**Den stora feta LCHF-tråden**
Vad ska ni äta i helgen?
Jag tror vi ska äta kött, sallad, bearnaise en dag... men sen står det still i hjärnan och inköpslistan ska skrivas idag. Hjälp mig med förslag!
Vad ska ni äta i helgen?
Jag tror vi ska äta kött, sallad, bearnaise en dag... men sen står det still i hjärnan och inköpslistan ska skrivas idag. Hjälp mig med förslag!
Någon som har ett gott recept på LCHF-ostkaka (snabbvarianten som man kan göra på keso)?
Vet att jag frågat förut, men tror inte att jag fick något svar då. Så jag testar igen.
Om man äter "strikt" LCHF, vad menas med det?
Någon som gjort egen osötad senap? Jag tar tacksamt emot recept i så fall.
Ni som haft/har problem med vadkramper, hur länge har det hållt i sig för er?
Jag äter magnesium men kan ändå vakna på nätterna av att det gör JÄTTEont. Har ätit LCHF sendan mitten av augusti och började känna av vaderna ungefär samtidigt. Börjar tröttna på det nu.
Efter två dagar med en hel del kolhydrater är min mage uppblåst som en ballong. Nu ska det bli så skönt att komma in i gamla vanor igen.
Hoppas att ni har haft en god jul! Jag har ätit en hel del saker jag normalt sett inte äter men ändå ganska kontrollerat jämfört med tidigare jular så jag känner mig nöjd (förutom min ballongmage då...).
Ha det gott!
Jag har ätit en skiva vörtbröd... åh, vad gott det var. LCHF-bröd i all ära (har blivit en del sådant under julen med julskinka på) kan inte riktigt mäta sig mot vetemjölsbröd... tyvärr!
Jag har också ätit tomtegröt, så gott.
Jag är också svullen men mår inte illa.
Har ni tips på LCHF-tapas?
Det är nämligen det som ska lagas till nyår hos oss. Tar tacksamt emot alla tips. Detta har jag kommit på hitills:
* Baconlindade daddlar
* Ugnsbakad haloumi och fetaost
* Oliver
* Västerbottenchips med creme frache och röd rom
* Blandade nötter
Någon efterrätt kanske? Pannacotta är jag sugen på. Ska google lite efter recept.