• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-05-03 15:14:29 följande:
    Kaffet med äggmjölk jag tar på fm och em innebär 1 kolhydrat vardera så så jättestor skillnad blir det inte. Fast det blir ju dessto mer kalorier förvisso ... Jag vill undvika att behöva jaga kalorier. Idag hittills har jag med frukost, lunch och 2 kaffe med äggmjölk fått i mig 11 g kolhydrat och 1164 kcal. Nu åt jag lunch ute så jag har dragit till med vissa saker då jag t.ex inte visste vilken yoghurt de gjort chiliyoghurten på.
    Jag är ju inte lika kunnig som Jucea och Yena men rent spontant låter de ju inte för mycket iaf. Så jag har ingen aning tyvärr.
  • Bordeaux

Moiraine, jag hittar alla konstiga mjölsorter i vanliga matbutiken, det kanske du också kan göra. De enda som inte verkar finnas är psylliumfrön i någon som helst form. Troligtvis ej uppfunnet här än

• Bordeaux
    helene306 skrev 2011-05-03 15:24:46 följande:
    Jag har läst någonstans (jag som alltid läser överallt men aldrig lägger på minner vart ) att ätande mellan måltider kan störa eftersom det är meningen att kroppen inte ska puttas in fett för att störa förbränning (något sånt) men självklart kommer jag inte ihåg vart jag läst detta så därför undrar jag om någon här vet. Jag vet att jag läst på Anna Halléns hemsida (där kom jag ihåg ) att kokosfett i kaffet kan sparka igång slö viktnedgång men det har inte jag märkt någon effekt av tyvärr
    Och samtidigt ska man äta när man är hungrig
    Så kokosfett i kaffet är bättre än smör för viktnedgången? Hmmm jag är ju sugen på viktnedgång och inte denna lilla uppgång jag har nu även om det beror på att jag är kvinna. Tycker smör i kaffet/teet är godare och så lite mindre fett men som sagt vill gärna neråt i vikten som typ 90% av alla kvinnor
  • Bordeaux
    Maddisen80 skrev 2011-05-04 16:18:31 följande:
    Hej vad gott de såg ut :) nu blev jag ju sugen
    Hur går det för dig? Har du fattat något beslut om lchf och operationen än?
    Jag tycker du ska ga lchf lite mer tid och prova att skriva upp allt du äter i t.ex. matdagboken så du får koll på så du inte äter för mycket eller för lite av något utan hamnar på 75% fett 20-25% protein och <5% kolisar. Och göra det strikt och ordentligt någon månad innan du utvärderar. Men det är bara min åsikt, du får ju göra som du vill
  • Bordeaux

Maddisen
    Jag håller helt med Helene om att du ska ge lchf en ärlig chans utan fusk i en månad helst mer. Det är jättebra att skriva in i matdagboken för att hålla koll så det blir rätt mängder av allt. Jag vet att jag tjatar men jag trodde jag gjorde rätt så det var en riktig ögonöppnare för mig. Har du inte råd med en våg så kan du mäta med en måttsats, det går lika bra det.
    Jag såg ett brittiskt tv-program om GBP-operationer. Handlade om tiden innan op och efter för två personer en man 50års åldern som skulle göra sin andra operation och en ung tjej som skulle göra sin första. Det var ingen dans på rosor precis.
    Jag säger som Helene läs på, läs på om lchf ordentligt och om operationen ordentligt. Inget av dem är en quick-fix och glöm aldrig att ett ingrepp är ett ingrepp, finns inga garantier och den minsta enklaste ingreppet kan få katastrofala följder.
    MEN huvudsaken är att du är nöjd, glad och mår bra.

• Bordeaux
    majsanb skrev 2011-05-04 19:00:08 följande:
    Hejsan ! Vet att jag har läst någonstans här att man inte ska köpa kokosfettet på affären, den gråa, men vilken ska man köpa?? hittar inte igen inläggen.. :)
    Silverpaketet i affären som man använder till julens ischoklad är härdat fett. Det är sämre än ohärdat men detaljer vet jag inget om. Jag råkade köpa härdat kokosfett senast för jag tänkte inte på att kolla.
  • Bordeaux
    Thomas 66 skrev 2011-05-07 18:27:19 följande:
    Alla dieter är bara båg ligg på ett minus intag så går du ner i vikt vad du än äter, gärna en promenad eller två då och då
    Alla som äter efter lchf gör det inte för att gå ner i vikt. Min mage och hud mår mycket bättre med lchf-kost och då blir det svårare att avfärda det som båg och kalori in - kalori ut ska bli ett negativt värde.
  • Bordeaux
    Faile skrev 2011-05-07 18:40:19 följande:
    Idag blir det fusk. Är så fruktansvärt hungrig ( troligen pga vinet igår ) och har inte direkt nåt smaskigt att äta hemma, så det får bli en nachotallrik från texas longhorn.
    Imorgon blir det storhandling så inga nödsituationer inträffar igen
    Texas är väl ungefär den bästa restaurangen ur lchf-vinkel. Massa stora köttiga biffar
  • Bordeaux
    yena89 skrev 2011-05-08 11:52:12 följande:
    Men är det inte så att juicer inte har tillsatt socker? I själva Bravo juicen har man ju inte tillsatt socker. däremot består det av juicekoncentrat och i det har man tillsatt socker. Så dom ljuger ju inte om dom säger man inte har tillsatt socker i den färdiga juicen? Kan ha fel dock. Jag vet iaf att mamma sa att jag inte ska köpa juice för det är för mkt socker. Ska jag ha juice ska det va nån dyr, ekologisk nypressad juice med 100% apelsiner och inget annat.
    Eller så kan du få låna vår juicepressningsmaskin som står och tar plats i förrådet.
  • Bordeaux
    Maddisen80 skrev 2011-05-08 17:14:37 följande:
    Vilken tur du har som bor där :)
    Om du byter ut din ostöttande sambo mot en trevlig stöttande jögare så får du också tillgång till bra billigt kött
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**