• dotson

**Den stora feta LCHF-tråden**

Det borde ju inte vara problem med att träna. Jag kände mig dock ganska yr i går kväll men kan ju varit lite omställningsbesvär då jag ätit mkt kolhydrater denna vecka.

I morgon funderar jag på att dra ner på fettet lite så jag äter totalt 500 kalorier och därmed följer 5:2. Vad tror ni om det?

• dotson

Egentligen är jag lite emot att mixtra så med maten som man gör när man fettfastar. Man ska äta som vanligt (lchf dock) utan att krångla till det. Men eftersom jag är i sluttampen av min viktminskning tror jag att jag behöver göra något radikalt och vara extra strikt. Inget jag skulle rekommendera om man precis har börjat lchf.

• dotson

Körde fettfasta två dagar och superstrikt två dagar och vips försvann mina 3 slarvkilon så nu är jag tillbaks på lägsta noteringen igen. Lite sur på mig själv dock som "slösade" bort 3 veckor. Min månadsvägning på måndag lär väl visa typ - 1 kg men det var samma för februari och april. Jag verkar stå still varannan månad och gå ner varannan :). Har fyra cm kvar i midjan att ta bort...

• dotson

MissNora - jag körde en MBC på kaffe, 2 msk kokosfett och 2 msk smör. Sen en på kakao dvs 1 msk kakao, 2 msk smör, 1 msk kokosfett och lite sötnings i form av stevia strö. MBC är väl sådär men den på kakao helt ok.

Ska se om jag kan köra i morgon igen. Måste vara lite radikal tror jag om jag ska få bort de sista kilona.

• dotson

Ja typ. Det har samma konsistens. Har inte använt mkt. Köpte påsen i januari och har kanske använt en halv dl sedan dess. Har ingen bismak såvitt jag kan smaka.

• dotson

Grattis Pia! Har inga bra förslag tyvärr. Men du kanske kan prova kläder som du hade förut. Då ser du ju tydligt att du blivit mindre. Eller mäta dig.

• dotson

Percy - nu räknar jag inte längre men i början när jag hade stenkoll körde jag 5-20-75.

• dotson

rödnos - Jag har gått ner 14 kg sedan 1 jan. Jag har kört 16/8 mesta delen av tiden. Vet inte om det har påverkat så mycket. Min erfarenhet är i stället att Viktminskningen har varierat rejält över tiden. Tre av dessa 6 mån har jag gått ner ett halvt kilo i månaden medan jag vissa månader har tappat upp till 5 kg. Och jag tycker att jag ätit ungefär likadant hela tiden. Jag noterar att jag också tappade hälften av kilona jan-april och hälften maj-juni. Så jag tror att om m

• dotson

Råkade visst skicka... Skulle skriva att jag tror att om man bara håller fast vid lchf så tappar kroppen kilona när den är redo.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**