• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nallebjörnis skrev 2011-04-29 15:07:12 följande:
    ja håller med dig!
    Ja har aldrig mått så bra som ja gör med denna kost!
    Både ja och min man kommer nog att fortsätta med det här!
    Här är en till *räcker upp handen och viftar*
    Möjligt att jag kommer äta <100g kolisar om dagen ist för nuvarande <20g men jag kommer nog aldrig släppa maten och tänket helt och hållet.

Snart är jag nere under 68kg, jippie!!!!!!!
  • Bordeaux
    Bonanza skrev 2011-04-29 19:09:54 följande:
    Jag äter definitivt mindre med lchf. Dessutom småäter jag mindre. Bara vetskapen om att jag FÅR äta om jag vill, gör att jag inte behöver. Stört ätbeteende? Javisst!

Idag köpte jag Nutisals salta mandlar och herrejävlar vad goda de är! Det stod på påsen att det bara var 6 kh/100, men det känns lite lågt? Enligt slv har ju vanliga mandlar 13.4?

Idag har jag ätit:

omelett på 3 ägg och en skvätt grädde och 100 g ost
    en ytterst liten portion moussaka från igår.
    1 bit mörk choklad
    tacos till kvällsmat.

Och jag tänker minsann klappa mig själv på axeln för jag har motstått så enormt många frestelser idag. Först när jag var med barnen i stadsparken, både fik och glasställe fanns precis bredvid. Sedan var vi på bibblan och ungarna fikade men jag nöjde mig med en bit mörk choklad. Och så till sist var vi och storhandlade och gick bland chips och godis. Ja just ja, i fiket utanför ICA sålde de mjukglass som jag ÄLSKAR. Men jag har låtit bli allt!

Så ikväll ska jag avnjuta lchf-chokladbollar. Hoppas de smakar ok!
    Wow grattis!!!!!!!!
  • Bordeaux
    Nallebjörnis skrev 2011-04-29 20:24:23 följande:
    Kan man göra egen glass fast man inte har glassmaskin el är det svårt?
    Inte svårt alls, jag gjorde innan LCHF med ägg, grädde, vaniljstång och lite florsocker. HAr fuinderat på att göra den igen men uteslita florsockret.
    Jag vispade äggvita för sig, grädden fär sig och äggulorna med vaniljen och sockret för sig. Sen blandade man ner allt i äggviteskålen och sen skjuts in i frysen i minst 4tim. Väldigt god påminde om häägen eller B&J glass
  • Bordeaux
    Nallebjörnis skrev 2011-04-29 20:43:37 följande:
    men ja vill ha glass nu ju hihi men ska testa dit en dag.. nu kör ja nog bara med grädde och bär hihi
    Det här receptet använde jag
    www.tasteline.com/Recept/Var_basta_vaniljglass
    Ganska mycket florsocker men lite glass åtgången räcker så den räcker länge om man inte har gift sig med ett sockermonster

Har funderat på att göra den igen och ha i lite krossad choklad eller något annat smakämne
  • Bordeaux

67,8kg det känns underbart! Började skriva in i matdagboken för att få koll och i påskas åkte vi bort (roadtrip italien, monaco och frankrike) då blev det "fusk" försökte välja så lchfigt som möjligt men ibland var det svårt. När vi kom hem fortsatte jag med matdagboken och vägde 70.någonting.
    Från 70,något till 67.8 på en knapp vecka känns helt okej och kan inte bara vara vätska(inbillar jag mg iaf )
    Jag tackar er i tråden speciellt jucea och även matdagboken för min viktminskning.

• Bordeaux
    jeng skrev 2011-04-30 16:57:00 följande:
    Skit skit skit skit!!! Börjar få jätteont i bihålorna på vänster sida igen.... Verkligen inte läge för det!
    Har du provat vanlig förkylningsnässpray?
    Min mamma tjatar alltid om nässpray när vi får ont i öronen eller bihålorna, jag brukar lyda för hon är gammal sjuksyrra.
  • Bordeaux
    LoveMyFamily skrev 2011-05-01 12:03:21 följande:
    Förstår inte en sak: Om man nu ska ge det en längre chans typ några månader för att se förändring, hur kan vissa då gå ned massor i början?

=)
    Sen är vi alla olika som reagerar olika på olika saker.
    Jag gissar att har man 30kg övervikt går man snabbare ner än en som har 10kg. Sen upplever jag att män går ner snabbare än kvinnor på just lchf.

Jag själv började med lchf för att se om det kan rå på min rosacea. Lchf känns bättre för kroppen än att äta pencillin 6mån om året. Eftersom huden är långsam av sig tar det ca 3mån innan man ser resultat, därför måste jag ju äta i några månader innan jag ser resultat
    Att magen mår toppen och vikten går ner är en stor bonus som jag är så glad åt.
  • Bordeaux

Grattis Jucea, hoppas du får en toppen födelsedag!! Skål

• Bordeaux
    yena89 skrev 2011-05-02 16:24:12 följande:
    Jag också. samma med broccoli och många andra grönsaker.

Hihihi vart på jobbintervju 2 precis och blev erbjuden 100%ig tjänst över sommaren och skulle kunna få börja gå inskolning och jobba lite redan nu till skillnad från första erbjudandet vet jag att jag kommer få jobba. Den andra visste inte hur mkt det skulle bli så jag gick och tackade nej till henne. Kände mig lite dum för hon var så trevlig och avdelningen kändes bra men vill hellre va på den säkra sidan. Kan ju alltid hoppa in som timvikarie dom dagarna jag inte jobbar på den avdelningen om behovet finns :)

Han ska nu bara ringa min referens för o se hur jag skötte min praktik så skulle han höra av sig :)
    Men jag gjorde ett bra jobb på praktigen. Började som superkass och slutade som väldigt bra :)

Så ja, sålänge hon inte snackar skit, vilket jag inte tror för hon var jätte snäll, så har jag fått 100%ig tjänst.

Samt att min kompis förmodligen får lägenhet nu i samma område bara några meter bort.
    OCH min gubbe vill bjuda mig på bio

Jag menar, är jag väldens lyckligaste människa just nu eller vad?
    Orka bry sig om att vågen stå still eller att man inte gjort några framsteg, jag mår ju så bra annars så vrf klaga :D bara jag tappat allt till nästa år så :D

JAG ÄLSKAR ER TRÅDEN!!! Ett underbart stöd är ni!! {#emotions_dlg.flower}

Hehe kanske överdriver lite nu men e ju så glaaad Skäms
    Grattis vad roligt att allt ordnar sig för iaf en av oss i tråden
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**