• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ska nog intala mig att det är 3g kolisar/bit så jag inte moffar i mig dets om är kvar på engång

• Bordeaux
    Denebola skrev 2011-05-13 14:45:17 följande:
    Nu när vi ändå snackar kokos, har ni tänkt på att kokosnöt är ett sjukt bra snacks/godis? Jag älskar att sitta och äta färsk kokosnöt Brukar göra det på sommaren ibland. Men det är lite spännande att försöka öppna dem när man inte har en såg
    Nä fy usch jag blir lite Kräks av att äta en halv färsk kokosnät direkt ur nöten. Maken gillar det han är konstig, han äter avocado på samma sätt dela och sen äta direkt med sked.
    1/8 kokosnöt är max för mig.
  • Bordeaux
    Denebola skrev 2011-05-13 14:52:45 följande:
    Du måste väl inte äta hela (halva) på en gång? Det är bara att förvara resten i en påse i kylen.
    Njae egentligen inte men det blir dåliga ganska snabbt och min man kastar lystna blickar efter min halväta kokosnöt. Det är inte helt otroligt att den försvinner under mystiska omständigheter när jag vänder ryggen till
  • Bordeaux
    Kaya skrev 2011-05-13 15:05:33 följande:
    Konstig!!!??? Äta avocado direkt med sked???!!! Helt normalt om du frågar mig! *dreglar*

Med lite örtsalt på... aaahhh

K
    Nej man lägger ju upp på assiett med lite räkor, gräddfil och dill. Jag blev så förvånad första gången för jag var sjuk och han skulle ta hand om mig så han köpte hem avocados för de är rika på järn. Sen gav han mig halva och en sked. Jag tittade länge på honom och undrade om det var allt, och det var det.
    Fast det är ganska praktiskt blir han hungrig eller sugen på något kan jag slänga åt honom en avocado
  • Bordeaux
    Maddisen80 skrev 2011-05-13 15:27:31 följande:
    Jag tycker att avakado och lime blandat är så gott till lax ska nog ha lax imorgon blev sugen på fisk nu :)
    Det låter ju fräscht med lax, avocado och lime.
    Jag ska pallra mig iväg till affären snart och handla något annat än kalkon.
  • Bordeaux
    Maddisen80 skrev 2011-05-13 15:33:19 följande:
    Jag är så less på köttfärs så tänkte ha lax nu de är ganska billigt
    Här är lax asdyrt förutom på ikea, men dit är det långt
    Vi var där för ett tag sen och köpte grejer så då passade jag på att köpa hem ganska mycket lax för att ha i frysen. Kanske ska plocka fram lite lax och köpa avocado, creme fraiche och lime och ha till kvällsmat. Det är ju en väldigt bra idé. Kanske lite smörstekt spenat till.
    Tack för tipset!
  • Bordeaux
    Maddisen80 skrev 2011-05-13 15:38:07 följande:
    jag köper laxfile i frysen 4 st för 49 kr  min sambo äter inte fisk så får ha den maten för mig själv Varsegod för tipset :=)
    Jag bor ju utomlands i schweiz som inte har någon kust och troligtvis inga egna fiskare. För två laxfiléer får man betala ca 70kr. Kalkonfile/schnitzel är billigast ca 100kr/kg, gris och ko är väldigt dyyyyyrt. Jag hoppas att maken klarar av allt pappersarbete så han får börja jaga snart så kan vi fylla vår lilla frys med gratis hjort eller vad som kan tänkas finnas i skogen
  • Bordeaux
    fredrikjon82 skrev 2011-05-13 15:39:35 följande:
    lättaste sättet att gå ner i vikt är med hjälp av bantningspreparat
    Visst är det så och alla som äter lchf gör det inte för att gå ner i vikt.
  • Bordeaux
    Nallebjörnis skrev 2011-05-13 15:48:30 följande:
    Äntligen har ja orkat baka sesambrödet! Har ju gjort dte förut men inte riktigt haft ork på sistonde.. så nu blev det en 4 dubbelsats men jag gör ju aldrig lika.. dena gång hade jag i sesamfrön,pumpakärnor,linfrön och solroskärnor.
    Härligt härligt!!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**