• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har lite drygt 5 kg kvar och det har gått extremt segt i ngr månader.
    Har dock börjat jogga 1,5 mil per vecka mot tidigare noll så jag känner mig iaf mer aktiv och stark.
    Suger i mig inspiration till att orka fakira jag med. Är lite för förtjust i min grädde i te och mina salta mandlar dock :)

• standby

Jippie! Under 70 kg för första gången sen 2007/2006 någon gång! Äntligen.

Ett par dagar innan mens kan jag gå upp upp till 2 kg. Tog ett tag innan jag såg mönstret och förstod vd det berodde på att jag då och då plötsligt la på mig trots att jag "skött" mig.
    Försvinner på ca en vecka eller lite mindre.

• standby

Martina 76, du inspirerar! Tack!
    Sprungit milen idag för första gången i mitt liv. Utan att vara hel-död efter också.
    För ngr månader sedan hade jag ALDRIG sprungit längre än 3 km.
    Kände mig laddad efter min härliga lunch, en mozzarella och lite Cola Zero :D Snacka nöd-lunch men det fanns inte mkt till buds. Gott iaf och mätt blev jag.

• standby

Imorgon ska jag på hälsokoll genom jobbet. Ska bli spännande att höra vad ssk säger om min kost :)
    Även nyfiken på hur mina blodfetter ser ut.

• standby

Fick mkt bra omdöme på min hälsokoll idag. Ingen kommentar alls om kosten mer än frågan om jag äter regelbundet. Nu bara väntan på blodproverna där blodfetterna känns mest intressant.
    Ett stort + till ssk som, när jag hissade upp klänningen så hon skulle kunna ta midjemått, sa "oj, det syns ju verkligen inte att du har fått tre barn"

• standby

Och hur gott var inte detta då! Fick recept av en kollega, kommer från en bok som skrivits av damen som rekommenderar att äta efter blodgrupp, minns ej hennes namn Cool

Ugnen, 225 C, 15 minuter (håll koll, jag tog lite kortare)

2 ägg
    3 dl riven ost, gärna Västerbotten
    1 msk majonäs
    2 msk keso
    1½ tsk bakpulver
    5 dl blandade frön (jag tog sesam, lin, pumpa och solros)

Blanda ihop allt, smeta ut till en jämn platta på bakplåtspapper, grädda.

Ätes med fördel lite varm, med massor av Bregott på mmmmm....                

• standby

Alltså, jag vill ju inte önska mig sjuk, men LITE dålig skulle jag vilja att jag kände mig vid snabba-kh-intag Tungan ute. Iofs, när jag för första gången på över 7 månader carbade loss rätt friskt för att vara mig (firade 10-årig bröllopsdag på hotell, afternoon tea, middag, vin, hotellfrukost) blev jag svullen i magen på kvällen.
    Jag känner aldrig av ngt illamående, kallsvettning osv vid kh-intag. 

• standby

Loreena, jag vet hur det är att ha barn i de där åldrarna.
    Stressa inte över lchf nu, låt det pausa lite tills vardagsrutiner sätter sig, brukar ju bli bättre när bebis blir lite större.
    Att trilla dit på sånt som knäcke och frukt låter ju ändå inte helt åt skogen.

• standby

Martina 76 - ok fettprocent för en vanlig dödlig, va är det tycker du? Jag jobbar för att minska min % men d går seeeegt.
    Lite OT kanske :-O

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**