• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

Teskedsmamman skrev 2011-05-12 14:31:05 följande:
    Jag såg någongång på tv hur någon gjorde ostsnacks... man skär kuber av ost, lägger dem på en tallrik, på med favoritkryddan typ timjan, mejram, basilika osv alltså gröna kryddor, in i micron tills osten har smält och så har man ostchips typ...
    låter mums!
  • Bordeaux
    yena89 skrev 2011-05-12 14:51:59 följande:
    Jag och kompisen åt förresten pizza för nån dag sen :(
    Har aldrig ångrat en pizza så mkt som denna. Vi tänkte inte lägga mkt pengar på det och räknade mennär hon kom med pizzorna blev det typ 70kr dyrare och jag fattar inte vrf.
    Sen vart den sjukt äcklig och dom hade inte på nån vitlökssås vilket skulle vart på!
    Nä aldrig mer pizza från en vanlig pizzeria. Ska jag beställa därifrån blire deras hamburgare för dom gör egna. Pizza fåre bli på biteline isf men american pan pizza. Det är gott och man njuter. Men den pizzan tvingade jag ner för jag inte ville slösa på pengarna. Hade dock tur och har itne gått upp.

Sen tror jag att jag misstolkat min kropp helt. Jag tror det är mensen nu, inte nånÄL-blödning. Det råkar nog bara vara så att jag inte kände min ÄL denna månad och så trodde jag det var ÄL när det stack till lite häromdan.
    Hoppas det är så :P
    Jag hoppas på det bästa för dig.
  • Bordeaux
    ixi skrev 2011-05-12 16:59:20 följande:
    Halloj tjejer! (för vi är väl mest tjejer här va?)

Jag har ätit lchf snart två veckor nu, tycker det går jättebra. Vissa dagar är jag inte alls hungrig, andra äter jag mer, men så är det ju även när jag äter kolisar.

MEN: jag tappade bort det braiga bounty-receptet nån la ut/länkade till! Gråter på den sidan fanns det även ett recept på kokosbollar, jag tror det var en blogg om jag inte minns fel...är det nån som vet va jag menar och vill länka?
    Jag är så himla sugen på kokosbollar! (om nån har ett bra recept är jag tacksam!)

TACK på förhand
    jag gjorde efter det här receptet
    www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx

Tror Helene har recept i sin blogg som jag inte kan adressen till. I trådstarten finns det en länk till en recepttråd, kolla där. Annars googla
  • Bordeaux
    yena89 skrev 2011-05-12 17:27:29 följande:
    Nån som vet om rökning påverkar LCHF negativt? Förutom att det är dåligt för kroppen? x)
    Är ju trots allt ett gift med och tänkte om det har liknande effekt som alkohol? Fast det borde det ju inte egentligen men bara tänkte?

Ananr är det en depp dag...vart glad imorse. Städa lite och fick bli av med matta och lampor jag hade kagt ut på blocket så rummet ser mkt ljusere ut utan den där svarta äckliga mattan.
    Men sen bara slog det över :(
    Och jag lekte med tankar att gå tillbaka till soppa med ris...har ingen matlust men ska trycka i mig kycklingsoppan som är kvar i kylen sen förrgår. Gubben är borta men ska bara va borta en vecka så inte så farligt.
    Men jag får ångest över att bli sårad igen. Även fast jag lugnat mig och insett att jag inte har starka känslor för han ännu så är jag skiträdd att han ska gå o skaffa sig en tjej fast han säger han inte vill ha förhållande. Det brukar bli så när ja träffar nån. Min enda tröst är att jag får börja jobba snart och tänka på annat och inte sitta och ruttna på mitt rum 24/7...pengar får man en månad i efterskott så dom första pengarna trillar inte in förrn slutet av juli...tur man har hyresfria månader så hyran ska betalas sista juli igen...
    Sen ligger det massa skräp (alltså itne skräp utan kartonger och påsar med saker jag inte använt senaste månaderna så får ta o rensa ut lite så kanske det känns bättre. Och fixa förrådsnycker så man blir av med alla flyttkartonger i köket så man kan sitta där och plugga eller nåt...

NÄ USCHA! Kände att jag ville skriva av mig...
    Känner även att jag vill ringa och beställa en pizza...inte för jag är hungrig men bara för jag vill trycka i mig och trösta mig med nåt...och ner till ica och köpa en stor bytta glass och massa chips vill jag också :(
    Du mosade ju i dig en äcklig pizza härom dagen för att ekonomen inom dig var för snål för att slänga den. Vill du verkligen trycka i dig en ÄCKLIG DYR pizza? Du kommer bara må värre efteråt.
    Oror dig inte för gubben och om det kommer leda någonstans eller om han hittar någon annan. Bättre att orora sig och nojja när något hänt än innan
    Du kan ju göra jättegod glass själv, grädde, ägg, sötningsmedel om man vill och vaniljstång.
    I värsta fall kan jag göra en hejjaramsa åt dig
  • Bordeaux
    Mandel skrev 2011-05-12 21:10:20 följande:
    Igår bröt jag makens "bakförbud" som han belade mig med i helgen.
    Det blev en rabarberpaj och en rabarberkaka igår. Idag råkade det bli småkakor med "rabarbersylt" på, 2 rabarberpajer, en omgång chokladbollar och så en sats rabarbermuffins. Inget enligt LCHF.
    Vem ska äta allt? Får nog skicka med de anställda i morgon. Eller åka på en liten eftermiddagsturné runt om i kommunen där de jobbar och ge dem en liten fikapåse

Jag vill till VM i plöjning som är här i närheten i morgon, men se dit ville inte äldsta sonen alls åka!?!
    Jag som har räknat med detta länge. I flera månader. Jag och barnen skulle göra något kul, kanske att han kunde slutat skolan lite tidigare. Och så vill han inte...
    Har ni rabarber i trädgården kanske
    Bli kompis med en pensionär och smuggla in kakorka på ett boende och berätta sen hur det gick
    Du kan inte bestämma över sonen?
  • Bordeaux
    helene306 skrev 2011-05-12 21:32:28 följande:
    Klart jag tror på dig! Du har viljan att förändra. Och det kommer du göra igen.
    yena89 skrev 2011-05-12 19:44:06 följande:
    Nä jag vet att det bara blir värre av o oroa sig :( Och jag försöker ju tänka positivt. Och går det åt skogen ja då gör det väl det. Visst vi har kul ihop och jag vet att han inte bara är ute efter sex annars skulle han inte gå på bio med mig och handla på IKEA med mig (vilket jag älskar, jag vill nästan ta hans hand men det går ju såklart inte hehe Skäms) men jag vet att jag känner mer än han även fast jag itne är direkt kär nu. Han har precis som jag aldrig haft ett lyckat förhållande typ. Alla tjejer varit otrogna så jag borde mest ta det som det kommer. Njuta av tiden med han men inte lämna ut mig alltför mkt förrn jag vet att även han börjar känna mer :)
     Nästa gång du vill ta hans hand, våga göra det. Han kanske tänker samma som du men vågar inte av samma rädsla som du. Ge dig hän om du vill och känner för det. Man vet aldrig förän man har testat När jag gav upp och föll handlöst för maken sket jag i allt och alla runtomkring. Vi dansade sista dansen på Harrys och det fullkomligt vibrerade mellan oss men jag vågade inte ta steget. Sen släppte jag spärren. Satans! Den kyssen minns jag än idag med ett pirr i tån

Jag är arg på mig själv. Eller sur. Jag träffade mammorna i föräldrarådsgruppen för att planera en träff. En räksallad åkte ner och det är helt ok. Sen stängde caféet och vi letade upp ett nytt. Alla skulle ha fika och jag "föll" för grupptrycket. På en kladdkaka. Så jävla lamt! Det enda som var gott var faktiskt den vispade grädden. Jag får nog fanken be om enbart det nästa gång.
    Vispgrädde med lite pudrad kakao på eller en >70% chokladbit på sidan om. Mer behövs ju inte.
  • Bordeaux
    Mandel skrev 2011-05-12 21:46:24 följande:
    Nja, får väl göda de anställa.

Maken kallade mig för "feeder" i helgen...
    Jag tvingar inte honom att äta någonting. Snarare så att jag skäller på honom för vad han äter upp.
    Köper jag hem godis så är det han som äter upp det. Även barnens godis som de fått. Ett paket kex som jag tänkt att vi ska ha när barnens lekkompisar kommer och hälsar på äter han också upp. Köper jag någon extra god (dyr) yoghurt som barnen ska få på helgen så äter maken upp den en vardagskväll/natt.
    Han har till och med minus i karraktär...
    Jag gömmer godis runt om i huset för att få ha det ifred. Ska man behöva göra det för en vuxen karl?
    Jag är gift men en som är likadan. Jag får iof ha choklad ifred om jag är otroligt tydligt med när var hur jag ska äta den(låter sjukt jag vet) Eller om jag köper hem något han inte gillar, fast ibland petar han i sig det med.
  • Bordeaux
    helene306 skrev 2011-05-12 21:51:35 följande:
    Jag gjorde det men har glömt ... Har för mig att de jag gjorde landade på runt 1 g/bounty.
    Jag fick ut 30st av kokossmeten fick använda en kaka plus 2 extrabitar till chokladen. Då borde jag ha mindre än 1g/bounty eller hmm?
  • Bordeaux
    yena89 skrev 2011-05-12 21:55:12 följande:
    Hela min sats hamnar iaf på 17g så även om man slurpar i sig hela, vilket man knappast orkar, så är det nog inge farligt ^^
    Korkad fråg kanske men är det med chokladen? det låter så lite
  • Bordeaux
    Linda1976 skrev 2011-05-12 22:02:15 följande:
    Jag vet inte riktigt hur många det blev.... Men jag åt några stora skedar av smeten när den stod på kylning. men de klara bountysarna är väl ca 2*3 cm ungefär. Vi tog 50/50 av Lindts 90 och 70...
    Jag tog iskubsformen till några 13st sen blev det mozartkulornas storlek, det var nog därför jag fick många. Nästa gång ska jag göra större så det blir mindre choklad blir så torrt. Lindts 90%. vad innehåller den för kolisar/100g?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**