• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-05-02 17:19:01 följande:
    Undra vad man ska käka ikväll...vill gärna lyxa till det lite. Har 11 kolhydrater kvar idag och tänker unna mig lite av den frusna cheesecaken jag gjorde igår. en portion är typ 2,3g carbs bara. vill så gärna ha blomkålsmos!! med stekta aubergine och champinjoner...och stekt vitkål..och omlett >.< och bönsallad på harricots >.<
    Gubben du nämnde i ditt lyckoinlägg, är det granngubben som du försökte få ihop det med tidigare eller har jag fattat fel?
    Har jag fattat fel så skyller jag på kolhydratbrist i hjärnan
  • Bordeaux
    amanda h skrev 2011-05-02 18:24:13 följande:
    Härligt! :D Jag älskar verkligen cola, så är glad att jag kan ha det som nåt gott på kvällen sådär :) Tycker snarare det är tvärtom faktiskt, det "stillar" mitt behov av sötma :D
    Jag går alltid upp i vikt när jag druckit det, men då drickar jag en flaska på kanske 1-2dagar. Jag är så(infoga valfri svordom) trött på vatten och te/kaffe. Vattnet är inte gott heller.
    Jag äter inte mer när jag dricker colan så jag vet inte varför jag går upp men nu ska jag sluta med det, att dricka zero och förhoppningsvis gå upp i vikt
    När jag kommer till Sverige så ska jag kalasa på alla smaksatta mineralvatten, speciellt loka päron
    Försöker tänka på de och hoppas att det blir lättare att motstå zeron när jag är sjukt trött på kranvattnet.
    Det finns smaksatt mineralvatten härnere också som smakar skit för de ska pula ner socker och/eller sötningsmedel. Och jag lovar att mineralvatten med citronsmak som de pulat ner socker i, inte alls är lika gott som loka citron.
    Lite OT kanske
  • Bordeaux
    amanda h skrev 2011-05-02 18:44:37 följande:
    Nej men vad trist, jag hade inte klarat av att inte dricka cola zero. Dricker ju bara ett stort glas om dagen, så inte till överdrift. Har lyckats gått ner 10 kg med LCHF tidigare (innan jag blev gravid) och då har jag för mig att jag också drack cola zero, så hoppas inte det påverkar dieten den här gången! Antar att det är olika för alla kanske.

Jamenvisst, jag håller med dig. Loka päron låter supergott just nu... eller smultron :) Bor inte heller i Sverige, bor i UK och alla liknande mineralvatten här är också sötade med socker... så trist!! Vart bor du?
    Jag köper 2l flaskan för den kostar ca 8kr mindre än en 50cl flaska. Jag blir snål då och tar den billigaste som också är störst. Sen blir den ogod om den får stå länge i kylen att jag känner mig lite "tvingad" att dricka den. Det är ju så gott också och mitt beteende låter inte ett dugg sunt
    Kanske ska fortsätta att unna mig en flaska men ta den lilla en gång i veckan istället.

Jag förstår inte varför de ska sötas när de är vatten. Loka och ramlösa klarar de ju toppen utan. Längtar sååå tills jag kan börja missbruka det i en månad
    Jag bor i Bern, Schweiz trivs väldigt bra men det här med vattnet stör mig
  • Bordeaux

Termos
    ÄR det grädde med vanilj du har eller något annat?

• Bordeaux
    Mandel skrev 2011-05-02 20:19:07 följande:
    Det är grädde, vaniljpulver, lite sukrin och så philadelphiaost.
    ska prova vid tillfälle när jag kommer ihåg
  • Bordeaux

Jag har vägt mig varje dag en tid och börjar se ett mönster, är det möjligt att jag går upp 1-2kg vid äl som sen inte försvinner förrns mensen kommer?

• Bordeaux
    JAndersson skrev 2011-05-03 08:53:55 följande:
    Efter ägglossning får vissa kvinnor pms. Samlar på sig vätska bla. Sen när mensen kommer släpper vätskan och allt annat Så, visst kan det vara så!
    mamman i skogen skrev 2011-05-03 09:01:59 följande:
    Defenitivt..jag kan dricka massor med vatten innan mens men pinkar ingewnting alls på ett par dagar så släpper det och jag springer på toa mest hela tiden
    Vad bra, bättre en viktuppgång pga pms än fett
    Jag har alltid innan jag började väga mig varje morgon trott att jag gått 1-2 dagar innan mensen, men då hade jag alltså fel där och lärt mig något nytt idag
  • Bordeaux
    Jessika82 skrev 2011-05-03 09:38:47 följande:
    Är det många här som dricker köpe vatten?
    Hade jag bott i Sverige eller haft tillgång till smaksatt köpevatten utan socker eller sötningsmedel, hade jag druckit det istället för light läsk som cola zero.
  • Bordeaux
    sasod skrev 2011-05-03 12:40:54 följande:
    Hur gör ni förresten på restaurang? Tycker det är så svårt. I mitt umgänge går vi ofta ut och äter och mina kompisar tycker jag är trist med min LCHF.. Jag bor i Göteborg och här finns inga bra restauranger för LCHF vad jag vet? Mn kan ju ibland ta bort potatis/pasta/ris men då blir man sällan mätt samt känns oekonomiskt.

Klart man kan be om grönsaker istället men tycker det är lite omständigt.

Dessutom är ju snabbmat omöjligt! Ibland behöver man köpa något litet att äta vad köper ni då?

Frukt/nötter och annat smidigt är ju inte godkänt vad jag förstår.
    Jag brukar be de byta ut potatisen mot en mozarellaklump eller sallad med en fet dressing eller något annat lchf-vänligt jag sett i menyn.
    För som maken säger att man får ju betala samma pris oavsett om man beställer minus pommesen eller lägger till något annat
  • Bordeaux
    helene306 skrev 2011-05-03 15:03:37 följande:
    Ingen som har någon synpunkt om detta?
    Jag har ingen aning faktiskt. Men med mitt tänk så borde det påverka då jag anser/tycker att det här med kalori in kalori ut bör stämma till viss del iaf.
    Lägg upp allt i matdagboken eller vilken liknande sida du nu använder och se vilken skillnad det blir med mellanmålen respektive utan.

Du kan ju dricka kaffe med en liten slurk grädde i eller lite fett i om du ska vakta kalorierna lite.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**