• Sigrid

**Den stora feta LCHF-tråden**

standby skrev 2012-02-02 10:51:41 följande:
    Pysillium är bra mkt billigare också, iaf där jag handlar.
    Precis, det är billigare där jag handlar också.
    LCHF till vardag och fest - vardagfest.blogspot.com
  • Sigrid
    Lady Maria skrev 2012-02-02 12:02:26 följande:
    Hur kokar ni era ägg? Kastrull eller äggkokare? Vad är enklast och ger minst disk?

Jag använder en äggkokare. Helt suveränt smidigt. Aldrig sönderkokta ägg mer. Jag är helnöjd, även om jag har en äggkokare som säkert snart går i pension... den är jättegammal.
  • Sigrid
    Milliemolly skrev 2012-02-04 10:08:39 följande:
    Viktig fråga! Kan jag hitta fiberhusk och mandelmjöl på t ex Ica maxi? Så sugen på plättar just nu! Ps. Började med lchf igen efter en period av allt: - 1,6 efter 3 dagar så gött

Fiberhusk finns på Ica. Vissa affärer har mandelmjöl... om inte så kan jag rekommendera att köpa en mandelkvarn (finns i de flesta stora mataffärer) och mala egna mandlar.
  • Sigrid
    Ramborg Persdotter skrev 2012-02-06 13:26:40 följande:
    Är det någon mer som har märkt att håret växer långsammare/sämre?

Upplever att jag tappar mycket huvudhår, det växer inte lika fort och inte håret på ben och under armar heller. ...ja, på kroppen är det väl ok, men vill inte bli tunnhårig på huvudet. Är ju nöjd med mitt tjocka och långa hår. Är inne på månad sju med LCHF.
    35an skrev 2012-02-06 13:52:05 följande:
    Ja jag har blivit mer tunnhårig av den korta tiden jag käkade denna kost. Märkte det direkt. INGE kul alls
    Jag har själv inte varit med om det (tappar i och för sig mängder med hår, men det gjorde jag redan innan denna kost). Men jag har läst om andra som tappade mycket hår och sen började håret om och fick bättre kvalitet. Vet inte om det gäller alla som tappar hår, men man kan ju hoppas. 

• Sigrid
    organa skrev 2012-02-10 15:32:17 följande:
    Vad äter ni till middag ikväll? :) inspiration!

Saffransfisk och broccoli blir det här ikväll.
  • Sigrid

Någon mer som tycker att matkontot blivit högre med LCHF?
    Jag tycker egentligen inte att vi äter mer än tidigare, men pasta, bröd och socker är tyvärr betydligt billigare ägg, kött och osockrade råvaror. Jag försöker handla på rea men tycker ändå att det drar iväg i pris.

• Sigrid
    Trolla75 skrev 2012-02-14 22:03:07 följande:
    Men man använder inte alls lika stor mängd sukrin som socker... Men visst är det dyrare!
    Sedan jag började med LCHF har matkontot fördubblats...
    Ahh, såg att jag inte var ensam om att matkontot blivit högre.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**