• dotson

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis - ja det gör jag *rodnar*. Men bara 100 gram. Vet inte vad jag ska äta annars som går snabbt att ta fram. Omelett äter jag ibland men det blir så mkt ägg om jag äter ägg till frukost också. Kom gärna med förslag. Äter inte kött men fisk och kyckling.

Är det bättre att byta plats på frukost och kvällsmat dvs yoghurt och macka och ägg till frukost och MBC till kvällen?

• dotson

Ninis - tar gärna emot förslag på mat! (Fast konstigt nog har jag hållit mig mätt fram till nu :))

• dotson

Fredagens vägning var trist +0,4 kg. Första ggr upp sedan jag började vid nyår. Har ätit färre än 20 kh per dag. Men ju varit sugen och hungrig denna veckan. Kan konstatera att jag ätit hela 6,5 dl vispgrädde och 4 dl turkisk yoghurt. Inte så konstigt att kroppen reagerar negativt. Vispgrädden har oftast inte ens varit i matlagningen utan jag har vispat den med kardemumma, vaniljpulver och äggula och ätit som glass. Urgott men att trycka 1 dl vispgrädde per kväll är idiotiskt om man ska ner i vikt. Denna vecka är det återhållsamhet när det gäller grädde och yoghurt! Snart är sommaren här!

• dotson

Ninis - oj vilket tapp! Funderar också på att köra pf typ 2 ggr per vecka för att gå ner lite snabbare. Tänkte köra 16-8. Tänker att köra dålig då borde vara bättre än varje dag, annars vänjer väl sig kroppen?

• dotson

Dagen efter att jag tränat går jag upp 400-500 gram. Igår jag frukost och lunch som vanligt. På kvällen körde jag 35 min intensivt på crosstrainern och efter det kl 18 en proteindrink utan kh, 1 finncrisp med bregott och ost och en matsked kokosfett. Totalt 14 kh på hela dagen och vips upp 500 gram.

Varför är det så? Binder musklerna vätska?

• dotson

Ni med sprickor i händerna. Min son och man har samma problem nu när det är kallt ute. Enligt läkaren är serven typ av handeksem. Och båda äter kolhydrater så det låter konstigt om det skulle ha med kosten att göra. Vanliga handkrämer hjälper inte så de fått salva på recept som även finns receptfritt. Ska kolla ikväll vad den heter!

• dotson

Själv så har jag fått mycket bättre hy och hud nu med lchf. Inte alls så torr som jag brukar och sprickor på hälarna har försvunnit helt.

• dotson

Viktminskningen går så långsamt att jag börjar tröttna. Jag vill också vara en sådan som rasar 10 kg på två månader. Men istället går det långsamt trots att jag äter mellan 15-21 kh per dag och har dragit ner på mejerierna. Min midja har minskat 0,5 cm på tre veckor så det känns som om det inte händer något. Igår ballade jag nästan ur men lyckades att hålla mig undan sockret och istället överäta vispgrädde. så bra ändå. Jag vet ju att det tar tid att gå ner i vikt men det är lite segt att hålla humöret upp. Min kompis som har lika mycket att gå ner som jag kör VV och har gått ner 3,2 kg på två veckor. Så ibland undrar jag om jag verkligen kör rätt metod...

Nåväl, ny dag och nya tag!

• dotson

tilj75 någon matsked rapsolja (tills du får hem kokosoljan) och hela linfrö i ett glas vatten funkar också. Inte så gott men bättre än att vara förstoppad. Rör runt ordentligt för l

• dotson

För linfröna lägger sig på botten (tryckte skicka innan jag var klar)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**