• Sigrid

**Den stora feta LCHF-tråden**

Åt kokta kalla ägg i morse, men de håller på att komma ut ur öronen nu. Usch, jag var inte alls sugen på det idag. Måste komma på fler alternativ till frukost så jag kan variera mig lite. 

Rednose: Tänker på dig idag!

• Sigrid
    Allrona skrev 2011-11-24 09:57:29 följande:
    Sigrid - sådär kände jag också ett tag, så sjukt less på kokt ägg. Nu steker jag ägg istället och hyvlar ost och lägger på så att osten smälter över det stekta ägget. Det är mums!
    Tack för tipset! Låter gott med ost på ägget, då blir det lite annan smak än just äggsmak.
  • Sigrid
    Callina skrev 2011-11-24 11:31:18 följande:
    LCHFmuffins har jag gjort en sats, som man kan micra på morgonen och även annars på dagen om man plötsligt blir hungrig. Det är lite som ostochskinpaj fast utan botten. Jag håller med att äggen kommer ut genom öronen och då är jag bara inne på min tredje vecka...urk..
    Har däremot blivit duktig på att använda zuchhini hyvlad som tagliatelle, en väldigt bra ersättning för pasta faktiskt, det gör mig riktigt lycklig haha Så nu ska jag komma på en bra tonfiskröra till den pastan, några förslag?
    Jag brukar göra tonfisk sås så här och den är jättegod till zucchinipasta:

4 pers

1 paprika
    1 gul lök
    2 burkar tonfisk
    1-2 msk tomatpuré
    3 dl creme fraiche
    1,5 dl vispgrädde
    Salt och svartpeppar

Fräs paprika och lök, tillsätt tonfisk och rör i övrigt. Salta och peppra. Snabbt och gott.
  • Sigrid
    rednose skrev 2011-11-24 15:37:02 följande:
    Jahapp, magen var tom, ingen bebis kvar. :(
    Men, det betyder att jag fanimig ska bli ännu snyggare och vältränad!
    Ikväll blir det tröstentrecote med bea och blomkål! Och en glas jävlarannamma!
    Tröstkramar!
  • Sigrid

Idag var jag och hämtade ut ett paket med saker jag beställt... alltid lika kul. Jag köpte bl.a. mandelmjöl, kokosnötsmjöl och bake pro. Det är första gången jag köpt bake pro någon som har ett bra recept med det?

• Sigrid

Usch, jag sover så dåligt. Egentligen tror jag inte att det har med kosten att göra men tänkte ändå höra med er om fler sover dåligt? Jag har svårt att somna och sen vaknar jag flera gånger per natt och har svårt att somna om.

Det har varit rätt rörigt på jobbet en längre period så jag misstänker att det har med det att göra. Sen har jag haft vadkramper, men de har gett med sig och jag sover ändå dåligt.

Tur att jag är mätt i alla fall.
    (måste ju se det positiva)

LCHF till vardag och fest - vardagfest.blogspot.com
  • Sigrid

Jag vill bara önska er en fortsatt trevlig helg! Jag har just ätit jättegod biff med bearnaissås och sallad. Ett glas rött vin blev det till också. Nu laddar jag inför imorgon då det blir en massa julmusik, levande ljus och julbak.

• Sigrid

Trevlig första advent!

Idag blev det provsmakning av mina LCHF-julsmåkakor. Jag hade bakat kokostoppar och pepparkakor.
    Sonen började gråta när han provsmakade. Han hade sett fram emot gofika och tyckte inte alls om mina osöta bakverk. Stackarn! Tur att jag hade lite vanliga lussekatter också som han kunde ta istället.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**