• Postis

**Den stora feta LCHF-tråden**

Idag blev en konstig matdag. Vaknade vid 5-snåret med hemska smärtor i gissningsvis ena äggstocken. Eftersom inget fick smärtan att försvinna så åkte vi in till sjukhuset vid 9. Väl där så började jag känna mig bättre (så typiskt! ) så jag åt två skivor lowcarb-bröd utan pålägg (orkade inte fixa det när jag hade så ont innan vi åkte). Var kvar på sjukhuset i drygt 4 timmar och då hade jag nästan hungrat ihjäl så medan jag väntade på att sambon skulle komma och hämta mig så gick jag till sjukhuskiosken. Fanns inget vettigt alls att köpa där. Tog en 70%:ig chokladkaka och råkade dra i mig nästan halva i ett nafs... Sambon och barnen hade varit hos hans föräldrar under tiden och hade med sig två kokta ägg, lite gurka och tomat samt fetaost till mig. Nu ska jag ta en kopp te och sedan börja med middagen. Blir kyckling bonna sera från MåBras LCHF-receptbok. Hittade för övrigt ett recept på fetaostfyllda auberginerullar i en tidning, det måste prövas!  

• Postis
    Ellaria skrev 2012-07-15 15:41:36 följande:
    Men whaaat? Var hemifrån hela helgen och med sällskapet blev det rätt mycket carbs... Åt hamburgare med bröd, pizza, drack öl och vitt vin... och kommer hem och har gått ner 1 kg sen förra veckan? Blev mycket carbs i veckan också (jävla mörk choklad med kokos, alldeles för god) och mycket cashewnötter (långt över en näve...). Chockade jag kroppen lite? 78.6 på vågen, ramlade nästan av. Förberedde mig på att vara över 80 kg igen men det här är ju bara konstigt.
    Så har det blivit för mig med några gånger, har ingen aning om varför Obestämd Men det är bara att tacka och ta emot!
  • Postis
    Krambjörn skrev 2012-07-15 17:43:59 följande:
    Fy farao vad stolt jag känner mig idag. Trots jag kände av min panikångest lite grann idag och dessutom haft det hela natten så sket jag i det och var ute på en snabb 8 km cykling idag och trotsade paniken
    Kanske låter löjligt i era öron men för MIG så är detta verkligen ett noll till mig mot paniken

Nu väntar jag bara på min ugnsbakade lax mums vad gott det skall bli    
    Härligt, jag förstår din lycka, det är verkligen en seger! Skål
  • Postis
    spökplumpen skrev 2012-07-16 11:22:19 följande:
    Jag äter 4 gånger om dagen, det får jag bäst resultat med. Äter frukost, lunch, middag och kvällsfika.
    Så gör jag också. Plus te med lite kokosfett i däremellan.

Fy vad jag är plufsig om magen idag. Och ca 4 kg upp på vågen sedan en månad. :-/ Magplufset kommer till största delen från gårdagens magvärk och chokladfrosseri och viktuppgången pga lite för mycket fusk sedan midsommar. På ett sätt längtar jag lite till hösten när allt blir som vanligt igen.

Grattis Ollebulle!!! Skål
  • Postis

Kul att höra att det går bra för dig Maskinisten och grattis till alla er som gått ner i vikt! {#emotions_dlg.flower}

• Postis
    Happymom skrev 2012-07-18 14:14:33 följande:
    Uppe på 76 kg igen! Vad är det här?! Min kropp verkar ha fastnat där och nej, det är inte min normalvikt. Det är både alldeles för högt BMI samt att jag ser lverviktig ut. Grr!

Jag kör stenhård LCHF och har dragit ner kcal. Jag har provat att låta bli att räkna, provat öka på kh, provat öka på kcal, provat träna mer. Ingenting hjälper! Jag kan gå ner tillfälligt någon dag efter ett hårt träningspass, men sen är jag tillbaka på 76 kg. Blir galen! Har vägt däromkring i 2 månader nu! Hade trott jag skulle vara under 70-strecket nu Och jag som hade sett fram emot att vara fin i bikini på vår utomlandsresa. Kan jag ju glömma nu

Hur lång tid har du gett varje förändring? Minst en vecka anser jag att man ska testa en ny metod innan man utvärderar.
  • Postis

Idag är jag lite förvånad. Vi var på glasscafé och jag var inte det minsta sugen att äta glass. Hade med mitt favoritte, kokosfett samt en liten LCHF-muffin och var helt nöjd med det Trodde jag skulle vara sugen på mjukglass (och då hade jag köpt det) men det var jag inte. Skönt! Däremot har jag varit väldigt hungrig under senare delen av dagen trots att jag ätit som vanligt, så det råkade slinka ner lite mörk choklad. Men vissa dagar är jag hungrigare än andra så jag hoppas att det är lugnare på den fronten imorgon.

• Postis

Shit vad jag har varit hungrig de senaste dagarna :-/ Vet att det varit såhär tidigare också vid något tillfälle så jag hoppas att det snart går över. Är iallafall inte sötesugen -det är ju skönt iallafall 

• Postis
    Loreena skrev 2012-07-20 20:32:11 följande:
    För 6 dagar sedan fick vi äntligen vår andre son. :) Det känns så skönt att vara hemma från BB och kunna äta riktig mat! LCHF för mig är en förutsättning för att jag ska orka med tillvaron just nu. Om jag börjar dagen med en rejäl omelett så klarar jag bättre dagens utmaningar och att jag inte alltid hinner äta pga amningen.
    Grattis!!! {#emotions_dlg.flower} Baby Nalle
  • Postis
    Glass skrev 2012-07-20 18:39:41 följande:
    Jag tycker att du ska äta då. Jag tror att hungern är ett sätt för kroppen att kolla om den fortfarande får mat om den vill ha det, så ge den mat så att den blir trygg och släpper ifrån sig mer fett
    Ja, det tror jag också egentligen, men det tar emot att äta mer än vanligt eftersom jag vill gå ner det jag gick upp efter midsommar.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**