-
-
Har druckit alldeles för mycket rödvin för att bidra med nåt vettigt
Jag återkommer imorgon *fniss*
PS: pones-kex med sesamfrön: MUMS! ihop med phildelphia rostad vitlök! Mmmmm!!!
Tjingeling*hick* hihi
-
Det e skit att jag inte tål mandel eller andra nötter. Förutom kokos och jordnötter då, men de är ju inte mycket att baka med..Faile skrev 2011-02-26 21:45:47 följande:Vet att jag tjatar om mina knäckebröd, men de är faktiskt otroligt goda. Så jag ger er receptet igen och rekommenderar starkt att ni testar.MrsQuitaz skrev 2011-02-26 20:23:50 följande:
Jag bakade pones igår och dem var inte goda. De har en speciell smak som jag absolut inte klarade av. det är väldigt konstigt detta, jag är inte ens kräsen när det gäller mat. Nåja det får bli ägg, ägg och åter ägg till frukost.
3 veckor har nu gått och vågen visar på -9kg. Jag fullkomligt njuter även om jag är oroad över om det är sunt att gå ner så mycket så fort. Någon tanke?
Funkar kalasbra som kex också till ost också.
3 ägg
3 dl lika delar av linfrön, kokosflingor och mandelmjöl ( jag har dock minskat linfröna till 1/2 dl och lagt till 1/2 dl psylliumfrön istället, tycker det blir ännu krispigare och godare )
Rör ihop allt med gaffel och bred ut smeten tunt på en plåt.
Grädda 15 min i 175grader.
Ta ut och skär bitar ( jag rispar bara så bryter jag av bitarna efteråt )
Rosta i 1 timme i 50 grader.
Så himla gott på morgonen med ost och skinka eller till osten på kvällen. -
Kanske! Vr har du köpt psylliumfrön? För Fiberhusk är ju krossade såna...Faile skrev 2011-02-27 08:43:18 följande:Nu har jag inte testat utan mjöl, men det borde väl egentligen funka ändå kan jag tycka. Fyll på med en dl av nåt annat, sesamfrön kanske, och prova. Eftersom det rostas en timme så borde det ju bli knäckigt/krispigt oavsett.
Tror jag -
Då borde det ju finnas på ICA Maxi också kan man tycka.... får leta där!MrsMurphy skrev 2011-02-27 09:55:24 följande:Jag hittade sånt billigt på den lilla lokala konsum, utöver mitt dubbelinköp av det svindyra Fiber-husk så stod jag sedan på Konsum och kollade på allt och hittade en massa olika psylliumfrön och jag gnuggade geniknölarna och drog mig till minnes att jag har ju sett sådant i recept. *suck* Jag har med andra ord för en livstid nu.
1:a kapitlet av Matrevolutionen är utlagd på kostdoktorn. För er som är nyfikna och inte läst än.
www.kostdoktorn.se/wp-content/2010/12/Matrevo... -
Helt ot: Min pappa fyller 60 13e mars. Jag klurar på present.... Jag hade tänkt köpa en dyr whiskey, men jag funderar på att köpa en hög böcker.
Äkta vara
Hemlige kocken
Döden i Grytan
nån lchfbok
Är det tråkigt?. Han har ju redan en massa whiskey liksom....Min pappa älskar mat (jag fattar inte varför han inte är kock egentligen), och han lagar fantastisk mat, men han äter ju, som de flesta andra kolhydrater. Han behöver dessutom gå ner sådär 15-20 kg.
-
Sikta genom en sil så att stora bitar stannar i silen!mills skrev 2011-02-27 10:16:35 följande:Vad bra
Jag är nämligen för lat för att skala själv så jag skulle ha köpt skalade isåfall och det är ju så jäkla dyrt
När jag ändå är i farten...vad menas med att sikta mjölet?
-
vet ej, jag hinner äta uppGryndrömmen skrev 2011-02-27 10:20:18 följande:Kan man frysa oopsies?
Men pones kan man frysa iaf. även om det inte var svaret
Men om du testar, lägg bakpapper emellan så de inte fastnar i varandra.
-
4 ägg, 1 dl vispgrädde, 1-1,5 ca msk fiberhusk, 2 krm vaniljpulver. Stavmixa ihop och stek tunna pannkakor. (blir den tjock på slutet -späd med grädde eller ett ägg till)Majlo skrev 2011-02-27 10:31:23 följande:
Hallå alla
Vem har ett gott pannkaksrecept??
Snälla
Denna smeten använde jag till tjock fläskpannkaka igår, funkade fint också! -
At your serviceMajlo skrev 2011-02-27 10:38:52 följande:Tack för snabbt svar