• dotson

**Den stora feta LCHF-tråden**

MissNora skrev 2013-06-20 14:17:07 följande:
    Återkommer om en stund då jag sitter vid datorn. Kan ej länka via mobilen.

Jag har också funderat på 5:2. Hur mycket och vad äter du under fastedagarna? Och under ätdagarna? Räknar du kalorier under ätdagarna också? Berätta mer!
  • dotson

Jag väntar med spänning :)

MissNora skrev 2013-06-20 20:40:05 följande:
    Jag ska berätta mer. Fick åka och handla inför Midsommar och ska bara få min 2.5-årig att somna.

Sen lovar jag att berätta hur jag kört och vad som fungerat för mig.

• dotson

Tack Miss Nora - ska köra fr.o.m. måndag och hoppas på lite resultat. Återkommer!

• dotson

Godmorgon! Nu behöver jag hjälp. Av av en helt obegriplig anledning gjort rejäla avsteg under flera dagar vilket har resulterat i svullen kropp och +2,5 kg. Har med det 6,6 kg kvar att gå ner. Nu så är det helstrikt i 3 v till semestern om tre veckor.

Tänkte köra 5:2 med fastedag i dag men funderar på att fettfasta i stället efter att ha läst här. Men Hur många MBC ska man ta på en dag? Två? Lunch och middag?

• dotson

Fettfastar i dag då. Dagens första MBC i handen men mår lite illa. Får se hur det går...

• dotson

Skulle ju fettfasta igår. Tog en MBC kl 12.30 och mådde sedan superilla resten av dagen. Åt därför lite kyckling och sallad, totalt 700 kcal så det blev varken 5:2 eller fettfasta. Vägen i morse visade -0.1 så det blev inte heller en glad överraskning. :(

Men hoppas ändå att jag ska få bort 3.5 kg på tre v. 2 av dem gick jag ju upp i helgen. Strikt och 5:2 gäller!

• dotson

Men vad är det för fel på mig? Har kört lchf sedan 1 jan med två, tre avsteg totalt och då har det varit litet avsteg som bröd, lite godisbitar od.

MEN senaste två veckorna har varit helt omöjliga. Jag slarvar som bara den. Överäter jordgubbar med vispgrädde, äter för mkt mat (lchf visserligen men alldeles för mkt). I lördags åt jag massa godis. I går strikt men idag klämde jag en liten påse nötter. Ute med kompisar på middag i dag och åt indiskt med Jasminris. (Har inte ätit ris på hela året). På vägen hem köpte jag lösgodis för 15 kr och sedan tryckte jag på stående fot i mig en kanelbulle i köket hemma. Vad håller jag på med??? Funderar på att prova fettfasta i morgon igen. Kan man göra en termosmugg på morgon och ta med till lunch? Eller blir det äckligt. Har ingen möjlighet att blanda på jobbet.

Hur kommer jag snabbast tillbaks till ketos och får bort sockersuget?

• dotson

Tack Clancia. Jag har ju kört i snart sex månader och tycker ju att jag borde ha lärt mig vid det här taget. Men kolhydratsuget är visst djupt rotat. Skrämmande dock att se hur snabbt man kan gå upp i vikt. Dagens vikt är 67.6 så nu ligger jag 3.2 kg mer än för 10 dagar sedan. Har skippat frukost i dag och ska göra en MBC till lunch och hoppas stå mig till ikväll. Då planerat jag en MBC till alt sallad.

• dotson

Tuvaduva - jag fettfastade i går. Drack vatten och två MBC. - 1 kg så nu 2.2 kvar till vad jag vägde förförra fredagen. Har inte ätit än i dag och till lunch blir det sallad och kyckling och lallerstedts bea. Kvällsmat omelett och kaffe med kokosfett. Imorgon fettfasta igen. Känner att jag är på gång igen och hoppas snart vara tillbaks för jag låg förra veckan. Sedan har jag 4-5 kg kvar.

Jag blir mindre sugen när jag skippar mejeriprodukter. Dessutom är det ju lätt att överäta yoghurt, grädde och ost. Så jag borde ju bara äta strikt och mejerifritt tills jag är i mål. Men lättare sagt än gjort :)

• dotson

Jag har ju bara fettfastat en dag. Men då drack jag vatten och två MBC dvs kaffe med 2 msk smör och två msk kokosfett som jag mixade. Var väl inte sådär jättegott... Ska göra om det imorgon men tror att jag kör en MBC och en på kakao istället dvs kokhet vatten 3 tsk kakao, 2 msk smör, 1 msk kokosfett.

Planerar att köra fettfasta 2 ggr i veckan i tre veckor för att se vad som händer på vågen. Återkommer med rapport!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**