**Den stora feta LCHF-tråden**
FrökenFrej- wow vilket resultat! Bra jobbat! Hur lång tid har det tagit?
FrökenFrej- wow vilket resultat! Bra jobbat! Hur lång tid har det tagit?
Nu behöver jag är hjälp! Har kört strikt lchf sedan 1 jan. I jan tappade jag 5 kg. I feb händer inget. Jag pendlar ligger runt 72. Igår låg jag på 71.3 och tänkte jippy nu släpper det men idag ligger jag på 72 igen. Samma med kroppsmått. Helt still. Jag bokför ALLT jag äter - väger varenda lilla grej. Äter mellan 15-20 kh per dag. Någon enstaka dag har det blivit 23 men aldrig mer. Protein mellan 60-80 gram per dag. Kalorier ca 1500 (ibland 1300 enstaka gång upp mot 2000). Så i snitt 5% kh, 20% protein, 75% fett. Jag tränar crosstrainer 30 min 2-3 ggr i veckan. Är 167 och vill ner till 60-65. Enligt fettmätare har jag 35 procent kroppsfett. Jag är alltså inte på hälsosam vikt.
Jag äter aldrig choklad, lchfdessert eller liknande. Första v i feb åt jag lite mycket vispgrädde och bär men har tagit det helt. Yoghurt äter jag 1 dl av 2 ggr i veckan. Men jag räknar och väger som sagt allt så mejeriintaget är inom mina 15-20 kh per. Jag äter tre ggr per dag. Vad kan jag göra för att få igång Viktminskningen igen? Helt mejerifritt? Fasta? Äta mer? Äta mindre?
Tacksam för alla tips!
En sak till. Dricker aldrig lightläsk eller använder konstgjorda sötningsmedel.
FrökenFrej, Stjierna och Tessa606 - tack för era råd igår. Har lite svårt att ta till mig att det skulle funka bättre att inte regga allt jag äter utan gå på känsla och mättnad. Jag tror att jag skulle äta för mkt då. Men, men...
Igår var jag så less att jag struntade i allt och åt räkmacka, liten semla, en påse godis, några mackor med smör, flingor med vaniljyoghurt och glass med vispgrädde. Njöt jag av maten? Nej. Blev jag gasig och fick ont i magen? Ja. Ångrar jag mig? Nä faktiskt inte. Tänkte att här har du kropp, bli lite chockad nu så fattar att du ska släppa lite kilon.
Men idag kör jag vidare. har stavgått i en timme och äter nu lchf-frukost. ska INTE regga den i appen. Nu ska testa i två veckor att ej regga utan fortsätta äta som jag gjort hittills och träna. Så får vi se vad det ger. Ska försöka att inte väga och mäta mig heller men det blir svårt...
Vad kul att läsa om era positiva resultat. Blir så peppad. Själv hade jag ju en depphelg (efter att ha stått still en månad) och gjorde avsteg från Lchf. Idiotiskt men gjort är gjort. Har skött mig exemplariskt sedan i måndags så nu är jag på gång. Är inne på att testa mejerifritt när jag läser om era fina viktnedgångar...
Ninis, det är ju galet bra!
Totten81 - jag använder shape up appen.
Yeeees! Skrev ju här för två veckor sedan frustrerad över att jag hamnat på platå efter bara en månad med lchf. Pendlade mellan 71.6 och 72.5 i fyra veckor trots att jag åt som jag skulle. Ni tyckte att jag skulle slappna av och sluta räkna kh. Jag struntade i era råd och käkade glass, mackor och godis i tre dagar och gick upp till 74 kg istället. Tog mig i kragen förra måndagen, slutade räkna och på fem dagar gick jag ner till 71.6 (igen). Nu en vecka senare väger jag 69.9 - mitt första delmål!!!! 1,7 på en vecka. Hurra! Så jag får väl erkänna att ni hade rätt :) Har också kört pf så det har säkert bidragit. Tack för stöd och tips, nu fortsätter jag neråt :)