**Den stora feta LCHF-tråden**
Någon som har "LCHF Husmanskost"? Vad gillar ni den?
Jag är sugen på att köpa den, men vill höra mig för innan om den är bra.
Någon som har "LCHF Husmanskost"? Vad gillar ni den?
Jag är sugen på att köpa den, men vill höra mig för innan om den är bra.
Måste tipsa om denna pizzadeg gjord på mandelmjöl:
http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/lc-lchf-pizza-2/
Vi åt pizza med tomatsås, fetaost, svarta oliver, rödlök och ost igår kväll. Den blev jättegod. Så god att jag åt alldeles för mycket...
Ett bra alternativ om man vill lyxa till det med pizza utan vetemjöl.
Ni som haft vadkramper och tagit magnesiumtillskott. Hur lång tid tog det innan kramperna försvann?
Jag brukar göra mitt eget jordnötssmör med 5 dl salta jordnötter lr naturella och 2 msk rapsolja.. Blir hur gott som helst och betydligt billigare :) I med allt i mixern bara och kör! :)
Jag är en småätare och tyvärr en vanemänniska. Älskar LCHF-mat för den håller mig mätt länge och tankarna på att äta saker är inte lika starka som tidigare, framför allt när jag är på jobbet, men... när jag är hemma kommer vanemänniskan in och vill att jag ska ha något i munnen HELA TIDEN. Tack och lov har valt bra saker att stoppa i mig (som nötter, skink- och ostrullar) men hur bryter man ett sådant mönster? Hur slutar man småäta? Jag är ju inte hungrig så det beror inte på det... jag kan vara proppmätt och ändå SKA jag ha något och knapra på. Blir galen på mig själv.
Var hos mina föräldrar i helgen och mamma som var lite osäker på vad vi åt hade bett mig skicka en inköpslista till henne så jag och min man fixade maten när vi var där. Däremot ville hon gärna bjuda på fika och jag var inte alls var sugen men tog ändå för att vara lite "snäll". Vid ett tillfälle tog jag en lite sockerkaksbit med äpplen i och vid det andra tillfället tog jag en liten småkaka. Det som slog mig var att småkakan inte var god. Jag hade trott att jag skulle kasta mig över kakfatet efter en tugga, men jag tyckte att den smakade konstigt och sött. Däremot är sockerkakan med äpple i minn favorit så den hade jag gärna tagit mer av, men lyckades hindra mig själv från det.
Tack och lov fick jag inget extra sockersug efter dessa fikan i alla fall.