**Den stora feta LCHF-tråden**
Såg både mandel- kokos- och hasselnötsmjöl på mitt ICA Kvantum!
Bra av dem att ta in.
Funderar dock om kokosmjöl verkligen är samma som kokosnötsmjöl?
Såg både mandel- kokos- och hasselnötsmjöl på mitt ICA Kvantum!
Bra av dem att ta in.
Funderar dock om kokosmjöl verkligen är samma som kokosnötsmjöl?
Efter dryga 8 månader med LCHF har jag en oväntat bra vilopuls, bra BMI, bra kondition och bra blodfetter!
Nu är inte 8 månader jättelänge men totalt hälsofarlig verkar inte denna kost vara va? ;)
Om man skulle äta skräp i 8 månader skulle ju det iaf ha slagit igenom på värdena, ni har väl sett "Supersize me"?
Martina - vore ju mkt intressant att se hur det ligger till efter ytterligare ett år.
Min husläkare (inte där jag gjorde hälsokoll) rek "nordisk kost" dvs medelhavskost samt alla mejeriprodukter i lätt-variant, zzzzz...
Kostdoktorn lär ju vara hyfsat idiotförklarad bland många av sina kollegor. Jag tycker han är jättebra! Konkreta råd och ett rätt så avslappnat förhållningssätt.
Sagalin, njurfunktionen kanske. Mkt protein
Bra jobbat Lokes mammi!
Paleo låter vettigt Martina. Jag är dock för hooked på ost mm för att gå på det nu. Laddar för tjejmilen nu och vill inte mecka med maten ännu. Eller så är det en för mig "godkänd" ursäkt för att jag är lite slö med matlagning och tycker det känns lite trist utan mejerier ;)
En mil på under timmen! Hade jag ALDRIG ALDRIG trott för ett halvår sedan att min kropp någonsin skulle klara, jag som aldrig sprungit tidigare.
Lchf + träning + jag
För min del tror jag suget på kvällen är mkt psykologiskt, gammal van helt enkelt.
Sen kan jag lätt tillåta mig själv lite 86 % choklad eller mandlar för jag känner mig alltid värd det varje dag jag låter bli andra, mer onyttiga, laster. *ngt dålig karaktär*
Hur som har jag trots choklad och mandlar gått ner till sund vikt och kommit igång ordentligt med träning.
Så onödigt, och olikt mig. Tryckte en havreboll så där bara.
Får skylla på förtvivlan över att jag verkar ha smittats med barnens halsont :(. Hoppas d går över snart, TjejMilen på lördag.
Jag blir så irriterad på mig själv när jag äter sånt skit, var ute särskilt gott heller!