**Den stora feta LCHF-tråden**
Har läst att det ska finnas filmjölk med 10%-fetthalt. Vart hittar man det, i vanliga mataffärer eller i specialaffärer? Vilket märke är det på den filmjölken?
Har läst att det ska finnas filmjölk med 10%-fetthalt. Vart hittar man det, i vanliga mataffärer eller i specialaffärer? Vilket märke är det på den filmjölken?
Finns det någon bra websida med lista över innehållet i olika produkter? (ex. kolhydrater, protein och fett)
Jag vet att det finns en recepttråd, men jag skulle tycka att det var kul med en "LCHF-det här äter jag idag"-tråd, där man skriver in den man äter till frukost, lunch och middag samt mellis. Och alla recept som efterfrågas kan läggas in i recepttråden.
Jag blir så inspirerad när jag läser vad andra äter och känner att det skulle vara kul att ha era måltidsförslag samlade. Vad tycker ni?
Jag är rätt ny på LCHF så därför är all inspiration kul att få.
Hej på er!
Tänkte hänga på er från och med nästa vecka. Har en kompis som kör LCHF och mår bättre än någonsin!
Är sugen som skam att gå ner alla de där extra kilona som hängt kvar sen senaste barnet föddes. Tyvärr är jag en kolhydrats-junkie, älskar bröd i alla former så ni som har recept på LCHF tillåtet bröd får gärna komma med tips
Är det fler än jag som inte kommer in på lchfrecept.com? Får inte upp några bilder och det går itne att klicka sig vidare på sidan.
Jag fick inte tag i smör igår och det var knapert på vispgräddhyllan igår. Kul att se att trenden vänder. Vore roligt om Sverige kan vara i täten.
Tyvärr ligger nog mycket av rekommendationer och forskning i händerna på de som har pengar och som vill tjäna pengar på det (hjärtmedicinföretag t.ex.). Jag är glad att jag läst (är nästan klar med boken) boken för det har fått mig att tänka till och jag ska absolut rekommendera den till nära och kära.