ställa i frysen en stund. Några skedar av det och en kopp kaffe får bli min semla idag.

• dotson
    FrökenFrej skrev 2013-02-12 19:28:51 följande:
    Hej alla! Var med här en sväng för 7-8 månader sen. Flyttade i höstas och det verkar som att min motivation glömdes kvar i någon låda i gamla bostaden. Har inte hittat den riktiga glöden ännu, men nu MÅSTE jag ta tag i dom sista 10 kilona. Det är så futtiga kilon som ska bort så jag kan inte bara ge upp nu. Har redan gått ner 32 kilo... Så imorgon kör jag igång med periodisk fasta och liberal kost. Kom gärna med lite tips hur jag ska kicka igång det hela!

Grattis till de förlorade kilona! Körde du lchf då? De sista 10 klarar du lätt :)

Mitt enkla råd är planering. Vet man vad man ska äta och har maten hemma är det lättare tycker jag.
  • dotson

Jag är hungrig hela tiden! De senaste två veckorna har mina hungerkänslor kommit tillbaks. Fattar inte varför. Vaknar vrålhungrig varje morgon och magen kurrar. Jag har inte ändrat något i maten. Ätit såhär i sex veckor. Reggar allt så jag har stenkoll. Äter 15-19 kh per dag och enligt 5-20-75. Oftast blir det närmare 80 procent på fettstapeln. Kalorier försöker jag hålla till 1500 per dag men har senaste dagarna hamnar på 1900 för att hålla hungern i schack. Dricker MBC varje morgon och brukar hålla mig mätt i sex timmar. Nu kurrar magen trots att jag drack en för mindre än en timme sedan.

Äter 100 g turkisk yoghurt varje kväll och lite grädde eller cf till i lunchmaten. Men så har jag ätit hela tiden.

Nån som har tips? Vill ju inte vara hungrig. Funderar på periodisk fasta. Brukar det få fason på hungerkänslorna?

• dotson

Nja, jag kör crosstrainer sedan tre veckor tillbaks 2-3 ggr i veckan 30 min. Men kan det vara det? Visst det är skitjobbigt men skulle det göra mig så hungrig...?

• dotson

Är du mer då eller "stod du ut" tills hungern gick över? Vill inte äta mer och gå upp i vikt. Har 10 kg kvar att gå ner.

• dotson

Ninna - det låter grymt äckligt :). Mixar du i dem råa? Smakar det ägg?

• dotson

Tack alla! Ska ta och lägga till lite ägg till min MBC och se om det hjälper. Kommer att koka dem och inte mixa i dem i min MBC. 

Tar dock emot att äta mer då jag inbillar mig att det stoppar min viktnedgång. Är fortfarande fast i i kaloritänket "kalorier in och kalorier ut".  Har svårt att se att man bara går ner i vikt på att minska kolhydraterna men utan att minska på kalorierna. Men jag provar!

Borde kanske också ändra på mitt kvällsmål. Det är i stort sett alltid 100 gr yoghurt, en rostad macka med massor med bregott och ost, kaffe med kokosfett och lite nötter så största delen av mina kh kommer på kvällen.

Men turkisk yoghurt är ju så gott! Och så skönt att slippa laga mat på kvällen.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**