**Den stora feta LCHF-tråden**
Kasihi - i Kostdoktorns bok, Matrevolutionen, står en hel del kring detta med kolesterol (och statiner) som är mkt läsvärt.
Kasihi - i Kostdoktorns bok, Matrevolutionen, står en hel del kring detta med kolesterol (och statiner) som är mkt läsvärt.
Bra jobbat maskinisten! Inte många som orkar ta sig för ngt som de är skeptiska mot, i synnerhet inte under så lång tid som du gjort.
Grattis till ett bättre mående.
(själv tycker jag det är skönt att med lchf slippa det dåliga samvetet jag tidigare haft över att jag ätit så lite frukt )
Idag har jag och min man 10-årig bröllopsdag. Imorgon ska det firas med ngt ovanligt. En eftermiddag/kväll/natt/morgon på hotell bara vi! Händer typ aldrig då vi har tre barn och sällan barnvakt.
Det ingår afternoon tea, middag, frukost.
Jag kommer kanske inte gå all-in utan försöka äta det som bjuds men hålla LCHF-tänker i bakhuvudet. Borde väl inte förstöra min annars rätt strikta LCHF-livshållning som pågått utan större avsteg sedan nyår?
Kan ju trösta mig/peppa mig med att jag väger något MINDRE nu ön för 10 år sedan, trots tre barn :)
Mmmm... Firandet av 10-åriga bröllopsdagen är toppen. Afternoon-tea ej lchf men middagen jättebra! Potatiskaka t huvudrätt, chokladmousse t efterrätt annars lchf rakt igenom!
Martina 76 - skicka över lite styrka till mig tack, jag är en riktig klenis :D
Har iaf kommit igång med att träna och jogga, alltid något.
Mitt nästa projekt är att börja träna på gym, måste se till att boka en instruktör det var så längesedan att jag glömt vad man ska tänka på.
Tips: 100 g paranötter, Coops eget märke typ 13/14:- påse. Jättegoda och bara 3 g kh/100 g.
Jag har gjort avsteg tidigare utan att känna ngr alls. Nu när jag var iväg på hotell och gjorde större avsteg både em, kväll och följande frukost så fick jag lite ont i magen.
Igår kväll var min mage helt svullen och jag insåg att så var den rätt så ofta tidigare men ALDRIG med LCHF.
Bort med svullen mage och back in track idag!
Konstigt nog sprang jag mina bästa 5 km någonsin igår efter all eländig mat. Och efter allt vin :). Kanske var det dåliga samvetet över rostad macka med ost och marmelad som drev mig :D
Appropå pecannötter, de från Nutisal, svart liten påse, är lite saltade och GRYMT goda.
Jag skulle gärna vilja ha några synpunkter på "net-carb"-beräkningarna som finns på vissa produkter (tex Atkins-bars). Dvs kolhydratinnehåll minus sockeralkoholer.
Vet att kostdoktorn inte ger mkt för sådana produkter men vad tycker ni?
Tack Gladskit för bra svar ang sockeralkoholer!
Jag har kört sen 2/1, gått ner 13,5. Vill ner 4 till.